Uusperhe vai ei?

Olemme ehkä perustamassa uusperhettä. Minulla on 6- ja 8-vuotiaat ja miehellä 9- ja 11-vuotiaat lapset. Olemme seurustelleet puolisentoista vuotta ja asuneet sen ajan jo joka toinen viikko yhdessä. Olen miettinyt yhteenmuuttamista paljon, mutta sitten kuitenkin aina perääntynyt henkisesti. Ongelma on ollut se, että koin, että en pystyisi enää antamaan niin ehdotonta huomiota omille lapsilleni kuin mihin nyt pystyn minun ja lasten omalla yhteisellä viikolla.

Nyt olemme kuitenkin harkinneet seuraavaa systeemiä, jossa kahden viikon jakso menisi seuraavasti:
- minun lapset tulisi sunnuntaina. Sunnuntai-illan ja seuraavan kouluviikon meillä olisi siis minun lapset ja minä ja uusi mieheni
- miehen lapset tulisivat perjantaina, ja koko porukka viettää viikonlopun yhdessä
- sunnuntaina minun lapset lähtee iskän kotiin ja miehen lapset ovat torstaihin asti, ja saavat näin ollen su-illasta torstaihin isänsä huomion täysin, kun ovat ainoina lapsina talossa
- meille aikuisille jää joka toinen viikonloppu to-su omaa aikaa. Kahdesti kuukaudessa siis parisuhdeviikonloppu.

Te, jotka asutte uusioperheessä. Näettekö, että tämä voisi toimia ja mitä ajatuksia herättää? Itseäni arveluttaa, että ryhmäytyykö porukka yhteen lainkaan tällä systeemillä? Tuleeko tästä liikaa sellainen, että on kaksi perhettä, jotka asuu yhdessä? Ja jos näin käy, niin onko se ongelma? Onko se ongelma, jos on kaksi perhettä, jotka asuu yhdessä viikonloppuja?

Eli yritän luoda jotakin sellaista mallia, jossa lapset saisivat edelleen uusperheestä huolimatta oman (ja uusperheen toisen) vanhemman huomiota täysin jakamattomasti.

Huokaus. Jännittää vaan niin pirusti se uusperheen huono maine, siksi varmaan mietin näitä. Ja jotenkin yritän tehdä sellaisen mallin, jossa uusperhe ei tarkoittaisi niin valtavaa määrää kompromisseja lapsilta. Vaikka se tarkoittaakin sitä, että miehen kanssa saataisiin kahdenkeskistä aikaa paljon vähemmän kuin tässä nykyisessä viikko-viikkosysteemissä.

Kommentit (0)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat