Vierailija

Olen tehnyt laskelmia, miten pärjäisin yksinhuoltajana. Palkka 1900 e+elarit 150 e (lapsi 17 v.).
Vuositasolla tulot 24600 e.
Ajattelin, että ehkä pitäisin auton. Perheessä myös 2 koiraa.
Vakuutukset, puhelimet, sähkö, vesi, bensa, autonkäyttövero, auton muut kulut ( huollot, renkaat), koirat ( ruoka, eläinlääkäri, trimmi), hampaat, silmälasit , ai juu ja tietysti asuntolainan lyhennys ja vastike (700e/kk) = 17.000 e vuositasolla.
Muuhun jää 24.600 e- 17.000 e =7600 e.
Eli tämä muu on ruoka, kampaaja, lääkäri, lahjat, koulukunnat ja vaatteet.
Siis 633 e kuukaudessa.
Ei kauheesti.
Miten yksinhuoltajat pärjäätte?
Parempi kitua huonossa suhteessa...?

Kommentit (3)

Vierailija

Mä oon kahden lapsen yh, palkka 1800€ netto, lapsilisät 300€, kelan elarit 300€, asumistuki 300€. Suurin menoerä on vuokra 950€. Lasten harrastukset noin 300€ kuussa. Meillä ei ole autoa, joten bussiliput kolmelle n. 120€ kuussa. Netti ja puhelimet on 100€. Pankkikortit ja kulutusluotot 200€. Ei tässä rikastumaan pääse, mutta pärjätään.

Vierailija

Mulla on 2 lasta ja tulot 2100 e/kk netto, 306 e/kk lapsilisä, 150 e elarit + n. 200 e netto muut tulot per kk.
Kuluina asuminen 980 e/kk (laina ja vastike), auto 365 e/kk, bensat 200 e, harrastuksiin 100 e, muu jää ruokaan ja kulutukseen kuten vaatteet, hygienia, vakuutukset, sähkö... tiukkaa tekee välillä mutta selvitään. Teen paljon edullista ruokaa enkä käy kampaajalla tai muissa turhissa paikoissa. Säästämällä pääsee pieneen reissuun lasten kanssa kerran vuoteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat