Oletko tiennyt, että KAIKKI mitä nettiin kirjoitat pystytään jäljittämään koneelle, jolta kirjoitat!

Vierailija

ip osoitteet vaihtuvat yms, vain pienen osan pystyy selvittämään

ei jaksa selittää

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Joten todellakin pystyy tekemään netissä rikoksen josta tulee polisitutkinta.

Suomessa muuten internetyhteyksiä tarjoavian yritysten tarvitsee säilyttää asiakkaidensa tietoja vain 5 vuotta. Sen vanhempien asioiden selvittäminen onkin jo hankalampaa.

Lainaus:

ja jos olen googlesta jotain esim hakenut kuukausi sitten niin sitä on enää mahdoton yhdistää minun koneelleni.

jotkut voivat käyttää prepaid kortteja mokkulassa, kukaan ei voi tietää kenelle se kortti kuuluu jne

et niin pahaa rikosta pysty pelkästään netissä tekemäänkään että poliisi edes alkaisi selvittelemään

Vierailija

että kirjoittelen netissä niin kuin voisin sanoa kasvotusten toiselle kadullakin. En lähde täällä provoilemaan tai valehtelemaan. Toki joskus kaunistelen hieman jotain asiaa, mutta niinhän ihmiset tekevät kasvotustenkin. Ihan sama siis, vaikka henkilöllisyyteni paljastuisi.

Vierailija

Aivan sama. Joskus kirjoitan kuten ajattelen. Toisinaan esitän toista ihmistä. Silti kaikki kirjoittamani minua. Minulla ei ole mitään salattavaa, enää.

Vierailija

ja tiedän yhden kunnianloukkausjutun, jossa poliisi on lähtenyt selvittämään kirjoittajaa.

Harva on niin fiksu, että käyttäisi prepaid-liittymää tai kirjaston konetta vain yhden viestin kirjoittamiseen keskustelupalstalle, vaan samalla kun on kirjoittanut jotain myöhemmin esim. juuri kunnianloukkaukseksi tulkittavaa, on saattanut tehdä nettiostoksia, käydä pankissa, kirjautua sähköpostiin tai muuta vastaavaa, josta henkilöllisyys saadaan todella helposti jäljitettyä.

Vierailija

ja jos olen googlesta jotain esim hakenut kuukausi sitten niin sitä on enää mahdoton yhdistää minun koneelleni.

jotkut voivat käyttää prepaid kortteja mokkulassa, kukaan ei voi tietää kenelle se kortti kuuluu jne

et niin pahaa rikosta pysty pelkästään netissä tekemäänkään että poliisi edes alkaisi selvittelemään

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat