6-vuotias kamala kotona - ihana muualla?

Vierailija

Onko muita, joiden eskari-ikäinen käyttäytyy mallikelpoisesti ja saa pelkkiä kehuja esim. eskarista ja kavereiden vanhemmilta, mutta on kotosalla oikea nariseva ja riitaa lietsova pikkupirulainen? Anteeksi ruma sanamuoto, mutta hieman on tämän äidin pinna kireällä, vaikka tiedänkin, että negatiivisten tunteiden näyttäminen kotona on hyvä merkki.

Kommentit (8)

Vierailija

Ihan kuin olisit meidän pojasta kirjoittanut. Ja ihan samalla tavalla hänelle tänään paasasin joulumielen ja lahjojenkin menetyksestä. Tiedän ettei pitäisi kiinnittää ärsyttävään käytökseen liikaa huomiota, mutta käytännössä se on NIIN vaikeaa. ap

Vierailija

Samoin on myös siskonsa 11 v, joka on murrosiässä. Todella hermoja raastavaa, kun kokoajan saa olla erotuomarina ja tuntosarvet pystyssä et mistäpäin nyt tuulee. Elämä on tällä hetkellä jatkuvaa riitelyä. Lisäksi on vauva ja muitakin lapsia...

Olen väsynyt, mutta tiedän että joskus helpottaa.

Vierailija

ja kirjoittaa näköjään tosi huonosti...

Keinot alkaa olla vähissä siinä vaiheessa kun lapsi sanoo että "jaa, ei mua haittaa vaikken sais yhtään lahjaa"

5. ja 6. ja joku tuolta alusta

Vierailija

Onneksi meidän ekaluokkalainen on aikalailla rauhoittunut jo ja tuntuu jo useimmiten isolta pojalta. Toisin kuin tuo eskarilainen. Voi kauhistus. Aamusta yöhön yhtä riitelyä, tappelua, kiusaamista, tottelemattomuutta.... Lista on pitkä. Nytkin vielä kiukuttelee tuolla nukkumisesta, vaikka yleensä on tähän aikaan nukkunut jo pari tuntia vähintään.

Just sanoin, että mulla menee aivan joulumielikin tämän riitelyn vuoksi, olen aivan loppu. Ei tee mieli mitään lahjojakaan antaa, kun ei osaa yhtään käyttäytyä kotona. Tiedän, että kuulostan varmaan kauhealta äidiltä, mutta olen väsynyt. No, huomenna voi taas olla hiukan parempi päivä ja tuntua äidistäkin paljon paremmalta.

Vierailija

joka on toisaalta muuttunut hyvin ujoksi, araksi ja herkäksi mutta kotona saa uskomattomia hysteria- ja raivokohtauksia. Tyttö on aina ollut temperamenttinen mutta tuntuu että nyt on tullut joku taantuma. Toivoin että helpottaisi kun mennään kouluun...

Vierailija

mä olen jo lupunut toivosta ja alistunut kohtalooni että se on tätä seuraavat 12 vuotta.

T: se jolla niitä kiukkupusseja oli kaksin kappalein

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat