MITEN joku voi oll NIIN köyhä, ettei ole varaa ostaa yhtään joululahjaa lapselle??!!

Vierailija

En tarkoita todellakaan että tarttis viettää kulutusjuhlaa, mutta kun lapset tietää, että toisetkin saa niitä lahjoja... ja kaikki paikat on tulvillaan mainoksia.

Esim. Tiimarista tai jostain Hong Kongista saa eurollakin jo asiallista ja tarpeellistakin tavaraa kuten esim. taskulampun yms...

Kommentit (13)

Vierailija

Tosin ymmärrän ihan hyvin, jos jollakin olisi sellainen tilanne. On meidänkin perheessämme ollut joskus hoitovapaan aikana päiviä, että on saanut etsiäjoka sentin kauppareissua varten. Lahjojen kanssa olen kuitenkin aina ollut kekseliäs.

Vierailija

Lainaus:

joka ei saa muita tukia kuin asumistukea 99€. Mutta lapseni saa silti joululahjoja. Olen pitkin vuotta pitänyt silmäni auki ja ostanut jos ja kun kohdalle on sattunut sopivaa joululahjaa. Itseasiassa lahjoja onkin aikamoinen kasa tulossa. mm. sukkahousut, saappaat(5€), paita(n.5€), pari lelua, Luistimet(19€). Siis nuo kaikki uusia pitkin vuotta ostettuja lahjoja. Lisäksi tulee kummeilta paketit.

Lainaus:

En tarkoita todellakaan että tarttis viettää kulutusjuhlaa, mutta kun lapset tietää, että toisetkin saa niitä lahjoja... ja kaikki paikat on tulvillaan mainoksia.

Esim. Tiimarista tai jostain Hong Kongista saa eurollakin jo asiallista ja tarpeellistakin tavaraa kuten esim. taskulampun yms...

Et siis saa lapsilisää, vanhempainrahaa tai kotihoidontukea?!

Vierailija

joka ei saa muita tukia kuin asumistukea 99€. Mutta lapseni saa silti joululahjoja. Olen pitkin vuotta pitänyt silmäni auki ja ostanut jos ja kun kohdalle on sattunut sopivaa joululahjaa. Itseasiassa lahjoja onkin aikamoinen kasa tulossa. mm. sukkahousut, saappaat(5€), paita(n.5€), pari lelua, Luistimet(19€). Siis nuo kaikki uusia pitkin vuotta ostettuja lahjoja. Lisäksi tulee kummeilta paketit.

Lainaus:

Vierailija

Rahaa ei tosiaan ole liikaa, mutta ei: en ole 700 eur tuloillani köyhä!

Pärjäämme ihan kohtuullisesti, vaikka koskaan ei ole ylimääräistä.

Omaani kokemukseeni viitaten väitän, ettei Suomessa tosiaan ole aidosti köyhiä, kuten muualla maailmassa. Täällä kuitenkin kaikki saavat katon päälleen, vaatteet ylleen ja ruokaa, tekemällä vain vähän sen eteen.

Vierailija

ollut rahaa kun satanen kuussa, ja ihan hyvin elin ja ostin vielä lahjatkin. Vaatteita ostetiin vain alesta itse joululahjaksi saamallani rahalla, harrastukseni oli yliopiston halpa jumppa, ja liikkuminen tapahtui kävellen ja yhteydenpito kavereihin netissä. Ei mitenkään hassumpaa elämää, koska kaikki muut olivat samassa tilanteessa. Esim passeli joululahja oli karkkipussi tai tuikkukippo.

Vierailija

Lainaus:

sillä eihän Suomessa kukaan ole oikeesti köyhä

On oikeasti köyhiä! Kun et vain saa työtä tai vaan pelkkää matalapalkkaista työtä. Tai teet pienipalkkaista työtä, olet lomautettu, jäänyt työtä vaille pitkän työrupeaman jälkeen..lopulta kahden vuoden jälkeen tipahdat Kelan työmarkkinatuelle ja elät viidellä sadalla eurolla. Siis viisi sataa euroa kuussa käteen! En pienipalkkaiset myyjät, joka palvelevat sinua kaupassa, siivoojat jotka siivoavat paskajälkesi, varastomiehet, jotka vievät tavarat kauppoihin.

Työttömät, lomautetut ja kansaneläkkeellä kituvat sekä yksinhuoltajat , myös monet opiskelijat ovat köyhiä! Kun asuminen vie suurimman osan tuloista, ruokaan ei jää juuri mitään, saati joululahjoihin.

Olet kamala ihminen saiska! Etkö ole nähnyt leipäjonoja, etkö lukenut päivän lehdistä? Ei, sinä siivuutat nämä otsikot ja luet vain taloussivut ja matkailuvinkit. Ostat läjäpäin naistenlehtiä ja luet sisustuksesta ja muodista. Senttiäkään et anna Hyvä Joulumieli-keräykseen tai Pelastusarmeijalle, Unisefille, Kirkon Ulkomaan avulle...

Kuolkoon köyhät, kunhan vain sinä ajat, seiska, tila-autolla ja käyt kaukomaassa joka talvi, Lapissa myös, käyt kosmetologilla, kampaajalla, kuntosalilla jatkuvasti. Golfaat ja lapsillasi kalliit harrastukset. Hyvää loppuelämää!

Vierailija

oon yh ja tuilla eletään vielä hetkinen.

Ihan useampi lahja ostetaan.

Meillä ei mene ruokaan paljoa rahaa,kun teen itse ruuat.Perunaa,porkkanaa,lihapullia,jauhelihaa,kanaa joskus... etc etc ja prismasta maidot ja jogurtit x-tra merkkiä.Maito arla maksaa 0,62 litra ja x-tra jogurtti alle euron litra.leipäkin on edullista,margariinia ja kurkkua päälle.jää rahaa muuhunkin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat