Steinerkouluun vai ei?

Kaipaisin kokemuksia Vantaan Steinerkoulusta! Harkitsemme lapsemme hakemista sinne. Tällä hetkellä lapsi on Steinerpäiväkodissa, jossa on ollut vasta hetken aikaa, joten pedagogiikka on vielä perheellemme melko uutta. Lapsi viihtyy päiväkodissa hyvin.

Olemme hyvin tavallinen suomalainen perhe. Olen ymmärtänyt, että usein Steinerkouluun hakeutuu taiteellisemmista perheistä lapset. Olen ymmärtänyt, että parina ensimmäisenä vuotena ei välttämättä ole liikuntaa vaan pelkästään eurytmiaa...onko näin Vantaalla? Koko eurytmia hieman arveluttaa. Mihinhän se perustuu? Itse pitäisin koululiikuntaa erittäin tärkeänä osana koulua. Lapsemme ei myöskään ole erityisen kiinnostunut taiteista; maalaamisesta ym. Ja ei ole esiintymishaluinen vaan enemmänkin omissa oloissaan viihtyvä ja arempi.
Steinerkoulussa kiinnostaisi kuitenkin sen pieni koko (Lapsemme viihtyy ehdottomasti pienemmässä porukassa), lapsentahtisuus, opettajan sitoutuminen luokkaan ja tiivis yhteistyö perheiden kanssa. Jättikouluihin avokonttoreineen perusopetuksessa siirtyminen tuntuu jokseenkin kammottavalta vaihtoehdolta kun miettii Steinerkoulun pehmeämpiä arvoja....

Olen kuitenkin kuullut, että opetuksen taso voi Steinerkouluissa vaihdella todella suuresti. Olen kuullut oppilaista, joilla ei ole ollenkaan ollut riittävää osaamista ajatellen jatko-opiskelua. Myöskin kuulemani perusteella yläkoulun puolelle siirryttäessä Steinerissa loppuu opettajien osaaminen joissain aineissa ja oppilaat jääneet ilman pätevää opetusta....

Mutta kertokaahan kokemuksiinne! Olisin tosi kiitollinen! :)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat