Voi elämä...vauva ei synny!!!

Vierailija

Rupeaa jo jotenkin järki loppumaan. Suppareita ollut kohta kk yötä päivää, mut vauva ei vaan synny:( Monta unetonta yötä takana, viikolla 37+5 lääkäri tokas, että syntyy parin päivän sisällä niin kypsät oli kuulemma paikat. Nyt on viikkoja 41+5, ja kävin eilen yliaikaskontrollissa. Lääkäri sanoi että käynistää vasta Joulunpyhien jälkeen jos ei sitä ennen synny itestään. Masentaa, kun istuminenkaan ei onnistu saatikka nukkuminen. Noilta supistuksilta ei ole saannu nukuttua moneen yöhön, mutta vauva näytttää olevan tiukasti kii asunnossaa.

Eipä tässä auta kun odotella, kun mitään ei kotikonstein ole tehtävissä. Hohhoijjaa, kaikki kulkee yläkäyrillä sf mitta menny siellä jo 2kk, samoin vauvan painoarvio reippaasti yli 4 kg, mutta lääkäri vaan naureskeli että tulee kun on tullakseen. Pelottaakin, mut ei auta kun pelätä ja panikoida ja valvoa. Sainpahan vatvottua tätäkin. Jeps. Nyt taas valvomaan:(

Kommentit (11)

Vierailija

Lainaus:

Odotan kaksosia ja olen maannut 23 v iikolta 34 viikolle sängyssä kun supisteli ihan pienestäkin ja paikat aukes.

Kolme senttiä olin auki 35 viikolla ja kaula kadonnut, Mutta samoihin aikoihin loppui supistuksetkin. Mulla la on 29 päivä, joten vielä on aikaa ja silloin kuulemma käynnistetään jos tarvitsee. En olis ikinä uskonut että näin pitkälle päästään.

Kaksi viikkoa sitten vauvat olivat noin 3 kg painoisia, huomenna taas ultra, saas nähä kuin ovat kasvaneet,

Tuntuu vaan ettei tätä jaksa hullukaan, vaikkei nyt sais valittaa kun näin hyvin sitten asia meni kuitenkin...

Vierailija

Lainaus:

Ap lienee lähtee joka tapauksessa lapsi mukanaan, onko lapsi syntynyt vai mahassa on sitten eri juttu.

Sorry mut oli ihan pakko.

Helpottiko?

Vierailija

ellei siihen ole mitään lääketieteellistä syytä? Joskus käynnistys ei toimi, lapsi ei synnykään vuorokauden sisällä kalvojen puhkaisusta ja päädytään sektioon.

Vierailija

sorry, mun oli pakko... Muistan kyllä itsekin raskausaikani, jolloin olin ihme yöeläjä erinäisten vaivojen vuoksi. Voima kanssasi!

Vierailija

kun paikat on "kypsät" ja supistelet noin kovasti. Mulla on mennyt kaikki 5 lasta yli, ja joka kerran aina enemmän ja se viimeinen syntyi 42+3. Mulla ei ollut oikein mitään supistuksiakaan, piti käynnistää ja en tiedä oisko ne ikinä syntyneet ilman käynnistelyä.

Painoarviot ei ole ehdottoman oikeita, voi heittää puoli kiloa että vauvasi saattaa olla allekin 4 kiloa.

Se etu pitkään kohdussa olleessa lapsessa on, että se on valmis, virkeä ja jaksaa syödä.

Eipä tässä voi kuin toivottaa että pääsisit kuitenkin jouluksi synnyttämään ja voimia kestää odotusta, viikon päästä on varmasti jo vauva kainalossa : )

Vierailija

Vaadi käynnistystä. Sano, että et lähde sairaalasta muuta kuin lapsi mukanasi.

Pyydä lääkäriä kirjoittamaan paperi, missä hän ottaa täyden vastuun siitä jos lapsesi yliaikaisuuttaan kuolee. Tuotakin kun on sattunut. Anteeksi ei ole tarkoitus pelotella sinua, vaan herättää sinut vaatimaan oikeuksiasi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat