Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joulumielesi syntyy?

Vierailija

Ihana, tunnelmallinen ja dramaattinenkin näytelmä ensimmäisen joulun tapahtumista. Liikutuin ihan valtavasti. Mulle se joulun kristillinen sanoma on se joka saa mut herkistymään. Ei oikein mikään muu niin syvältä.

Kommentit (10)

Vierailija

Joululaulut, lasten joulupukin odotus hiipii minuunkin :) Jouluaattona lumiukko piirretyn jälkeen tuntuu aina, että nyt on joulu, se on se viimoinen silaus tunnelmalle.

Vierailija

No ei vaiskaan, kinkun ja kuusen ja hyasinttien tuoksu ja samat perinteet jotka olleet lapsesta saakka. Ne tekee mun joulun. JA tänä vuonna tuon esikoisen, 3.5v, jouluinto :)

Vierailija

Mietin että siellä ne ovat kohta kauniisti koristellun kuusen alla.

Hyasinttikin aukeaa keittiössä, sitä on ihana nuuhkia.

Viimeinen kolaus tulee sitten kun jouluaattona telkusta tulee lumiukko, ei mitenkään hirveän hääppöinen ohjelma muuten, mutta se musiikki, se tekee jotenkin joulun.

Vierailija

Siitä se alkaa.

Pienet ballerinat ovat niin ihastuttavia! Ja isompien taitoa ei voi kuin hämmästellä. Ja oma ballerina siellä joukossa mukana. Liikuttavaa joka ikinen kerta ja totisesti tuo joulumielen!

Sitten ei tarvita kuin joulukuusi niin siinähän se joulu on.

Vierailija

- ajatus, että miehellä on 5 päivää vapaata, voidaan olla yhdessä eikä tarvitse yksin hoitaa lasta

- (muovi)kuusi jouluvaloineen, kynttilät

- jouluruuat ja herkut, itsepaistetut piparit ja tortut (valmistaikinasta)

- joulutervehdykset ystäviltä

- ajatus, että kaikki on oikeastaan hyvin elämässäni (no, työtä ei ole, mutta optimismia riittää vielä)

Vierailija

olemalla heidän kanssaan, ihmettelemällä pieniä asioita. Koristeilla, pipareilla... ei siinä ihmeellistä. Läheisyys tuo tunnelmaa sydämeen.

Vierailija

Tänään illansuussa lähdin ajelemaan kauppaan ja siinä 10 kilsan matkan aikana ehti radiosta tulla monta ihanaa joululaulua. Kyllä siinä väkisin tuli fiilis päälle, kun katseli vielä talojen jouluvalaistuksia.

Vierailija

Käyn paljon joulukonserteissa ja kuuntelen joulumusiikkia. Koristelen kotia pikku hiljaan 1. adventista saakka.

Käynti haudoilla, joulukirkko, joulusauna ja joulurauhan julistus on tärkeitä aattona.

Vierailija

Eli kun siivoilen kaappeja, pakkailen joululahjoja ja valmistelen jouluruokia.

Mä olen visuaalisessa työssä kaupan alalla ja meillä joulun rakennus alkaa jo elokuussa, joten tässä vaiheessa joululaulut yms ei tunnu enää missään - tarvitaan jotain ihan muuta, eli joulun laittamista, jotta joulumieli syntyy.

Uusimmat

Suosituimmat