Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolmas kummilapsi..

Vierailija

Minua pyydettiin kolmannen lapsen kummiksi. Miten voin kauniisti kieltäytyä loukkaamatta vanhempien tunteita? He ovat kuitenkin hyviä ystäviäni.

Kommentit (4)

Vierailija

Mulla kans nyt kolme kummilasta, yksi oma. Viimeisimmästä kummiudesta olisin halunnut kieltäytyä (koska ei olla lapsen vanhempienkaan kans missään tekemisissä, kerran vuodessa suunnilleen kuultu toisistamme..), mutta olimme heikkoja ja emme pystyneet kieltäytymään. Nyt kummilapsi on vasta 5kk vanha. kerran nähty ristiäisten lisäksi, nyt tulevina päivinä pitäis joululahja viedä. lapsen vanhemmatkaan eivät ole pitäneet mitään yhteyttä meihin päin. Raskaudesta tosin ilmoittivat jo rv 5 (ja pyysivät kummeiksi), mut sen jälkeen ottivat yhteyttä kun ilmoittivat että lapsi on syntynyt!

Valitettavasti en tiedä fiksua tapaa kuinka siitä kieltäytyä, mutta jos vaan yrität selitttää, että sulla on jo kaksi kummilasta, ja et tunne kykeneväsi kolmannen lapsen kummiksi?! Tai sanot että et kuulu kirkkoon, etkä halua liittyä (tai että erosit just..).

Vierailija

Olen aina kertonut avoimesti kaikille ystävilleni, että en kovinkaan paljon pidä lapsista. Olen aina tykännyt ennen kaikkea hevosista ja koirista. Silti yksi toisensa jälkeen pyytää minua lapsensa kummiksi tai hoitotädiksi. "Tulisit nyt sinäkin harjoittelemaan..." "Lapset niin rakastavat sinua!"

Uusimmat

Suosituimmat