Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

raskausmyrkytys kö?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Pakko tulla vähän kyselemmään teen mielipidettä. Mulla on kyllä seuraava neuvola käynti tiistaina, mut odotano siihen? Kyse on siitä, et mulla on paino noussu iha helkutisti näinä viim.r.viikkoina. Melkeimpä 1kg/viikko, on ollu pää hieman kipee, nilkat ja polvet turpoo ja särkee, ei pysty ulkonokaan tai sisällä paljoon kävelees ja nyt on parina yönä heränny siihen, et sormet/nivelet on iha järkyttävän kipeet. Nyrkkiin ku yrittää laittaa sattuu iha hemmetisten. Niitä nyttekkin oon jumpannu sen verran liikkumaan, et saan tän kirjotettuu. Ja onhan niitä paljon muutakin vaivoi, mitä ny raskauden viim.viikkoilla kuuluukin olla. Valkuaista ei ainakaan viim.viikolla ollu virtsassa.

Ja vielä asiaan kuulumaton kysymys.. Mulla on ruvennu tulees jo maitoo rinnoista, ei paljoo mut kumminkin.. Et miten saa ne rintalaput/suojat pysymään rinnan päällä? Mulla ne sujahtaa aina tonne korviin (rintojen yläpuolelle tai rinta vakoon) ja sitten on TAAS paita rintojen kohtaa märkä..

Nyt r.viikolla 38

Kiitos vastanneille jo etukateen. :)

Nyt jos menis taas koittamaan sitä nukkumista, ettei päivällä sitten tarvi kokopäivää nukkuu..

Kommentit (1)

Vierailija

Turvotus varsinkin loppuraskaudessa voi liittyä myös lähestyvään synnytykseen. Monesti se liittyy siihen, että vauva laskeutuu lantioon ja häiritsee imunestekiertoa. Tähän turvotukseen harvemmin kävelykään paljoa auttaa joskus vain pahentaa. Runsasta juomista ja suolan vähentämistä voipi kokeilla ja sit jos voisi vielä käydä uimassa (kohdunsuu kiinni) niin se voisi auttaa.

Mielestäni uskallat odottaa vielä tiistaihin. Jos päänsärky ei taltu 1 g:lla panadolia ja alat voida muutenkin huonosti tai sinulle tulee ylävatsakipua tai näet koko ajan pilkkuja silmissä hakeudu päivystykseen, niin ja lisäyksenä se että jos vauva ei liiku hyvin/normaalisti.

Toiseen kysymykseen sanoisin, että kokeile kireämpiä liivejä tai suojuksia, missä on tarra valmiiksi mukana, tai pestäviä kestosuojia.

hyvää loppuodotusta!

Uusimmat

Suosituimmat