Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouluksi etelän aurinkoon ja lapset jää kotiin.. nyyh :(

Vierailija

Jotenkin tuntuukin pahalta ja kaduttaa koko matkan varaus. Lähdemme mieheni kanssa lomalle viikoksi ja lapset jäävät anoppilaan. Ensimmäinen joulu ilman lapsia, mutta en raski matkaakaan perua. Tosin taitaa olla niin, että vanhemmat tässä kaipaavat enemmän kuin lapset.

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Minä yh-äiti olen jättänyt lapset jouluksi isovanhemmille kun lähdin ulkomaille yksin.... Seuravaksi saman tein JUHANNUKSENA!!! Nyt äkkiä soitto lastensuojeluun ja lapset pois, eikö vain!

ps. Emme vietä joulua. Enkä absolutistina kännää juhannuksena.

Lainaus:

Sinulla on nyt paha mieli ja SYYSTÄ! Millainen äiti lähtee JOULUKSI etelän aurinkoon ja JÄTTÄÄ lapset kotimaahan.

Vierailija

Aihe herättää selvästi joissakin voimakkaita tunteita.

Lapset eivät mielestäni mitenkään kärsi siitä että ovat joskus harvoin pidempään sukulaisissa hoidossa, vaikkapa sitten jouluna. Jos/kun lasten kanssa muuten viettää paljon aikaa, yksi joulu ei yhtään mitään pilaa tai vie pois, päinvastoin se voi olla lapsillekin hauska kokemus. Nyt kannattaa jättää hyvästit turhalle syyllisyydelle ja alitajuntaan piintyneille syvään juurtuneille mielikuville siitä mikä on oikeaa ja hyväksyttävää ja perinteiden mukaista ja mitä ne kaikki muutkin ajattelee, ja nauttia sekä omasta lomareissusta että antaa lasten nauttia hieman erilaisesta joulusta.

Uskoisin että hienosti menee, nauttikaa miehenne kanssa yhteisestä lomasta, on nillä lapsillakin mummilassa ihan kivaa! Ei joulu ole mikään niin pyhä traditio että sen vähän erilainen viettäminen aiheuttaisi mitään traumoja vaikka täällä vedetäänkin kaiken maailman syyllisyystunnelmat ja ulkopuolelta määritellyn "oikean" tunne-elämän malli mukaan kuvioihin. Nuo ovat vain joidenkin ihmisten omia pinttyneitä käsityksiä, ei kaikki ajattele samalla tavalla.

Hyvää joulua kaikille!

Vierailija

jso hän kautta kiven ja kannon vannoo, että palattuaa lomalta järjestää lapsilleen jälkijoulut kotona? Eli lahjat jaetaan, häärätään ja häsätään yhdessä pari päivää ja syödään kinkkua. Jospa ap onkin äiti, joka on kaikkina 358 päivänä vuodessa läsnä sekä henkisesti että fyysisesti lastensa elämässä. Soisimmeko hänellä 7 päivän irtioton arjesta, vaikkakin näin jumalalliseen pyhyyteen nousseena joulunaikana?

Vierailija

En minä JÄTÄ lapsia jouluksi. Lapset ovat hyvässä ja tutussa mummolassa!

Ja sitä paitsi, olen ollut lasteni kanssa joka ikinen päivä vuodesta 2004!

AP

Vierailija

Lähdimme mieheni kanssa matkalla ja jätimme sisareni perheen luo silloin 3- ja 5-vuotiaat lapset. Ikävä oli hirveä. Nyt meillä on jo kolme lasta, joten kukaan ei koko pesuetta edes huoli hoitoonsa. Tsemppiä Ap! Kyllä ne lapset pärjää.

Vierailija

jos ei oo, niin sietäis alottaja kokonaan jäädä ilman lapsiaan. saisitte ihan rauhassa kaksin lomailla, ei olis kukaan riippakivenä.

Vierailija

Lainaus:

ei sitä pelasta viikon loma jouluna ilman lapsia.

Tämä on vain nykyvanhempien itsekkääseen päähän iskostettu ajatus, että parisuhdetta pitää hoitaa lomilla.

Parisuhdetta hoidetaan olemalla onnellisia arjesta. Jos ei kestä joulua lastensa kanssa, on jotain perustuksissa todella pahasti vinossa. Sitä ei enää pelasta viikon loma kahdestaan.

En voi muuta kuin kummastella. Kasvaisitte aikuisiksi ja ymmärtäisitte, että elämä on arkea, eikä sitä voi siivuttaa "laatuajaksi lapsille" "parisuhdeajaksi vanhempien kesken" . Perheenä eletään perheenä.

Toki vanhemmat tarvitsee yhteistä aikaa, mutta se ajatus, että lähtökohtaisesti parin pitää saada viettää joulu kahdestaan ulkomailla, että parisuhde toimii hyvin, on naurettava.

Arjensietokyky näkyy puuttuvan aika paljon nuorilta pareilta.

Vierailija

Halveksitko myös perheitä,jotka eivät vietä joulua ja keksivät ihan muita menoja tylsien pyhien ajaksi?

Lainaus:

KUKAAN normaaleja tunteita tunteva EI JÄTÄ HUOM! kirjotin JÄTÄ lapsiaan jouluksi muualle lomamatkan takia.

Mitä sitten jos oot ollu lastes kanssa vuodesta 2004.

Mä oon ollu lasten kanssa vuodesta 1997. Yksi lapsista oli tarhassa 2 päivänä yhteensä 5 tuntia koska olin sairaalassa.

Ovat olleet mummulassa yön ja parhaimmillaan jopa pari kertaa 2 yötä pois kotoa, muttei ikinä jouluna.

Kuullostaa aika pelottavalle jos mummula on jouluna samanarvonen kun omat vanhemmat. Eikä pidä kääntä sanoja, en sanonu ettei mummu voisi olla todella kiva ja tärkeä, mutta silti.

En ikinä jättäisi joulua kokematta lspeni kanssa.

Ei olis kauaa mun kaveripiirissä tollanen äiti. Halveksisin niin paljon että ei varmaan haluais olla mun kanssa tekemsissä. Hyh.

T: 6

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat