Elämäsi hirvein joulu?

Vierailija

Mietin eilen illalla ennen nukkumaan menoa, että mitkä joulut ovat erityisesti mieleen jääneet. Ja huonoimmaksi nousi ehdottomasti se joulu jolloin äitimme makasi masentuneena sängyssä, ja minä yritin pikku veljeni kanssa järjestää joulua pienille siskoillemme.

Etsimme kuusta ja ruokia miten parhaiten taisimme. Joulupöydässä äiti sitten istui naama norsun veellä...

Sivut

Kommentit (53)

Vierailija

Mutta äitini on perfektionisti, ja se aina välillä sai vallan joulunakin. Parina jouluna meni aatto siivotessa oikein pitkän kaavan kautta, sitten hotkaistiin ruoka joskus 20.00 ja odoteltiin vielä sen jälkeen kymmeneen että viimeisetkin lahjat oli paketoitu. Tunnelma oli aika ahdistava kun äiti kiukkusi kun kaikki oli kesken yms. vaikka yritimme sanoa että vähempikin riittää ja lahjat voi ihan hyvin antaa vaikka suoraan pussista.

Vierailija

Iselläni myös kuningas alkoholi on ollut se joulun pilaaja.

Lapsena muistan, että lähes joka joulu molemmat vanhemmat sammuivat n. klo 21.00 olohuoneen sohvalle. Sitten vietettiin siskon ja veljen kanssa loppujoulu.

Nykyään onneksi vanhemmat eivät juo paljonkaan ja on ihan kiva viettää joulua yhdessä. Tosin yöksi menemme aina omaan kotiin. Itse en halua jouluna juoda yhtään mitään tai max 1 lasi punaviinä ruoan kanssa.

Monesti porukat riitelivät kännissä ja se oli jouluisin hyvin pelottavaa.

Vierailija

Sain jokin aika sitten tietää, että miehellä on ollut toinen nainen jo useamman kuukauden ajan. Häipyi saman tien, kun sain tietää.

Vei joulumielen mukanaan :(

Lasten kanssa menen aattoiltana mummulaan, syömään ja odottamaan joulupukkia, kuten ennenkin.

Vierailija

Halusin kuitenkin vastata.

Meillä isä oli joka viikonlopun humalassa. Joi kaljaa perjantai illasta sunnuntaihin asti, illat nukkui keittiön lattialla. Lapsuus ei siis hirveän kiva ollut. Ystäviä ei viikonloppuisin todellakaan kutsuttu kylään. Joulut kuitenkin se skarppasi. Oli vain pienessä, tai sellaisessa normaalissa humalassa, jossa pystytään vielä toimimaan. Sen piti ainakin iltapäivällä olla vielä ajokunnossa, mikä helpotti jouluja paljon. Kiitos edesmenneelle isälle siitä! Uuden vuodem aatot olikin sitten eri asia...

Mutta jos olisi voinut vaihtaa asian niin, että joulut ollaan kännissä tajuttomuuteen asti, mutta normaalisti selvänä tai edes kuuden kaljan tai alle kännissä kotona, niin olisin vaihtanut heti.

Anteeksi, piti vain avautua...

Vierailija

kun oli 12 v. vanhempani riitelivät koko joulun, eivät oleet samassa huoneessa lainkaan ja kertoivatkin sitten uutena vuotena että tammikussa muutetaan pois ja eroavat.. äitini myös lukitsi minut ulos kun en tullut ulkoa tarpeeksi ajoissa sisälle leikeiltä.. ja tosiaan istuin rappusilla kylmissäni.. mutta se vanhempien vittuilu toisilleen oli pahinta... pyydän älkää tehkö tätä lapsillenne..

Vierailija

Lainaus:

Alan ammattilaiset käskevät itkeä ja surra, mutta läheiset kieltävät. Ei kuulemma ole normaalia surra kuollutta vauvaa edes kahta viikkoa.

Surra saa just niin pitkän kuin siltä tuntuu.

Voimia!

Vierailija

siksi yksin koska jouduin olemaan pyhät töissä ja vanhemmat asuivat kaukana,joten töiden jälkeen vietin aattoillan yksin itkeskellen.

Toinen joulu oli kun sukulaismies menehtyi aattona kesken joulunvieton,oli aika traagista.

Vierailija

Mutta jotenkin hänkin skarppasi joulut. En muista yhtään joulua, että olisi ollut kännissä. Ja hän ei ikinä ollut "pienessä sievässä", oli joko kaatokännissä (tai menossa siihen) tai ei ollenkaan. Normaalisti joi viikonloput aina. Kuitenkin ne joulut oli selvänä ja ehkä siksi lapsuusmuistoni ei ole pelkästään negatiivisia, lapsuuden joulut on jääneet mieleen mukavina.

Vierailija

jolloin olin sinkku ja vietin koko joulun kotonani yksin sairaana. Aatonaattona olin töissä ja päivällä vielä täysin terve. Tarkoituksenani oli illan aikana hieman laitella jotain joulukoristeita omassa asunnossani ja seuraavana aamuna mennä vanhempieni luo jouluaattopäivää viettämään. Aatonaattoiltana minulle nousi yhtäkkiä korkea kuume, ja se joulu sujuikin sitten yksin kotona tapaninpäivän iltaan asti influenssan kourissa sängyssä maaten. Tunsin itseni kyllä aika yksinäiseksi ja surkeaksi. Seuraavana talvena otin influenssarokotuksen...

Vierailija

Mulla ei ole yhdestäkään joulusta jäänyt mitään pahaa sanottavaa. aina ollaan nautittu joulunvietosta ja on ollut mukavaa yhdessäoloa. Meidän suvussa toisin alkoholia ei ole koskaan käytettykkään.

Itselläni on 11 sisarusta ja on mukava tavata sukulaisia joun aikaan.Yleensä jouaatto ollaan ihan vaan oman perheen kanssa.

Vierailija

lapsuuden perheessä. Nyt vasta olen ajatellut kuinka ahdistava tunnelma meillä oli. Äiti ja isä varmaan vihasivat toisiaan, eivät sanoneet sanaakaan toisilleen eikä kukaan muutenkaan liiemmin jutustellut. äiti raivostui milloin mistäkin.

itse elin pahinta teini-ikää ja vihasin itseäni. mihin perhetilanne ei varmaan auttanut.

nyt joulut ovat jo ihan kivoja, ja minä jo onnellinen äiti.

hyvää joulua kaikille.

Vierailija

Lainaus:

uskomatonta lukea näitä! Mulla ei ole yhdestäkään joulusta jäänyt mitään pahaa sanottavaa. aina ollaan nautittu joulunvietosta ja on ollut mukavaa yhdessäoloa. Meidän suvussa toisin alkoholia ei ole koskaan käytettykkään.

Itselläni on 11 sisarusta ja on mukava tavata sukulaisia joun aikaan.Yleensä jouaatto ollaan ihan vaan oman perheen kanssa.

No sehän on mukavaa! Tämän ketjun otsikko tais olla "Elämäsi karmein joulu". Hienoa että jollain on aina täydellisen ihanat joulut. Kaikilla se vaan ei ole mennyt aina niin. Ei perheen ongelmia yleensä niin vaan maton alle lakaista, vaikka joulua kovasti yritetään viettääkin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat