Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

( . ) TAMMIMASUJEN joulu ( . ) vk52

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

29.12. tjw---------------28v------eka-------------Jorvi

1.1. kimmi--------------33v------viides----------K-SKS

1.1. ninette-------------30v------toinen----------TYKS

2.1. nanna80----------28v------kolmas--------TAYS

2.1. -meea-87----------?--------eka-------------OYS

3.1. noffetus-----------26v------eka-------------TAYS

5.1. jasper08----------26v------kolmas--------kättäri

6.1. trio------------------38v------kolmas--------kättäri

7.1. Eno-Elmeri-------35v------toinen---------Jorvi

7.1. uniq-----------------31v------eka------------NKL

8.1. döner78-----------30v-------toinen---------hyvinkää

8.1. duffeli--------------34 v------toinen---------TYKS

9.1. Tii75----------------33v------toinen---------KOS

11.1. Anni09-----------31v-------eka--------------kättäri tai NKL

11.1 Annami-----------31v-------eka-------------

12.1. tepa84-----------24v-------eka-------------TAYS

12.1. Lelu----------------?--------eka------------NKL

13.1. mae3-------------27v-------kolmas--------kättäri

13.1. ela----------------26v-------eka-------------TYKS

13.1. minnikki---------24v-------neljäs----------SatKs

13.1. puhkarhu--------31v-------toinen---------LKS

14.1. pineli--------------37v------toinen---------kättäri

14.1. Ronjakasperi----32v-----eka-------------Oys

14.1. Niinanii------------34v------toinen---------naistenklinikka?

15.1. 3xäippä74--------34v------viides----------Seks

15.1. footprint74--------34v------seitsemäs---?

15.1. äitiliini2004-------24v------kolmas-------kättäri

15.1. amelie-------------21v------eka-------------Oulu

15.1. Charlie------------32 v------toinen----------ulkomaa

15.1. Sipis--------------41v.-------eka------------Porvoo

15.1 Uglyduck---------36v--------kolmas------

Sivut

Kommentit (64)

Vierailija

Saimme juuri vauvauutiset ystäväperheestä, ollaan jännitetty yhdessä että syntyykö meidän vauvat saman vai eri vuoden puolella kun lasketut ajat on 4 viikon välein. Heidän vauva syntyi nyt sitten laskettuna päivänä :) saa nähdä nyt sitten koska meidän.

Muu perhe viettää siestaa, minä en pystynyt kauemmin makoilemaan kun tuntui että veri pakkaantuu päähän. Mikä se ilmiön nimi nyt sitten olikaan, mutta tuntuu kamalan epämukavalta ja nyt sitä on jo kylkimakuullakin eikä vain selällään... Alan olla aika täynnä tätä mahaa. Jouluherkuttelut ovat poikineet lisää turvotusta, joka ei sekään tunnu yhtään mukavalta, hyvä kun sukat menee jalkoihin.

Joulu on sujunut ihan leppoisesti, aattona pukki kävi ajoissa ja eiköhän meidän esikoinen tuumannut eilen, että "Oliko se pukki oikea? Minusta se näytti naapurin iskältä..." Mitähän sitä ensi vuonna keksii... Lahjoja tuli ihan sopiva määrä eikä mitään kamalaa krääsää onneksi. Me miehen kanssa ei ostettu toisillemme mitään, päätettiin säästää rahat alennusmyynteihin - ja ostettiin ne sänky ja keittiön kalusto justiin joulun alla. Ihan kivasti näin tällä kertaa.

Vitsi, kun pimeys laskeutuu yllättäen. Justiin oli vielä aivan kirkasta ja nyt jo katuvalot palaa ja taivaanrannalla näkyy enää pieni kaistale valoa. Tänään oli kyllä ihanan aurinkoinen päivä, me vaan ei laiskuuttamme päästy pihalle ollenkaan... ajateltiin että jos tässä illan päälle ajellaan isovanhemmille, kun lasten vesirokkokin on jo huomattavasti paremmalla tolalla. Pienemmälle jää kyllä valtavasti arpia, isompi pääsi huomattavasti vähemmällä raapimisella (ja rokkojakin oli vain noin viidesosa siitä mitä toisella).

No, ei kun uutta vuotta kohti :)

eikkuli 36+0

Vierailija

Jadmiras, mulla meni viime yö ihan samalla kaavalla kun sulla ja taas tässä oon ollut pari tuntia hereillä. Tarvii oikeesti nostaa hattua teille joilla on jo lapsia, mun jaksaminen vois olla aikas äärirajoilla näillä unilla pienten lasten kanssa.

Ajattelin että kun äippäloma alkaa niin ehdin käydä täällä useammin, mutta niin ei tosiaankaan ole tapahtunut. Siispä ONNITTELUT KIMMILLE!

ON: Supisteleen on alkanut kipeästikin, vaikka sanovat, että ensisynnyttäjät tuntee yleensä supistukset vasta tosi myöhäsessä vaiheessa. Kohdunkaula pehmentynyt ja ulkosuu alkanut avautuun. Lääkäri tuumasi, että uuden vuoden jälkeen voi alkaa odottelemaan synnytystä.

Rauhallista joulunaikaa kaikille!

Marie 35+3

Vierailija

Lisäsin nyt tohon listan loppuun tuon syntyneet -osion (toivottavasti Kimmin tiedot meni oikein!?). Ai niin, unohdin poistaa Kimmin La-listasta, niinkuin meinasin, mutta seuraava listan muokkaaja saa sitten tehdä sen. Syntyneet -osiolle voidaan tehdä tulevaisuudessa ihan omakin viestinsä, mutta nyt kun niitä on vielä (toistaiseksi) vain yksi, niin menee hyvin tuossa perässä. =)

Mulla on tänään (taas) iltapäivällä neuvola. No, onhan se kiva siellä poiketa, varsinkin nyt kun ei mitään pahempia "ongelmia/pelkoja" ole. Kävikin muuten hyvä tuuri, koska paikkakunnallamme ei ole tällä viikolla terkkaa, niin pitää lähteä tuohon lähimpään kaupunkiin neuvolaan, ja sattumalta siellä on terkkana tuttu terkka, joka on ollut joskus täällä lastenneuvolassa. On tosi kiva päästä jutskaamaan sen kanssa, täällä kun on.. ei niin mieluinen terkka, ja hänenkin tilalla ollut jo useaan kertaan sijainen (joka vaikuttaa kovin nuorelta, hiukan "tietämättömältä"), mutta nyt pääsen tapaamaan vanhaa tuttua, kokenutta terkkaa!

Selailin netissä siitä hiusten värjäämisestä, ja tulin kuitenkin siihen tulokseen, että taidan tyytyä vain leikkaukseen. Tai jos väriä otan, niin vain muutamia raitoja, ettei päänahka saa väriä.

Mukavaa alkavaa Jouluviikkoa kaikille!! =D

Minnikki ♥ tutteri 36+6

Vierailija

Meillä sama meiniki kun minnikillä,siis lapset kulkee perässä ja sotkee sen kun kerkee....eli turhalta juu tuntuu siivoaminen....

Mua taas aamulla suppaili yli tunnin, ihan siedettäviä ei viellä niin kamalia...en kyl nyt jouluksi halua synnyttämään :( eli polvet ristissä oon, muuten jää kaikki ihana joulusta kokematta..

Vitsi ku oon saanut nyt joulu alla tosi paljon viinipulloja lahjaksi että on varmaan vuodeksi varastossa :) en yleensä niin paljon juo.. välillä tekee kyllä mieli saunaolutta mutta eihän siihen mene kauan että saa maistaa taas....Onko kellään muulla tällänen fiilis vai oonko ainut??

Eipäs mulla oikeestaan muuta nyt sapuskan kimppuun

T:L&A 36+1 eli jo 37 IIKK taas paniikki iskee

Vierailija

Vaikka vähän myöhässäkin. En ole ehtinyt käydä sivuilla kun on ollut kaikki jouluhärdellit päällä.

Jollakin oli tullut näppylöitä loppuraskaudessa. Mulla oli ihan päin vastoin. Alkuviikoilla ilmaantui ihan hervoton akne, mutta tasaantui sitten. Odotan mielenkiinnolla ja kauhulla, miten käy sitten synnytyksen jälkeen, kun hormonit heittää taas häränpyllyä...

Ei oo munkaan vauva näyttänyt mitään mielenkiintoa ulostulemiseen. Vissiin ruokahuolto pelaa vähän liiankin hyvin näin joulun alla. Olenkin alkanut ressaamaan, että vauvasta tulee jättiläinen. Mulla oli jo viimeinen lääkärikerta neuvolassa, mutta ei se lääkäri mitään painoarviota tehnyt, enkä tajunnut kysyä, kun vasta jälkeenpäin luin täältä, että semmonen ruukataan tehdä. Hirvittää vielä sekin, että viikolla 31 olin ultrassa ja silloin arvioitiin painoksi 2200 g. Nyt luin jostain, että keskimääräinen paino on silloin 1750g. Pyysin että terkkari olisi kirjoittanut mulle lähetteen ultraan uuteen paino- ja synnytystapa-arvioon, mutta ei kuulemma saa kirjoittaa. Katsoi koneelta, että lääkäri oli merkinnyt, että normaalikokoinen lapsi. Mutta arvoitukseksi jää, mistä niin päätteli. SF mittakin on koko ajan ollut yläkäyrän päällä ja sekä itse, että mies oltiin 4,5 kiloisia. että vähän hirvittää kyllä. Mites muilla noiden painoarvioiden kanssa? Kuinka helposti on saanut lähetteen vai pitääkö mennä yksityiselle. Ja kiinnittääkö ne sitten sairaalassa mitään huomiota yksityisten arvioihin.

No, tulipa taas hysteerinen purkaus. Miten sitä oppis ottamaan vähän rennommin :) Rauhaisaa viikonloppua muillekin masuille! Paitsi nythän alkaa kyllä alet!

Aliisa 37+

Vierailija

Onko kellään kokemusta siitä, että ootte tulvinut maitoa kauan ennen laskettua aikaa ja yhtäkkiä tulvat loppuu? Joku sanoi, että se enteilisi lähenevää synnytystä, mutta en huomannut asiasta neuvolan tätsältä kysyä, joten ajattelin että jos jollain täällä olisi aiheesta kokemusta...

Mulla on maitoa tulvinut jo noin 12 viikkoa ja yhtäkkiä kuin seinään tulvat loppuivat ja korkeintaan pientä tihkutusta on havaittavissa.

noffetus 38+5

Vierailija

Musta taitaa tulla oikein kunnon pate, kun vauhtiin pääsen ;) Otin parin tunnin päikkäri, niin nyt taas jaksaa.

*Lootuskukkanen* mulla oli tässä yhteen väliin raskautta kaljan himoa ja kyllä viiniäkin on haluttanu. Hain sitten alkosta alkoholitonta viiniä, (saa sekä puna että valko) ja minä ainakin tykkään. Tosin olen maistanut vain tuota valkoviiniä. Kaljaa sitten on useampi alkoholiton tölkki nytkin jääkaapissa. Eroa "oikeaan" tuskin huomaa, paitsi joku merkki (en muista mikä) maistu pahalle. Enkä minäkään "normaalitilassa" niin paljon juo, mutta onpa mukava kun on mistä ottaa jos haluttaa. Oltiin tässä joku aika sitten miehen siskon luona saunomassa ja oli tosi kiva, kun siellä oli varauduttu ja alkoholitonta viiniä oli hommattu.

Jos nyt lähtis sitä pesuhuonetta hinkkaamaan... Mukavaa päivää kaikille! Ja joulua, jos nyt en sitten enää huomenna tänne tule häiriköimään ;)

Hömppä ja typy taas

Vierailija

Meillä alkaa pikkuhiljaa jouluvalmisteluhärdelli hiljetä kun kuusikin saatiin viimein vihdoin pystyyn. Ei se kaunis ole, harva kuin eskarilaisten hampaat mutta onpahan edes kuusenhajua (niin mitä minä tosin en flunssan ansiosta pysty haistamaan...) Meidän kinkku on vielä vaiheessa, miehen ainoa tehtävä oli jouluruokailun suhteen nostaa se pakasteesta varastoon sulamaan ja kas, sai sitten eilen puolen päivän jälkeen tuon tehtyä (eka kerran sanoin asiasta lauantai-iltana) joten jäässähän se yhä on! Ajattelin itsekseni, että tässä kaikkien valmistelujen jälkeen lähden kyllä äidin ja isän luo syömään joulukinkkua jos hitto soikoon sitä ei kotona tästä syystä huomenna ole :(

No, mikäpä tässä joulussa ei voisi meillä mennä pieleen. Anoppikin oli murtanut ranteensa joten ei mitään toivoa avusta lastenhoitoon sitten kun vauva syntyy. Onneksi eilinen pettymys on vähän lientynyt. Pöydässä on vahakangas joten ei tarvitse katsellakaan sitä pintaa... Ensi viikolla sitten paneudutaan siihen uudelleen. Lapsilla on vesirokko, toisella lisäksi korvatulehdus joten tässäpä tätä. Toisella on 10 näppyä, toisella 50. On pitänyt yrittää kehua näppyjä että olisi edes jotain toivoa saada niihin laitettua vesirokkovoidetta ja samalla tullut niitä myös laskeskeltua...

Oma napa on aika väsynyt, eipä taida vauvakaan jaksaa paljon liikuskella tässä rumbassa. Minä myös bongasin aamulla jotain mikä olisi saattanut olla limatulpan alkua tai tihkeää valkovuotoa, mutta ei sitä onneksi sen jälkeen ole näkynyt. Ei vielä tarvitsisi minun puolestani, lähinnä sen takia ettei täällä ole mitään valmiina vauvalle! Pinnasänkykin on makuuhuoneen nurkassa asti jopa, mutta osina.

Mutta nyt on PAKKO mennä nukkumaan ! Heräsin tänään vieläpä klo 6 ja nousin myös kun olin aivan virkku jo. Päiväunet tosin oli aivan pakko ottaa vaikkei olisi millään ehtinyt... siitä lähtien kuitenkin täällä taaplattu sata lasissa :P

_Erittäin rauhallista joulua kaikille mammoille!_ Eihän vielä hätäillä sinne synnärille, eihän...? Vaikka vähän semmoinen aavistus minulla on että kyllä tästä ringistä yksi vauva putkahtaa joulunpyhinä ;)

eikkuli 35+4

Vierailija

Sivustojen etusivulla oli aivan ihana tonttu-vauva, aah, kun sais jo itekin vaavin syliin :) Mut vielä hetki matkaa jäljellä ja mua huolettaa tää flunssa, kun tuo pikkarainen ei oo nyt liikkunut niin paljon kuin yleensä vai kuvittelenkohan.. Täytyy varmaan keittää aamusumpit, kun yleensä sen jälkeen liikkuu, mut nyt en oo vie kerennyt tai siis ei oo maistunut..

Poitsulla tylsää, kun äiti kippee, mut tää päivä menee töllöö tuijotellessa. Aamullakin kysy, kun siinä niistelin, et vieläkö äiti on kipee :/ Tulee niin paha mieli, kun ei mitään voi yhessä tehä, kun en vaan jaksa. Päätä särkee, mut oon nyt sitten ottanut panadolhottia sillain aamusin, päivällä yhen ja illalla ennen nukkumaan menoa, pakko! Se vähän auttaa.. Mut huominen jouluruoka voi olla aika mauttoman makuista, tosi kurjaa, kun niin odotti sitä :(

Pojalle vie luistimet pitäis miehen lähteä hakemaan pukin konttiin, niitä kovasti toivoi, kun alottaa isänsä kanssa luistelun tammikuussa sit. Ja muuten paketteja on jonkun verran. Hirveesti mennyt jo tuon ikäisen (3 v.) lahjoihin ja aattelee, et mitä enemmän ikää tulee, niin vaatimukset ja lahjojen hinnat on jo eri tasoo, joten kait sitä pitäis opettaa, et joku viitisen lahjaa ois riittävä. Ja pitäis ollakin, kun tuntuu et ihan menee överiks noi lahjan hankkimiset.. Kun eipä toi kolmivuotias uhmaaja niin kilttikään oo ollut ;)

Tulipas taas stooria, mut lukekoon ken jaksaa ja kerkee näin joulun alla. Mä kerkeen, kun kotona sairastan, et viestiä kehiin :) Siivoan sitten huomenna hiukan, kun pukki tulee sekä appivanhemmat.

Appivanhemmille lahjasta, niin ihan mun mielestä kävis jo semmosille millä on kaikkee, niin joku viini esim. jos menee sinne syömään tai sitten jotain erikoisempaa suklaata, esim. tuli tuossa maistettua ennen joulua semmosia belgialaisia suklaita ja ai että mikä nautinto, nam!

Toivotan vaan päivänjatkoja ja tuun varmaan vie jouluntoivotukset heittään teille jossain vaihees :)

Emmuli rv 34+6 (viitisen viikkoo la:an, huisii)

Vierailija

vauvauutisia on aina yhtä mukava lukea :)

Meillä on nyt sairaalakassi pakattuna (luumut ostettuna :), vaatteet pestynä ja tänään sain hommattua vielä imetyspaitoja ja turvakaukalon. Kaikki alkaisi olla valmista. Vaikka odotusta on mahdollisesti vielä kuukauden päivät jäljellä. Hassua, kun ekaa odotellessa ei tainnut olla juurikaan mitään valmiina. Mentiin vähän niinkun soitellen sotaan. Ja hyvin pärjättiin. Sitä näin 'vanhemmiten' alkaa vaan niin kovasti nauttia tästä paikkojen puunaamisesta ja kaikenlaisista vauvajutuista.

Tunne on kyllä, että vauvaa pääsee katsomaan jo ennen laskettua aikaa. Vai liekö se vaan sitä omaa kärsimättömyyttä...:)

Mittu-maari rv 35+6

Vierailija

Nyt on sitten tammisten eka poika ja tyttö maailmassa!

Hauskasti sanoit että uudenvuodenraketti,meillähän myös tuo laskettuaika siirtyi jossainvaiheessa tuohon 31.12,mutta pysyin tammiksissa,ja jouluraketti se oli meilläkin,niin nopsaan tuli!!

Oikein paljon onnea koko perheelle,eikö tämä vauvaelo olekin aivan mahtavan ihanaa=)

Tuntuu että sekoan tuon pienen ihmeen olemassaolosta,mieskin on aivan myyty,ja sisarukset.Onko se aina ollut näin upeaa?

Alkakaahan muutkin jakaantua niin pääsette tuoksuttelemaan maailman parasta tuoksua!

Mukavaa loppuvuotta isomahaisille tammikuisile!

Vierailija

Nineten perheelle onnea pikkuprinsessasta :)

Nyt rupee meidänkin pino saamaan vauvoja, jippii. Onkohan muita joulun vauvoja tullut? Sitten uudenvuoden vauvoja ootellaan, tuleekohan tänne paljon vie tämän vuoden vauvoja vai vasta sitten uudenvuoden.. synnyttääköhän kukaan uudenvuoden yönä, jännää!?!

Emmuli

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat