Miten iltasanomat saa juttunsa? kertooko asianosaiset niille että, hei mulle kävi näin

Vierailija

vai miten ne toimittajat saavat juttunsa?

entä lisätietoja niihin? esim just tuo kotisynnytystapaus, ottavatko selville kuka ja missä ja soittavat? vai miten, selittäkää

kun muistan monta juttua missä asianosainen ei välttämättä ole edes tahtonut että juttu on iltasanomissa

Kommentit (5)

Vierailija

Lainaus:

joku asiasta tietävä yleensä vinkkaa, ei välttämättä itse asianosainen. Tuo kotisynnytysjuttu nyt oli vkl niin paljon eri keskustelupalstoilla esillä, että tuskin on keneltäkään vinkkiä lehteen mennyt, eiköhän toimittajat ole itse netistä sen huomanneet.

Vierailija

joku asiasta tietävä yleensä vinkkaa, ei välttämättä itse asianosainen. Tuo kotisynnytysjuttu nyt oli vkl niin paljon eri keskustelupalstoilla esillä, että tuskin on keneltäkään vinkkiä lehteen mennyt, eiköhän toimittajat ole itse netistä sen huomanneet.

Vierailija

Sitten selvitetään onko juttu totta, otetaan yhteyttä johonkin alan asiantuntijaan joka voi kommentoida asiaa ja esittää oman mielipiteensä yms.

Tuolla synnyttäjällähän on julkinen nettipäiväkirja jossa tietoa yllin kyllin.

Vierailija

On harvinaista, että toimittaja kirjoittaisi siitä, mikä itseä kiinnostaa. Joskus saattaa tietysti sellainenkin aihe osua kohdalle. Aiheet päätetään toimituskokouksissa siten, että ne vastavat päätoimittajan kustantajan kanssa sopimaa lehden linjaa.

Kokouksiin tuotavat ideat saadaan toimituksen ulkopuolelta tulevista vinkeistä, keskenään ideoimalla ja luonnollisesti ideointi kuuluu myös toimittajien velvollisuuksiin. Usein toimittajan työhön kuuluu tietyn aihealueen seuranta netistä, lehdistä ym. Tämä ei tarkoita, että hän olisi erityisen innostunut aiheesta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat