Annatteko lapsenne kavereille ruokaa kun

Vierailija

pyytävät? Eli kolmasluokkalaisen tyttömme kaveri on kova syömää ja joka kerta kun on meillä pyytää syötävää. Jos ei ole herkkuja haluaa leipää ja jugurttia. Avaa itse jääkaapin ja kysyy saako tämän danonen. Olen aina antanut, mutta on mielesäni huonoa käytöstä ja ei tule ihan halvaksikaan. Pitäisikö alkaa kylmästi sanomaan, että nyt ei saa? Miten te toimitte? Ja onko mielestänne huonoa käytöstä kolmasluokkalaiselta?

Kommentit (3)

Vierailija

kun ekaluokkalaiseni kaveri tulee koulusta suoraan meille, tarjoan kyllä välipalan. itse kysyn haluaako ottaa. on kuitenkin aika törkeetä mennä toisen jääkaapille itse! toisaalta lapsia on niin erilaisia, ei itse näe siinä mitään pahaa. (lapsi on kuitenkin aina lapsi)

kotoa opitaan tuommoiset tavat.

kyllä meilläkin kaveri aina kysyy saako vielä banaanin, omenan tms. tunnen pojan niin hyvin ja tiedän millainen hän on. joskus annan, aina en.

Vierailija

En siis pyydä syömään, jos ovat meillä ruoka-aikaan. Ja lähellä asuvat kaverit syövät välipalan kotonaan.

Pitemmällä asuvat kaverit saavat toki meillä välipalan, jos tulevat suoraan koulusta. Ja jos on sovittu, niin toki ruokin myös.

Lähellä asuville kavereille tarjotaan toki jäätelöä, lettuja tms. jos sellaisia paistetaan, mutta pääsääntöisesti kaikki syövät kotonaan.

Mä en voi sietää ruoan ruinaajia, ja on mun mielestä huonoa käytöstä jo eskari-ikäiseltä. Omille olen opettanut ettei missään tapauksessa pyydetä kylässä mitään. Jos aikuiset tarjoavat, saa toki ottaa, mutta ruoka syödään kotona, ellei muuta ole sovittu.

Vierailija

että eikö äitis ole opettanut, ettei toisten jääkaapeilla riukuta.

Omaa syytäs kun olet aina antanut, mitä neiti kehtaa pyytää.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat