Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*~*~* SUURPERHEIDEN JOULU JA UUSI VUOSI *~*~*

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Edelliset: [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p_...

Lista:

19.12.08....Menninkäinen..35v...neljäs..........Pirkanmaa

22.12.08....Nektariina.........30v....viides..........Etelä-Pohjanmaa

10.01.09....Task...................37v...kahdeksas.Pohjois-Kymenlaakso

15.01.09....3xäippä74.........34v...viides...........Etelä-Pohjanmaa, SeKS

25.01.09....Jonna-78...........30v...seitsemäs..Pohjois-Karjala

30.01.09....KainoElvi...........37v...viides...........Etelä-Suomi

31.01.09....JB72...................35v...neljäs..........Kanta-Häme

01.02.09....Arkuli..................37v...viides...........Kanta-Häme

08.02.09....Katjalah.............33v...neljäs..........Pirkanmaa, TAYS

14.02.09....Helmikukka75..33v...neljäs..........Pohjois-Savo, KYS

17.02.09....Vaahtis..............41v...seitsemäs..Vantaa

19.02.09....Oliviaana...........38v...neljäs..........Keski-Suomi, K-SKS

26.02.09....Zeldatar.............33v...neljäs..........Pk-seutu, NKL

01.03.09....Safiriox..............25v...viides...........Etelä-Suomi

05.03.09....Minni74.............33v...seitsemäs..Vantaa

23.03.09....Kinde.................36v...viides...........Pohjois-Karjala

24.03.09....Pearl73.............35v...neljäs..........Keski-Suomi

03.04.09....Helmielina........32v...neljäs..........Päijät-Häme

03.04.09....Sauanne...........40v...seitsemäs..Pohjois-Suomi

10.04.09....-mani-................26v...neljäs..........Pirkanmaa

28.04.09....Minttumaria......29v...neljäs..........Kouvola

29.04.09....Santra79...........29v...viides...........Helsinki

02.07.09....Misti...................34v...kuudes........Pirkanmaa

??.07.09....Sriikka...............??v...viides...........??

Kommentit (13)

Vierailija

Onnea nektariina ja mennikäinen vauvoista:).

Alkaa nuo nimet tuosta listalta ennen meikeläistä vähentyä uhkaavasti, vaikka yhtään ei ole sellainen olo, että synnytys olisi lähenemässä-painvastoin.

Vanhemmille kertomisesta: Itse olen ollut siinä onnellisesssa asemassa, että sekä omat että miehen vanhemmat ovat ottaneet nämä vauvauutiset aina hyvin korrektisti vastaan. Ja jos joku on jotain kauhisteluja esittänyt, niin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos....

Oma napa voi hyvin. Olo vain paranee kun viikot lisääntyy. Reilun viikon päästä on käynti äityispolilla ja sen jälkeen olen viisaampi ainakin sen suhteen käynnistetäänkö synnytys ennen l.a:ta vai ei (istukan toiminta/kaunokaisen kasvut kai siinä tärkeimpinä kriteereinä).

Lapset ja mies lomailevat edelleen ja ihana loma meillä on ollutkin. Mitään ihmeellistä ei olla tehty, nautittu vaan kiireettömyydestä ja aikatauluttomuudesta. Lapset ovat ulkoilleet, syöneet ja nukkuneet hurjasti ja mikäs sen parempi:).

Mukavaa viikonloppua kaikille suurperheille

t: KainoElvi ja kaunokainen 36+1 + pesue x4

Vierailija

menossa ja on ihan hirmu rauhallista. Joululaulut soivat hiljakseen ja tunnelma on leppoisa. On vaan niin ihanaa kun joulu tulee...

Mites Menninkäinen ja Nektariina, joko on merkkejä ilmassa?

Itse olen välillä tosi kyllästynyt tähän odottamiseen. Minulla vauvat olleet joka kerta niin korkealla, että ilma loppuu ja jaksamisen kanssa on vähän niin ja näin. Nytkin ihan tässä vaan istuessa on hiki pinnassa ja syke reilut 90. Tuota tiheälyöntisyyttä on alkanut olla, mainitsin siitä neuvolassakin, muttei oikein ottanut mitään kantaa. Pitää hakeutua lääkäriin, jos alkaa enemmälti vaivaamaan. Odotushan on sinällään mennyt hyvin, mutta oma kömpelyys ja hitaus harmittaa. Nauttia kuitenkin pitäisi, kun viimeinen kerta on.

Tänään olisi vuorossa töiden jälkeen (pääsen klo.14) ruokakaupassa käynti. Kauhistuttaa jo etukäteen se ruuhka. Pitää vain hengitellä syvään ja edetä järjestelmällisesti listan mukaan. Kirjoitin kauppalistankin siihen järjestykseen kuin tavarat kaupassa on ettei tarvitsisi eestaas kulkea. Huomenna sitten vähän siivousta ja sen semmoista. Alkaa joulumieli vähitellen nousta. Eilen illalla supatin miehelle, että lahjatkin pitäisi paketoida jossain välissä. Tämäpä yllätti sanomalla, että tehty on. En ois kyllä ikuna uskonut sen semmoista tekevän, yhdessä ollaan niitä aina turattu. Nyt on vissiin kotona ollessaan pienimmän ollessa päiväunilla ja isompien koulussa ottanut asian hoitaakseen. Hyvä niin.

Joulun jälkeen seuraava odotettava asia olisi sitten 19.1. jolloin on äitipoli käynti ja päätetään leikkauspäivästä. Sitä ennen oli neuvolakin välipäivinä, mutta enempi odotan tuota tammikuuta.

Mutta nyt vielä puoleksitoista tunniksi töiden pariin, lähinnä petaan paikat valmiiksi vakkarille joka tähän palaa opintovapaaltaan vuoden alussa.

Helmikukka rv 32+2

p.s. Oliviaana, et ole kirjoitellut pitkilleen. Mitäpä mahtaa sinulle kuulua? Ollaan suunnilleen samoissa päivissä menossa.

Vierailija

kuulumisia ja neuvolaterveisiä, sekä muiden vauvauutisia...

Tarkkasilmäiset ehkä ovat huomanneet, että Kimmi on listasta pois. Hän otti varaslähdön ja sai pojan 19.12. *Lämpöiset onnittelut Kimmille ja koko perheelle!!!* Tuli hyvä alku jouluun, kun sai ensimmäiset vauvauutiset. :) Nyt sitten jännätään kuka on seuraava, ja milloin...? Taitaa arkulikin ohittaa meikäläisen, mun käynnistyspäivä kun on alustavasti 16.1.

Itse tulin just neuvolasta. Paino oli sama kuin 3 viikoa sitten, eli kokonaistilanne on edelleen +7,5 kg (ja edelleen alle 90, jee!). Hyvällä mielin saan nauttia joulupöydän antimista ja lahjasuklaista, kohtuuden rajoissa tietysti. Hb:kin oli noussut: 125 nyt, paineet ok, sf-mitta 33cm. Samaa käyrää mennään edelleen. Kohtalaisen korkealla neiti vielä majaili, joten tällä hetkellä ei toiveitakaan ennen LA:ta syntymisestä. Pöh! Ultrallakin vilkaistiin pikaisesti, kun doppler oli toisessa huoneessa. Se on niin vanha laite, ettei paljon selvää saa varsinkaan tässä vaiheessa, mutta sydän löi mukavasti. Th tuumasi, että jos ei tietäisi viikoista ja taustasta, voisi sanoa LA:n olevan ihan lähipäivinä. Toisaalta, kun neidin painoarvio oli 2 viikkoa sitten sen 3,2 kg, on se ihan ymmärrettävääkin. Kaikki (kuten Kimmin vauvan 2,9kg) ei paina noin paljoa edes syntyessään, saati sitten sitä 5 kg... Seuraava aika tulikin sitten välipäiviksi, saa katsoa paljonko tuli jouluna syötyä. =)

Mun pitäis tehdä vielä viimeinen kortti, puolet puuttuu. Paketit odottaa äidin luona käärimistä, koskahan sinnekin ehtisi? Matka nyt ei pitkä ole (5km), mutta aikaa ei tunnu löytyvän tarpeeksi... Ja siivottavaa löytyy aina vaan, odottelen siis ukkokultaa kotiin, kun vaihdetaan samalla vähän järjestystä. Miehen kanssa pitäis käydä kaupassakin, mutta saattaa jäädä huomiseen. Silloin on kyllä vihoviimeinen ryysis, mutta ei voi mitään. Onneksi ei olla shoppailevia ihmisiä, joten haetaan ne mitä tarvitaan ja sitten pois... Lista vaan valmiiksi, niin ei niin kauan tarvi kävellä/vaappua.

Hyvää joulunodotusta kaikille!

Äippä ja neiti 36+5

Vierailija

Odotan viidettä lasta, ja paniikissa mietin kuinka asiasta kerron vanhemmilleni? He olivat jo edellisestä lapsesta aika kauhuissaan (nyt tyttö on tietty kaikkien lellikki) ja ovat moneen kertaan sanoneet että eiköhän jo riitä lapset. He ovat huolissaan minun jaksamisesta, ja varmaan myös taloudellisesta tilanteesta.

joten kertokaa te, joilla on paljon lapsia, kuinka kerrotte, ja miten ovat teillä reagoineet.

Kiitos! t.Tamam

Vierailija

Tulin ilmottamaan että meille syntyi tyttötonttu 24.12 klo 18.33 3658g 51cm Tiistaina 23.12 mulla oli äippäpolille kontrolli vauvan paino arvion takia ja sinne myös jäin. Sain heti cytoteciä 3 puolikasta ja keskiviikkona 3 kokonaista ja sitten saatiin koko perheen joululahja:) Meiltä jäi näkemättä ne hienot maisemat mitkä on Seinäjoen uuteen synnäriin tehty. Kaikki salit oli käytössä ja me päästiin varasaliin,mutta kaikki kävi niin nopeeta että siinä ei olisi ehtiny paljoa maisemia ihailla. Mutta jos seuraavalla kerralla:D Vaikka mä miehelle sanoin että nyt mä harkitsen tarkkaan haluanko vielä sen kuudennen mutta olen jo unohtanu kaiken ja kyllä mä sen haluan:)

Nektariina ja neiti 5vrk

Vierailija

Pitkästä aikaa itsekin raapustan jotain, kuulolla olen ollut :)

Minä vielä mahaa kasvattelen, jotain hassua tässä nyt on kun vauva on laskeutunut ja painaa ihan vietävästä peräaukon tienoille. Aikamoinen painontunne, nyt jo?? Viikkoja on 31+5. Aikaisemmat kolme ovat laskeutuneet vasta jossain 35+ tietämillä, mikäs tällä nyt on?? Viisaammat auttakaa.

Eilisestä alaselkäkin on ollut tulessa, juilii ja issiashermokin on jumissa, toiseen reiteen säteilee. Onhan tämä omituista.

Joulunpyhät tosiaan olivat ja menivät. Alkoi kyllä jo pitkät vapaat laiskottamaan ihan liiaksi. Ollaan oltu ihan kotosalla joulua viettämässä. Kinkkua ja suklaata on tullut vedettyä, ensi viikon neuvolassahan se sitten nähdään miten paljon :) Tosin mulla ei onneksi ole tullut kuin 2kg ja risat painoa alkutilanteesta mutta kun näitä kiloja on jo siinäkin ollut ihan tarpeeksi! Murrr.

Ihanaa Uutta Vuotta 2009!

Z ja lapset 8v, 7v, 1v9kk ja masussa myllää 31+5

Vierailija

vielä viimeinen vilkaisu, seuraavaan kun voi mennä tovi. Hommia kun vielä riittää pikkutunneille. Kuusi on vielä koristelematta, mutta muksut oottaa vesi kielellä koska saa ruveta hommiin. :) Mun pitää vaan eka laittaa kynttilät ja tähti, niin sitte saavat (melkein) vapaat kädet. Olivat jo alottaneet, ku kävin miehen siskon kans vielä viime hetken ostoksilla, mutta oli kynttilät vähän toispuoleisesti ja suurin osa kaiken lisäksi kuusen alla. =) Lahjojakin pitää vielä pakata sitte ku kaikki nukkuu.

Neitikin on jo vissiin joulutuulella, ku niin ahkerasti satelee iskuja vähä joka puolelle, ku täs istuu. Hyvähän se, että on liikkees; ei tarvi ainakaa laskea. Toisaalta vois jo tähän aikaan olla vähä hiljempaa, ettei ihan yökukkujaa tulis.

Mutta jatkan niitä hommia, ei ne muuten tehtyä tuu.

OIKEIN RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE!!!

Toivoopi: Äippä ja neiti rv 37 tasan + muukin perhe

Vierailija

Onnittelut Nektariinalle ja perheelle suloisesta tonttutytöstä!!!

Itse tulin taas neuvolasta. Jouluruokia ja -karkkeja on mässäilty sen verran, että näkyivät pissassa, mutta ei juuri painossa (+500g), onneksi. Kaikki oli muutenkin ok, vaikka neiti on edelleen vähän hassusti. Rt:ssä kyllä on, mutta pää on hitusen enemmän oikealla ja pylly ylhäällä. Niinpä oikea puoli mahasta on jalkoja lukuunottamatta tyhjä, kun muu vauva majailee vasemmassa kyljessä. Sais jo pikku hiljaa asettua lähtöasemiin ja kääntyä parempaan asentoon. Tosin se taitais vaikuttaa tukalasti sisuskaluihin, kun sen pyllyn nostais kylkiluihin. :) Uudelta vuodelta ajattelin aloittaa kaikki mahdolliset kokeilut synnytyksen käynnistämiseksi. Tosin taitaa olla turhaa, mutta kokeilen kumminkin.

Meilläkin meni joulu ihan kivasti. Aaton olin kyllä tosi väsynyt, kun pääsin nukkumaan kuusen koristelun jälkeen klo 2 ja heräsin jo klo 4. Kun uni ei millään tullut, paketoin kaikki lahjat ja menin uudestaan nukkumaan pariksi tunniksi. 4 tuntia koko yönä ei oikein ollut hyvä unisaldo. Seuraavana yönä nukuinkin sitten 14h putkeen. :) Ja nuhan ja yskän sain jostain. Nyt on niin tukkoinen olo, etten tiedä mitä tekis. Onneksi mies on vielä loppiaiseen kotona, niin saan päivälläkin otettua pieniä torkkuja, kun oikein väsyttää.

Hyvää uutta vuotta 2009 kaikille!!!

Äippä ja neiti 37+6 sekä muu perhe

Vierailija

Moikka pitkästä aikaa.

Äityisloma alkais virallisesti huomenna mutta sairaslomalla olen ollut jo tän kuukauden. Ja rauhallisesta olen ottanut. Ei jaksa touhuta kovin kauaa kun alkaa puuskuttamaan ja mahasta nipistämään.

Viime viikolla olin neuvolassa ja kaikki oli ihan hyvin; sf mitta 34, hemog 111, paineet 127/70, painoa tullut tähän mennessä kymmenen kiloa. Ja Joulu edessä huh huh elikyllä sitä vielä tulee.

Mitäköhän sitä oikein uskaltaa syödä Jouluna? Juusto ja kala ihminen kun olen.

Sain äitipolille ajan heti uuden vuoden jälkeen ja silloin pitäisi päättää myös leikkauspäivä. Alkaa jo jännittämään. Ovat alustavasti puhuneet 8 tai 13 päivästä. Itse olisin valmis jo siihen kahdeksanteen päivään.

No nyt pitäis kyllä nauttia näistä viimeisistä päivistä kun viimeinen raskaus on. Välillä se kyllä unohtuu kun oikein mahassa ahdistaa. :)

Kaikille oikein hyvää ja Rauhallista Joulua.

Arkuli 34+1

Vierailija

Kotona ollaan ja hyvin voidaan. Kirjoitin pitkän synnytystarinan joulukuisten odottajien tammikuun pinoon. Käykää sieltä lukemassa, jos kiinnostaa. Tässä kuitenkin nopeasti tiedot: tyttö syntyi siis 31.12.08, painoa huikeat 4260 gr ja pituutta 51cm. Synnytys meni hienosti, kesti kaikkiaan 12 tuntia, mutta ei paha ollenkaan, aivan ihana muisto jäi todennäköisesti elämäni viimeisestä synnytyksestä (tämän asian siis olen yrittänyt oikeasti päättää, vaikka tunteet sanoisivat mitä!) ja lopputulos tietysti mitä ihanin! :) Voimia kaikille teille muille neliapiloille odotukseen. Meillä siis nyt kaksi poikaa ja kaksi tyttöä :) t. Menninkäinen ja Tylleröinen 2 vrk

Vierailija

Olin kopioinut saman viestin tänne kuin neliapiloihin...Eli tänne tietysti SUURPERHEELLISILLE voimia odotukseen!!! t. Menninkäinen

i] Voimia kaikille teille muille neliapiloille odotukseen. Meillä siis nyt kaksi poikaa ja kaksi tyttöä :) t. Menninkäinen ja Tylleröinen 2 vrk

[/quote]

Vierailija

prinsessasta, suloista vauvantuoksua.

Joulu ohitse ja uusi vuosi ovella. Naapurit tulevat huomenna iltakahveelle ja isäntä menee sitten niiden ja meidän isompien lasten kanssa puolen yön maita raketit ampumaan. Minä katselen parvekkeelta, pienin on siihen mennessä ollut jo useamman tunnin unten mailla. Samalla tavoin meni viime vuodenvaihdekin ja varmaan useampi tulevakin.

Täytyy kyllä sanoa, että en varmaan yhtenäkään jouluna ole syönyt niin vähän kuin tänä vuonna. Suu kyllä vetäisi, mutta maha ei. Vauva majailee niin korkella, että syömisestä tulee lähinnä tukala olo. Annoskoot on siis pakko pitää pieninä. Sillä tavoin olen aika hyvin välttänyt närästyksenkin. Tänään kävin neuvolassa ja paino oli laskenut edellisestä kahden viikon takaisesta käynnistä -200g. Muutenkin kaikki kunnossa. Meinasin pyörtyä, kun nousin siitä petiltä äänten kuuntelun jälkeen. Matalat paineet ja lähes selällään makoilu tekivät tepposensa. Seuraava neuvolakäynti olis taas kahden viikon kuluttua. Siellä menee aikaa aina huimat 15min, kun ei ole mitään erikoista asiaa. Terkka on kyllä ihana.

Kolmen viikon päästä saadaan sitten tietää milloin meidän vauva syntyy, 19.1. on äitipolikäynti. Jos leikkaupäivä on n. viikkoa ennen laskettua aikaa, olisi meidän vauva maailmassa n.6vkon kuluttua. Ihan innolla sitä odotan, toisaalta myös haikein mielin viimeisen raskauden vuoksi.

Nyt taidan levitä tuohon sohvalle, kun esikko leikkii pienimmän kanssa ja mies leipoo huomista varten. Keskimmäisellä on kaveri ja pelaavat jotain tuolla toisessa huoneessa. Ehkä saan jopa 10min levätä ;)

Helmikukka neljättä odotellen rv 33+3

Vierailija

Meillä joulunviettoa alkaa virallisesti jo tänään kun mies lopettaa kohta työnsä ja aloittaa kahden viikon joululomansa. Siivoukset ja kokkaukset on pääsääntöisesti tehty. Laatikot kyllä paistan vasta huomenna kun jotenkin ne vaan maistuvat parhailta ihan tuoreena.

Joulukuusi kannetaan sisälle pienten päiväunien jälkeen ja sitten koristellaan kuusi ja laitetaan koti muutenkin juhlakuntoon. Niin ja kinkku paistuu parhaillaan uunissa, joten nyt saa joulu tulla rauhassa minun puolestani.

Lapsia jännittää huominen ihan älyttömästi ja kierrokset nousee kattoon vähän väliä. Onneksi saatiin pukki tulemaan jo kahdeksi, niin ei tarvitse lasten sen vuoksi koko iltaa odotella ja kärvistellä (puhumattakaan meistä aikuisista:).

Oma (.) voi hyvin, Vauva on selkeästi laskeutunut muutaman viime päivän aikana ja aamuisin alavatsa on ihan hellänä Muuten olo on hyvä ja muutaman hyvin nukutun yön jälkeen on mielikin pirteä ja levollinen.

Toivottelen kaikille suurperheille Tunnelmallista Joulunaikaa ja piparintuoksua

t:KainoElvi ja kamu 34+4 ja tonttulapset x4

Uusimmat

Suosituimmat