Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

irtisanoisitko itsesi nykyisestä työstäsi, jos saisit vuoden palkan?

Vierailija

Miksi irtisanoutuisit?

Tai miksi et?

M

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

koska olen jäämässä äitiyslomalle. Mutta jos en olisi raskaana, tekisin sen heti. Viimeeksi kolme viikkoa sitten soitteli head hunter :-)

Vierailija

En siksi, että tässä nykyisessä työpaikassa jotain vikaa olisi. Päinvastoin! Mutta saisin kuitenkin vastaavan paikan vastaavalla palkalla ja eduilla saman tien tilalle. Joten vuodeksi kaksinkertaistaisin palkkani. Joten vielä kerra: "KYLLÄ!"

Vierailija

Nimittäin olen määräaikaisessa työsuhteessa opetusalalla ja potkut saan heti kesäloman ekana päivänä, kun viranhaltija "palaa töihin".

Vierailija

Lainaus:

... nokialla, mutta ällistyttää tämä nykymeno. Riippuu toki alasta, mutta ilmeisesti 15 vuotta yhdessä työpaikassa on liikaa myös työnantajan näkemyksen mukaan. Itse olen ollut vajaa yhdeksän vuotta nykyisellä työnantajalla, nimikkeet hieman vaihdelleet, mutta tehtäväala pysynyt paljolti samana. Mielessä pyörii, olenko antanut ja saanut sen, mikä minulla tässä työpaikassa on mahdollista. Vaan kun minulle ei nykyisellä asuinseudulla ole juuri muuta hommaa tarjolla. Ja tällä hetkellä saa olla tyytyväinen, kun en ole lomautettu tai irtisanottu.

ap

15v on työnantajalle liikaa. 15v jälkeen työntekijä on jo niiiin nähty. Lisäksi hän on kalliimpi kuin aloittelija. Uudella on myös usein innostus tallella. Näinhän se taitaa mennä.

Ja tarjouksesta. Onko tuossa oikeasti vaihtoehtoja..?

Vierailija

k> Uudella on myös usein innostus tallella.

Palautuuko vanhan innotus, jos hän vaihtaa työpaikkaa? Vai jääkö nää vanhat kehäraakeiksi, joille ei ole tarjolla juuri muuta kuin konsultin hommia? Nim. se tekee, joka osaa; se joka ei osaa, opettaa?

Mitä tehdään insinöörillä, jonka tietotaito on vanhentunut ja tutkinto 14 vuoden takaa?

ap, DI

Vierailija

Uskoisin työllistyväni hyvin muuallakin. Joten kyllä ottaisin tuon vuoden palkan, jos samaan aikaan voisin tienata sitä toistamiseen.

Vierailija

en irtisanoutunut, vaikka sain marraskuussa vähän ylikin vuoden palkaan, nimittäin voitin ässäarvalla 50000€, netto. Oikein hyvin olen viihtynyt työssäni senkin jälkeen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat