Pidätkö itseäsi parempana kuin toista ihmistä?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Jos pidät niin millaisissa asioissa?Miksi.

Oletko mielestäsi oikeassa?Miksi.

Kommentit (8)

Vierailija

Samaa selitti Dalai Lama juuri äskettäin televisiossa. Jokainen voi elää vain omaa elämäänsä, joten tietenkin olen tärkein ihmiseni. Kukapa muu minua muita parempana pitäisi?

Vierailija

itse en raski käyttää rahaa mihinkään mihin ei ole pakko, koska en halua ottaa lainaa uutta taloamme varten. en ymmärrä miksi toiset tuhlaa rahojaan vaikka on velkaa. tiedän mitä velkaraha maksaa ja pidän itseäni fiksumpana.. mällätään sitten kun on millä mällätä.

Vierailija

Herkkua on ihmetellä, miten joku viitsii laittaa rahansa jonkun x päivää -lehden tilaamiseen ja sitten itse lukea himona niitä kampaajalla!

Oikea vastaus tähän tietysti olisi luennoida, miten jokainen tasa-arvoinen riippumatta ulkonäöstään, koulutuksestaan, varallisuudestaan jne., enkä voisi ikinä katsoa toisia ihmisiä alaspäin, koska minulle ei ole annettu siihen mitään oikeutta, kun Jumalakaan ei pidä ihmisiä eriarvoisina.

Itselleen sokea on kuitenkin se, ettei tunnista eikä tunnusta itsessään mitään heikkouksia tai paheita.

Että kyllä: välillä kasvaa sarvet päähän ja tuhahtelu alkaa...

Vierailija

Ruoskin itseäni henkisesti, kun olen puhunut jotain tyhmiä tai tehnyt jotain tyhmää. Ulospäin nämä itsesyytökset eivät näy ja luulisinkin muiden ihmisten pitävän minua ihmisenä, joka osaa arvostaa itseään.

Vierailija

Kun kyse on teoista tai tekemättä jättämisestä?

Kun vertaat itseäsi juoppoon, huumeidenkäyttäjään tai "sossu- pummiin"?Oletko parempi ihminen kuin he?Miksi?

Vierailija

Miksi kuitenkin esim. jouluna on ihmisiä kaduilla ja siltojen alla? Eikö heidät pitäisi kutsua omaan juhlapöytään, jolloin he saisivat kokea olevansa "saman arvoisia" niiden kanssa, joilla pöydät notkuvat herkkuja ja joihin itsellä ei ole varaa?

Tämä ei ole piikki vastaukseesi, mutta omista asenteistani mietin usein, että periatteen tasolla ja käytännössä toisten ihmisten arvostaminen tms. näkyvät ihan toisin. Surullista, mutta totta.

Lainaus:

Eivät he ole sen huonompia tai itse sen parempi..

En ymmärrä ihmisiä jotka ajattelevat jotain muuta!

Itse voisin yhtä hyvin olla narkkari tai ja juoppo& sossu-pummi.Mutta toisin kävi..Eikä nousuni ollut täysin oma ansioni.

Mielestäni nitä joilla mielestäsi voisi olla toisenlainen elämä pitäisi pysähtyä kuuntelemaan eikä tuomitsemaan tai/ja haukkumaan niin kuin usin huomaa tapahtuvan..

Vierailija

Eivät he ole sen huonompia tai itse sen parempi..

En ymmärrä ihmisiä jotka ajattelevat jotain muuta!

Itse voisin yhtä hyvin olla narkkari tai ja juoppo& sossu-pummi.Mutta toisin kävi..Eikä nousuni ollut täysin oma ansioni.

Mielestäni nitä joilla mielestäsi voisi olla toisenlainen elämä pitäisi pysähtyä kuuntelemaan eikä tuomitsemaan tai/ja haukkumaan niin kuin usin huomaa tapahtuvan..

Vierailija

En tunne toisten taustoja enkä tiedä miksi kukakin on päätynyt sossun asiakkaaksi tai aineiden väärinkäyttäjäksi.

Mutta tiedän itse olevani hyvä äiti lapsilleni, se riittää tällä hetkellä eikä tarvii päteä. Minulla on omat ongelmani ja toisella omansa. Tuskin kukaan on täydellinen!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat