Neuvokaa vauvan levotonta unta! Oon aivan toivoton

Vierailija

Vauva 6k ja nukkunut unipussissa vaunukopassa hyvin. Nyt kun oppi kääntymään ni otettiin koppa ja unipussi pois ja nukkuu pinnasängyssä.

Ymmärrän että olo turvaton isossa tilassa ja kun kääntyilee ni pinnat vastassa ja jumissa ni sitten itketään. Mutta tätä jatkunut yli viikon ja itkeskelee vähän väliä, oon aivan loppu.

Millä voisin turvallisesti pienentää sänkyä ettei pyöri ympäriinsä?

Mikä teillä toiminut?

Kiitoksia jos joku vastaa

Kommentit (13)

Vierailija

Peitto ei pysy jaloilla kumminkaan kun pyörivät, eikö kannattaisi laittaa vielä se pussi takasin. Sänkyynhän ei kai suositella mitään peittoja tms. ainakaan pääpuoleen, voiskos jotain laittaa kuitenkin jalkopäähän että tuntuisi mukavan ahtaalta? En tiedä...Meillä lapset ovat nukkuneet aina meidän sängyssämme eikä ole pinnasänkyä käytetty. Isompana ovat sitten menneet lastensänkyyn.

Vierailija

Meillä myös levoton nukkuja. Oon nukuttanut makuupussissa, se vähän hillitsee yöjumppaa. Sitten oon rullannut huovan rullalle ja se sänkyyn laitaa vasten, pienentää vauvan tilaa. Tosin edelleen välillä pystyy tekemään mitä ihmeellisimpiä kääntymistemppuja... Oon myös kokeillut rullata täkkiä pitkäksi rullaksi ja kiertänyt sillä vauvalle pienen pesän.

Tsemppiä!

Vierailija

Voit panna vauvalle sängyn äitiysvaatepakkauslaatikkoon ja laatikon sitten nostaa vaikka sinne pinnikseen, onpahan hiukan pienempi se nukkumatila.

Ja pinniksen reunat suojataan tietenkin sellaisilla pinniksiin tarkoitetuilla reunasuojilla, jotka solmitaan ylhäältä kiinni nauhoilla. Saa valmiinakin lastentavaroita myyvistä liikkeistä, jos et itse osaa tai ehdi ommella.

Vierailija

Sänkyyn on saatavilla myös a) reunapehmusteita b) pienentäjiä. Nämä voit toki myös tehdä itse. Nämä pienentäjät ovat vaahtomuovi "patukoita", jotka on päällystetty kankaalla. Mutta vauvoille kyllä tulee näitä vaiheita kun uudet taidot tulevat uniin.

Vierailija

isoon lakanaan... Muuten ei pysynyt mitenkään paikallaan, "kapalostakin" pääsi luikertelemaan irti jo ihan syntymästään...

Kauheita aikoja, muistan.

Vierailija

Jos nyt saat rauhoittumaan kääntyilyn, kohta nousee pinnoja vasten, sitten kävelee, sitten puhuu. Kaikki tulee aikanaan, eikä siihen juuri pussit tai muut konstit auta. Lapset on lapsia, vauvat vauvoja, harjoittelevat oppimiaan taitoja unissaan.

Meillä on valvottu eri syistä, mutta 1-2 vuotta kerrallaan, joten yhden viikon huonot unesi eivät saa minulta juuri sympatiaa. Sori.

Vierailija

sankariäidin mitalin. Riittääkö, vai podetko edelleen halua vittuilla?

Lainaus:

Jos nyt saat rauhoittumaan kääntyilyn, kohta nousee pinnoja vasten, sitten kävelee, sitten puhuu. Kaikki tulee aikanaan, eikä siihen juuri pussit tai muut konstit auta. Lapset on lapsia, vauvat vauvoja, harjoittelevat oppimiaan taitoja unissaan.

Meillä on valvottu eri syistä, mutta 1-2 vuotta kerrallaan, joten yhden viikon huonot unesi eivät saa minulta juuri sympatiaa. Sori.

Miten sun vaikeudet poistaa sen, että ap:n vauvan levottomille yöunille voi ja pitää yrittää löytää apu?

Sä et varmaan sitten käytä lääkkeitä tms., kun sekin kuuluu "asiaan", että välillä ollaan kipeitä. Ja joku jossain päin maailmaa on kumminkin kipeämpi kuin sä?

Vitsit, että mua nyppii sun kaltaisesi, joiden mielestä mitään ei saa valittaa eikä apua saa kysyä. Eikän asiallisesti voi vastata.

-ei ap-

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat