Miten 4-vuotias suhtautuu siihen, että saman ikäinen serkku saa tuplasti enemmän lahjoja?

Vierailija

.

Kommentit (5)

Vierailija

Heidän lahjansa olivat niin typeriä, kuten esimerkiksi 7 vauvanukkea (heidän äitinsä oli vihjaillut kaikille sukulaisille vauvanukesta, joten kaikki olivat ostaneet), kauhea määrä kaikkea krääsää, joihin he eivät edes koskeneet. Kerran olin kateellinen yhdestä kampauspäästä, mutta lahjojen kokonaismäärästä en osannut olla kateellinen.

Minä sain aina pari kolme tosi hyvää lahjaa. Kävimme myös ennen joulua kirjastossa lainaamassa isot läjät kirjoja, joten luin innoissani ja söin lahjaksi saatuja karkkeja. Minä osasin myös arvostaa jo pienestä pitäen kinkkua, joten joulun ihanimpia asioita oli kinkun syönti. Äiti otti meidät lapset mukaan kuusen koristeluun ja leipomiseen. Nekin ovat jääneet enemmän mieleen kuin lahjat.

Hyvän joulun ohjeeni olisivatkin:

- Leikkimista ja laulamista lasten kanssa

- Yhdessä leipominen ja koristeleminen

- Ulkoileminen

- Hyvät ruoat

- Pari hyvää lahjaa, ei ole tarvetta enempään, jos lapsella on ennestäänkin leluja

Vierailija

Lapsen serkulla on paljon enemmän lahjovia lähisukulaisia, mm. isovanhempien lisäksi heidän uudet puolisot, useita tätejä ja enoja. Lapsellani vain yksi eno, ei tätejä, setiä.

Joulua vietetään yhdessä, enkä oikein tiedä miten selittää 4-vuotiaalle tuota epäsuhtaa. Viime vuonna ei asiaan vielä reagoinut vaikka serkku jo osasikin lällätellä, että hänellä on paljon enemmän lahjoja, ja että hän on sitten varmaan paljon kiltimpi...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat