Sikiön koko ei vastaa viikkoja - ei vielä sykettä näkyvissä.

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Heippa.

Enpä olisi toivonut joutuvani tännekin kirjoittelemaan mutta täällä ollaan.

Mun tilanne on nyt tämmöinen: menkat alkoivat 24.10. ja kierto 24pv. ja ovis oli 1-2.11.

Kävin viimeviikolla alkuraskauden ultrassa viime torstaina ja silloin olisi viikkoja ollut 7+6 menkkojen mukaan. Mutt kova oli shokki kun lääkäri totesi ettei sikiön koko vastaa viikkoja ja että sykettäkään eiis näy. sikiö vastasi viikkoja 6. Mitään vuotoja ei ole ollut eikä mitään kipuja. ts. kaikki kivut mitä on olleet laskisin ilman tuota ultraa kavukivuiksi...

Sain ohjeeksi vain odotella vielä joulunpyhien yli ja mennä sitten kontrolliin jospa sikiö olisi kasvanut tai sitten varmistettaisiin keskeytynyt keskenmeno ja tulisi lähete sairaalaan.

onko nämä ne normaalit ohjeet. Ja mitäs sitten jos tämä on se keskeytynyt keskenmeno?? mikä on hoito?? mulla on täällä kotona kolme pientä lasta joten en oikein voi kuvitella lääkkellistä keskeytystä kotonakaan, kuten jotkut ovat joutuneet tekemään. Kaavinta? millaisissa tapauksissa se tehdään?

Vai onko mahdollista että sikiö oikeasti olikin vain niin pieni että sykettä ei sen takia näkynyt? oikeasti haluaisin niin uskoa tähän vaihtoehtoon mutta kaipa se on uskottava että ei meille tule neljättä, ainakaan ens kesänä...

mä olen nyt niin hukassa ja lasten kanssa pitäisi joulua järjestää mutta en saa vain itsestäni mitään irti. Voisin vain nukkua ja nukkua..

äitix3

Kommentit (3)

Vierailija

Mulla on kanssa aina keskenmenot paljastuneet ultrassa ilman mitään merkkiäkään että km olisi tulossa. Oireet vain yhtäkkiä aina katosi :( Ja sitten ultrassa todettin että kesken on mennyt.

Mun km:t on aina hoidettu kotona vaikka esikko siellä aina on ollut. Yksin sitä ei koskaan saa hoitaa vaan siellä täytyy olla toinen aikuinen mukana. Mulla on yleensä ollut äitini hoitamassa esikkoa ja itse olen potenut kipujani sängyssä. Ja minä en ole koskaan ajatellut sitä niin että olen "joutunut" sen kotona hoitamaan vaan minä en haluaisi missään nimessä kaavintaan enkä sairaassa hoitaa lääkkeellistä tyhjennystä. Eli se on ollut aina huojennus että näin sen olen saanut hoitaa. Ja olen kokenut kyseisen toimenpiteen kotona jo neljä kertaa, viimeksi reilu viikko sitten tyhjennettiin kaksosraskaus :( niin tiedän kyllä mistä puhun :( Meillä myöskin aika kurja joulu takana kun on niin masentunut olo, eikä mikään huvita.

Toivottavasti kuitenkin syke vielä löytyisi, ja kaikki päättyisi hyvin sinulla. Mutta lääkkeellistä tyhjennystä ei kannata pelätä.

Hermione ja neljä kesketynyttä keskenmenoa :(

Vierailija

tänään olin uusinta ultrassa, ja ei siellä ollut kuin pieni sikiön alku...

huomenna pitäisi soitella naistentautien polille ja kysellä jatkotoimenpiteet.

Nyt tuntuu kuin maailma kaatuisi päälleni. Pinalla pitää kuitenkin kolme touhuavaa kullanmurua kotona.

kiitos vastauksistanne ilmestyn jossain vaiheessa varmaan haahuihin..

äitix3

Vierailija

mutta itselläni oli periaatteessa sama tilanne kun puhtaasti kierron mukaan ajateltiin ja kävin ultrassa viikolla n. 7+0. Minulla oli alkanut ihan pieni ruskea vuoto ja siksi menin yksityiselle ultraan. Ultrassa ei kuitenkaan näkynyt mitään ja lääkäri epäili että viikkoja olisi oikeasti vain 5+jotain. Hän myös sanoi että pieni vuoto saattaa olla ihan normaaliakin. Lääkäri kehoitti tulemaan 2 viikon päästä uudestaan ja silloin sykkeenkin pitäisi näkyä. ikävä kyllä viikon kuluttua ultrasta minulla alkoi voimakas verenvuoto ja tihkuvuoto edelsikin keskenmenoa. Eli periaatteessa jäi epäselväksi mitkä oikeat raskausviikot minulla olivat ja miksi syke ei näkynyt, koska sain keskenmenon. Mutta onko sinulla ollut mitään oireita, jotka huolestuttavat? Jos ei ole, niin miksei olisi ihan mahdollistakin että sikiö ei vain vastaa viikkoja ja siksi ultrassa ei näkynyt mitään?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat