Työmatkan kimppakyydeistä

Vierailija

Kyselisin mielipidettä vähän hölmöön ongelmaan. Minulla on pitkä työmatka, 50km per suunta. Aikaa kuluu 50 minuuttia, mutta varaan aina tunnin per suunta. Mies vie lapset aamulla kahdeksaksi hoitoon, minä haen neljältä, jotta lasten hoitopäivän pituus on jokseenkin inhimillinen.

Työkaverini on silloin tällöin kulkenut kyydissäni työmatkoja. Työkaverilla ei ole autoa, joten pääsääntöisesti hän on kulkenut bussilla. Nyt hän ehdotti, että ei ostaisikaan enää bussikorttia, vaan maksaisi puolet bensoistani ja kulkisi kaikki työmatkat kyydissäni.

Idea on hyvä, mutta minä en haluaisi yhtään ylimääräistä kieppiä työmatkaani, en ajallisesti enkä matkallisesti. Minä voisin mielelläni ottaa työtoverini kyytiin esim. joltakin bussipysäkiltä ja jättää hänet paluumatkalla jollekin bussipysäkille tai vastaavalle. Näin olemme tähän asti toimineetkin ja nämä etapit ovat työmatkani varrella. Työkaverilla on näiltä etapeilta kävelymatka kotiin ja lapsensa päiväkotiin.

Aamu onnistusikin noin, mutta iltapäivällä työkaverini haluaisi, että veisin hänet päiväkodille asti (lapsensa on siellä hoidossa). Kyseinen kiepsaus olisi 5-10 minuuttia lisää minun matkaani. Minulla kestää vielä ainakin 20 minuuttia kotiin siitä kohdasta, mihin ajattelin työkaverini jättää, päiväkodilta 25-30 minuuttia.

Miten te muut kimppakyytiläiset toimitte? Olenko kohtuuton, kun en halua edes 5-10 minuutin ylimääräistä lenkkiä matkani?

Bensat maksavat noin 200e kuukaudessa, ajattelin ehdottaa, että työtoverini maksaisi esim. 80e kuukaudessa, mutta tällöin pysähdyn vain niille paikoille kuin ennenkin (bussipysäkit). Kyse ei oloe rahasta, minä kuljen autolla joka tapauksessa. Kyse on siitä, että minä en halua ajaa yhtään ylimääräistä lenkkiä. Kommentteja?

Kommentit (1)

Vierailija

Laske myös että autosi kuluu. Jos työkaverisi suostuu maksamaan sinulle saman kuin bussilla mentäessä, niin ehkä sitten. Mutta pelkät bensat eivät kerro

kaikkia kuluja joita autoosi tulee.

Itse en aikakaan alkaisi kuskaamaan ketään ylimääräistä lenkkiä, vaikka maksaisi bensat puoliks.

Työkaveris haluaa vaan päästä helpommalla kun sun kyytiin yrittää tunkea. Jos nyt haluaa jo että heität hänet iltapäivisin päiväkodille, niin kohta vaatimus voi olla että käytte kaupan kautta ja sitten päiväkodille.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat