Joulun aikaan syntyneet, miten juhlitaan?

Vierailija

Onko muita perheitä, joissa synttärisankareita lähiaikoina. Minulla on tänään syntymäpäivä :) Lapsena ajankohta harmitti, mutta nyt kun täytän jo näin paljon, harmittaa vain tämä täyttäminen. Sukuun saatiin toinenkin joulukuun lapsi, tosin alkukuusta, joten synttärit ehtii pitää erikseen ja kunnolla.

Kommentit (12)

Vierailija

oli synttärit lapsella. Synttäreitä juhlittiin viikko sitten isommalla porukalla ja eilen sitten oma lahja annettiin. Aina ollaan eroteltu synttärit ja joulu ja lapsi saanut kunnon synttärit juhlia ja synttärilahjat erikseen.

Vierailija

ole kukaan joulukiireisiin vedonnut. Yleensä kyselen ennen juhlien järjestelyä sopiiko tietty päivä. Kuten teen muinakin synttäreinä. Eikä kukaan ole joulukiireitten takia pois jäänyt :) t:3

Vierailija

pääse tulemaan. Ollaankin monesti siirretty juhlat suosiolla tammikuun alkuun, koska on tosi tylsää jos kutsutaan 15 ja paikalle saapuu 3.

Vierailija

Lapsena lastenkutsut pidettiin joskus muutama päivä aikaisemmin - esim. 19.12. yleensä arki-iltana parituntinen luokkakavereille ja kai ne kummit kävi ennen syntymäpäivää kahveilla myös. Itse olen tykännyt siitä, että synttärit on aatonaattona, koska silloin ei ole ikinä ollut tavallinen arkipäivä (esim. koulua) ja ihme kyllä - tuntuvat kaikki muistavan nimenomaan minun syntymäpäiväni! Koskaan en ole jäänyt ilman lahjoja, mutta joskus olen saanut yhdistettyjä synttäri- ja joululahjoja esim. sisaruksilta ja silloin ne ovat olleet ns. "parempia" lahjoja, joita ei muuten olisi ehkä raaskittu ostaa.

Nyt aikuisena joulunvietto alkaa 23.12. , jolloin kokoonnumme neljä sukupolvea saman katon alle. Mulle on usein tehty synttärikakku ja syödään sitä sitten siinä jossain vaiheessa kun kaikki on tulleet. Synttäribileitä ei ole koskaan pitänyt kavereilleni nyt "vanhana", koska joulunalla on niin paljon pikkujouluja ja muuta kiirettä. Minulle on riittänyt hetki oman perheen kanssa. Varmaan jonkunlaiset kestit pidän tuossa parin vuoden päästä kun täytän pyöreitä.

Vierailija

Ihan vietetään perheen kanssa niinkuin muutkin synttärit. Täytekakku ja "lapselliset" koristeet. Muutamia naapurin lapsiakin tulee, mutta osa on jo lähtenyt joulun viettoon. Tulevaisuudessa kun kavereista tulee tärkeämpiä, niin varmaankin juhlitaan sitten jo muutamaa päivää aiemmin että kaveritkin ehtivät mukaan ennen joulunviettoon lähtöä.

Eli siis ehdottomasti synttärit ja joulu erikseen.

Vierailija

vietti perjantaina ja eilen synttäreitä. Aattoaamuna vielä herätetään onnittelulaululla ja täytekakulla ja saa omalta perheeltä synttärilahjan. Pojalla tulee komeat 5v täyteen :)

Vierailija

meillä vietämme lapsen synttäreitä loppiaisena kun sillo yllensä jo kaikki sukulaiset pääsevät kylään ja kavereille pidämme halloween juhlat ja synttärit samassa lapsi on tykänny ja kavereitten vanhemmat kanssa täst ei tarvii jouluna sit suunitella niitä!

Vierailija

Ala-asteella järjestettiin juhlat kavereille, jotka yleensä tulivat kaikki. Viime vuosina on ollut tapana mennä perheenä ulos syömään. Ihan tervetullut hengähdystauko jouluvalmisteluihin. Nuori ei ole kokenut syntymäpäiväänsä millään lailla ongelmaksi, mutta minulle se on ollut välillä hankala, kun on ollut pakko tehdä joulusiivous tavallista aikaisemmin.

Itse olen syntynyt joulun ja uudenvuoden välissä. Syntymäpäiväni unohtui usein vanhemmiltanikin, kun olin lapsi. Harmitti tietenkin, kun sisarukset saivat täysimittaisen huomion. Itse olin aina saanut lahjat jo etukäteen joulaattona. Tätä nykyä olen mielissäni, kun esim. tärkeät tasakymmenet menevät luultavasti niin, ettei kukaan työyhteisössäkään huomaa. Ei tarvitse panostaa juhlimiseen.

Vierailija

Ja itseäkin ärsyttää kun on juhlaa juhlan perään ja käy sääliskis sukulaisiakin jotka saa olla jatkuvasti muutaman viikon sisällä ramppaamassa meillä :D

Olen tähän asti pitänyt synttärit n. viikon myöhässä eli en ainakaan etukäteen joka olisia alle viikko uudesta vuodesta....

Näin uudenvuoden ja synttärien väliin tulee 2 viikkoa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat