Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouluaatto ylihuomenna. Mitä olette tehneet on tekemättä?

Vierailija

Mun pitäisi kiireellä pakata lasten lahjat, kun ovat poissa ja näen riittääkö lahjapaperi.

Kaikki ruuat tekemättä ja huomisen ruokakauppalista laatimatta (kinkku on jääkaapissa). Pipareita tehty, mutta uusi taikina jääkaapissa. En ole vielä edes 100% päättänat mitä pyhinä syödään.

Siivoamatta, mutta huomenna tarkoitus. Kuusi ostettiin eilen ja nostettiin illalla sisälle, mutta ei ole koristeltu. Pyykkejä pitäisi pestä ja silittää...

Kommentit (15)

Vierailija

Mä en tajua miksi kaapit pitää siivota juuri jouluksi kun on paljon muutakin puuhaa.. Aiotteko viettää joulunne siellä komerossa? Vitsivitsi. Jos joulumieli siitä paranee niin tietty omien voimien mukaan, mutta mä en kyllä jaksais. Mieluummin panostan kaappien ulkopuoliseen siisteyteen ja tunnelmaan. Tunnelma (=kynttilät, valot, koristeet) onkin meillä ollut hyvällä mallilla jo joulukuun alusta. Nyt tietysti oon vähän lisäillyt, kaikkein jouluisimmat eivät ole olleet koko ajan esillä. Siivoukset tehty lukuunottamatta olohuoneen lattiaa. Sen pyyhkäisen kun kuusi on sisällä. Siivoukset ei olleet suuren suuria. Tavarat on yleensäkin paikallaan. Normaali viikkosiivous ja hiukan ekstraa; vessat perusteellisemmin ja lakanat vaihdoin (vaihdan joka toinen tai kolmas viikko). Ikkunat pesaisin ulkoa ja sisältä jo aikaa sitten. Mutta on tässä vielä hommaakin. Joulupakettikierrosta tässä lähistöllä tekemättä. Lahjoista osa vielä paketoimatta ja ruoat vielä kaupassa :) . Ja se kuusi nostetaan sisään ennen aattoa! Mutta ei stressiä. Mun ohjenuorana on iloinen ja kaunis tunnelma. Vaikka jotain vähemmän tärkeetä jäis tekemättä. Yritän olla toistamatta oman lapsuudenkotini siivousstressiä ja kireetä tunnelmaa ennen aattoa. Tosin itse joulu oli aina ihana sielläkin! Iloista joulua kaikille.

Vierailija

En tee koskaan suursiivousta jouluksi, joten siihen siivoukseen ei mene kauan. Ruokahommistakaan ei ole mitään stressiä. Jokunen paketti taitaa olla paketoimatta.

Vierailija

Eli joka huoneesta olen tyhjennellyt kaappeja ja laittanut tavarat lattialle, siellä ne ovat yhä hujan hajan. Kämppä on kuin pommin jäljiltä.

Ruokalista on tekemättä eli huomenna mennään ruokakauppaan. Lahjat paketoimatta, joululiina silittämättä, vessat pesemättä, kolme koneellista pyykkiä pesemättä, edelliset pyykit kaappiin laittamatta.

Jouluverhot ripustin eilen ikkunaan.

Vierailija

- laatikot tehty puolivalmiiksi pakkaseen

- sauna ja pesuhuone siivottu

- kuusi ostettu, koristellaan aattona lasten kanssa

- piparit leivottu, tortut uunissa

- lasten huone siivottu

- lahjat ostettu, ei vielä paketoitu

- kinkku pakkasessa, otan kohta sulamaan, huomenna paistan

- jälkiruuat vielä valitsematta

- huomenna siivoan loput

- ei stressiä eikä kiirettä, omalla porukalla joulua vietetään

Vierailija

siivoukset on tehty, kuusi on sisällä, koristellaan se vasta huomen iltana.joulukoristeet on paikallaan. joulutortut ja piparit on tehty, ruokaostokset tein tänään. paketit on viety ja paketoitu kaikki muut paitsi yksi! huomenna teen sitten illalla karkkiasetelmat, laitan pöytäliinat(silitetty jo), hedelmäkorit ja valmistelen ruokia. oon tosi ihmeissäni että ollaan näin ajoissa, tuntuu että jotain tärkeää on unohtunut!!

Vierailija

Eilen tein lasimestarin lohta tekeentymään jääkaappiin. Tänään siivosin ja tein kauppalistan. Kohta lähdetään kauppaan ja sitten vielä graavaan siikaa ja teen jäädykettä aaton jälkkäriksi pakastimee odottamaan. Pakkasessa myös muita jouluherkkuja jo valmiina.

Huomenna teen porkkanalaatikkoa ja jatkan graavisiian valmistelua alkuruoaksi. Pitäisi saada ostettua myös vielä puuttuvat joululahjat.

Aattona sitten keitän enää perunat, teen yhden mätiruoan ja lämmitän valmiita itsetehtyjä ja vieraiden tuomia ruokia. Saatan paistaa päiväunien aikaan myös torttuja.

Tämäpä oli hyödyllinen ketju. Tuntui ennen näiden asioiden kirjoittamista, että mulla on paljon hommia jäljellä, mutta eihän mulla oikeastaan olekaan :)

Vierailija

pari ruokatavaraa vielä hakematta kaupasta, ja etukäteen valmistettavat tekemättä, mutta ne voikin tehdä vasta huomenna. Pöytäliina silittämättä.. ja sit tietty ne kaikki hommat mitä en nyt muista ja toivottasti eivät tule mielenkään ennen tapania:)

Vierailija

Lahjat hankittu ja paketoitu, kauppaostokset tehty, lohi graavattu, piparit leivottu ja siivoukset tehty. Huomenna teen rosollin sekä teen valmiiksi riisipuuron, jonka sitten lämmitän aattoaamuna (lähdemme sen verran aikaisin liikenteeseen, etten ehdi tekemään puuroa aamulla). Menemme siis viettämään aattoa mummolaan, jonne vien tiettyjä ruokia mukanamme mutta suurin osa on äitini tekemiä.

Vierailija

Lahjaksi amarettoja ja suklaanamuja, hommata kaksi lahjaa ja paketoida ne. Hommata pipari- ja torttutaikinaa.

Koti on koristeltu ja siivottu, muut lahjat paketoitu. Eipä tuota hommaa mitenkään hirveästi ole.

Vierailija

Pari lahjaa on viemättä saajilleen. Salaatit on tekemättä ja pari koneellista pyykkiä pesemättä. Mutta jos jää pesemättä, niin sitten jää. Ehtii sitä pyhien jälkeenkin. En meinaa saada kuivaksi, kun ei ole kuivuria eikä kuivaushuonetta.

Ensimmäinen joulu lasten kanssa, että ei ole stressiä, koti on kunnossa ja luvassa on kunnon joulukeli! Tämä on esikoisen 12. joulu. :)

Vierailija

Lahjat sain eilen paketoitua.

Jäljellä enää kuusen sisään ottaminen ja koristelu (huomenna lasten kanssa), viimeinen ruokakauppareissu (mies tekee huomenna aamulla), kinkun paistaminen (huomenna), laatikoiden sulamaan ottaminen (huomenna) ja torttujen paistaminen (huomenna). Jos jaksan, teen tänä iltana vielä ässiä. Jos en jaksa, jätän tekemättä!

Aika hyvä tilanne siis!

Vierailija

Me ei hirveästi stressata, eikä niin tehdäkään.

Juuri päätimme että ostamme valmislaatikot, mitä sitten tuunataan kermalla jne. Syömme ainoastaan aattona kotosalla, muutoin kyläilemme. Ihan turha alkaa vääntämään laatikoita jos syöntikertoja on yksi tai kaksi.

Vielä aion imuroida ja pestä lattiat, tehdä rosollin huomenna ja aattona riisipuuron sekä punajuuri-homejuustolaatikon. Pipareita ehkä paistellaan ja torttuloitakin, aattona tai huomenna lasten kanssa.

Alkossa pitää käydä huomenna ostamassa pari pulloa punaviiniä sekä ehkä jotain jälkkärilikööriä, Baileysiä luultavasti.

Lumilyhtyjä tehdään jos keli vielä nollaantuu, tänne vain luvattu kovaa pakkasta.

Niin ja pieni kuusi tuodaan sisällekin, siihen tehdään itse koristeet kuivatuista appelsiininviipaleista ja silkkinauhoista.

Illalla korkkaan glögin ja syön suklaata ja virittäydyn tunnelmaan :)

Hyvää joulua kaikille, elkää ottako stressiä.

Vierailija

kuusi koristellaan perinteisesti vasta aatto aamuna, samoin riisipuuro ja tortut leivotaan silloin. Mitään ihmeempiä siivouksia en ole tehnyt, leivonnaiset odottaa pakkasessa ja kinkku paistettiin tänäään.

Uusimmat

Suosituimmat