Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***HUHTIKUUN Helmet viikko 52***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ei näy uutta pinoa ei, eli tässä sellainen..

Kommentit (11)

Vierailija

Joo..

Aamuvuoro oli takana..

Tilanne töissähän on se että 25pvä loppuu taas soppari tältä osin. Saan aina vaan viikkoa tai kahta kerrallaan sopimusta. Tänään sitten kyselin jatkosta niin oh sanoi 6.1 asti ja sitten kannattaa kysellä sijaisvälityksestä.. Ja lopulta sekin oli 4.1 saakka mihin minulla on nyt vuorot..

Arvasin, että tässä käy näin. Loppuraskaus kun häämöttää niin työt loppuu yllättäin.. Ja tuolla osastolla kun on aina töitä!! Ei ole päivää ollut marraskuun jälkeen ettei vähintään yhtä sairaspoissa oloa olisi per aamu ja iltavuoro, eli päivää kohden vähintään on aina se 2 sairastavaa. Mutta yleensä se on ollut jotain kolmea neljää kun on poissa. Mutta nyt sitten kuulemma tuon 4pvä jälkeen niin kannattaa kysel muualta ettei olis töitä enää..

Aaargh!! Ja mistä sitten mahan kanssa saa hoitoalan töitä viimeiseksi kahdeksi kuukaudeksi kun 11.4 alkaa äippäloma.. Kun muutenkin jo selkä ja polvet ihan kippein että tietää saikkua olevan pitkälti loppu raskauden..

Työttömän ei pysty olemaan velkojen takia :(

Menee viimosetkin yöunet sit taas tätä murehtiessa..

Tänään pitäisi mennä kuusi ostamaan ja loput jouluruuat.. Luotol nekin menee. Ja vähän hirvittää sitä käyttää kun ei työtkään sitten jatku..

*huokaus*

On muuten hivenen ahistava ajatus mennä myllyn prismaan tänään.. Kun ihmisiä on niin jumalattomasti kaupoissa :/ .. Ja vihaan sellaista ihmispaljoutta tai sitä kun ihmiset on huonol tuulel. Tönii, huokailee, kiroaa..

Tänää laitoin tuos ku töist pääsin niin kinkun uuniin.. Elämäni eka kinkku minkä ite joudun tekkee.. Ja hyi kun oksetti koskea siihen raakaan kinkkuun mikä haisee oikeen semmoselta.. No semmoselt ku kinkku haisee :s .. Ja sit oli kädet ihan siin kinkkuliemes.. Hyih! :D ..Meni kyl himot syödä sitä kinkkuu mut jos ne täs palautuis :D

Mutta HYVÄÄ JOULUA kaikille!!!! Kun tuskin tässä ehtii ennen kirjoittelemaan tänne mittään!

Verticia & masukkiasukki Rv 23+3

Vierailija

Hei vaan!

Rauhallista joulua kaikille!

Onneksi olkoon uusille rouvasihmisille. Aivan ihana kuva.

Toivottavasti Verticia saat huojennusta tilanteeseen. Inhottavaa, et kun hankaluuksia on ne pakkaa tuppaantumaan. Toivon sydämestäni, että pukki tuo sulle jotain kivaa ja toivottavasti ens vuosi olis parempi.

Meillä ei tehty jouluksi kuin siivot. Ja nekin enempi sen takia, et on hyvä syy kerrankin siivota kunnolla. Tulee niiin harvoin sitä kunnolla tehtyä. Varsinaista (?)jouluruokaa meillä ei oo kuin kalkkuna. Muut on salaattejaj a ruokia mistä tykätään ja paljon karkkia. Ai niin, tortut ja piparit on kans. Ihanaa on myös se et ihan eka aatto ikinä ollaan kotona. Viimeksi näin on ollut kun oon ehkä 15vuotta sitten kotona-kotona.

Mullakin oli viime viikolla se 3. neuvola. Täällä on kuulemma ihan sama kpl-määrä neuvoloita kaikille. Ihan ok mulle, mut enskarina kaupungissa niitä on kyllä tosi monta enempi. TH tutki niitä käypähoito lappujaan ja meinas muakin sinne sokerille. Mut ei sit kuitenkaa löytänyt kriteerejä miksi. HB oli mullakin tippunu, mutkun ei väsytä tms niin en aio tehdä asialle mitn.

Toivottavasti joku ehtii taas kirjotteleen kuulumisia.

Paik ja Lahaja 23+6

Vierailija

Verticialle hurjasti tsemppiä tilanteeseen, toivottavasti ongelmat väistyvät. Nyt näin ensinnä edes joulun ajaksi!!

Juliaana: Hui kun sä kuulostat reippaalta! :) Täällä ostetaan kaikki kaupasta, laatikoita myöten :) Musta ei kai ikänä saa talousihmettä...

Täällä myös haettu tänään äippäpaketti postista, ihana!! Huomattavasti mukavampi kuin 4 vuotta sitten :) Tosin kun täällä kerran mahdollisuus kyseiseen, erittäin hienoon etuuteen niin mä oon kaikkeen tyytyväinen, väristä ym. piittaamatta!!

Poikien kanssa yhdessä availtiin ja ihmeteltiin, taisi vaan herroista lopulta se laatikko olla paras juttu kun siitä sai hyvän bussin... :D

Neuvola oli tänään, kaikki ok. Turvotusta vaan aika paljon joten seuraava aika 3 viikon päähän.

Mutta nyt kaikille ihanat ja rauhaisat jouluntoivotukset!!! Lämmintä joulumieltä <3

Jo-hanna ja Lupu 26+1

Vierailija

Joulu se vaan lähestyy lähestymistään ja työmotivaatio laskee kuin lehmän häntä :-) Ajattelin vielä hetken roikkua täällä toimistolla ihan vain muodon vuoksi ja siirtyä sitten kotiin valmistelemaan joulua.

Lähes kaikki lahjat on ostettu ja paketoitu, mutta ruokapuoli on ihan aloittamatta. Tänään ajattelin tehdä sinappia, laatikot (valmiista soseista kylläkin), joulukakun ja sitten illalla laittaa kinkun uuniin (tai mieshän meillä vastaa tuosta kinkkupuolesta). Mies graavaa itse lohta. Aatoksi sitten jää rosolli, sienisalaatti, joululeipä, joulutortut, kakun kuorrutus, sekahedelmäkeitto ja kaikkien ruokien esillepano. Lounaaksi on sitten perinteistä joulupuuroa (ostin oikein punaista maitoa joulun kunniaksi). Eli näillä mennään. Aiempina vuosina olen tehnyt paljon enemmän itse (mm. sillit ja jopa voitaikinan torttuja varten), mutta vielä viime viikolla oli niin kiireistä töissä että ajattelin ottaa tänä jouluna rennosti.

Minulle oli eilen tullut äitiyspakkaus postiin. Pyysin miestä ja esikoista hakemaan sen tänään, kun ovat jo lomilla. Ajattelin avata sen yhdessä esikoisen kanssa, niin saa sitten hämmästellä kuinka pieniä ne vaatteet ovatkaan. Nyt kun esikoinenkin on tuntenut liikkeet vatsan päällä, hänkin on enemmän innostunut vauvasta - kaipa se jotenkin konkretisoi asiaa. Nyt hän onkin sitten ottanut tavakseen välillä tulla kokeilemaan vatsan päältä ja hän myös välillä juttelee vauvalle suu ihan lähellä vatsaa.

Olo on ollut ihan mukava. Hengästyttää rapuissa ja kumartuessa kyllä jo huomaa että vatsa on kasvanut. Tosin tässä sitä edelleen istun vanhoissa housuissa, jotka tosin hiukan jo kiristävät vyötäröltä. Kohta pitää kuitenkin siirtyä äitiyshousuihin. Kivuttomia harjoitussuppareita on monta kertaa päivässä. Uuden vuoden aattona on sitten glukoosirasitus - toivottavasti tulos on normaali.

Voi Verticia toivottavasti työ- ja raha-asiasi järjestyvät. Jos oikeasti työt ja rahat loppuvat niin ota reippaasti yhteyttä sosiaalitoimistoon toimeentulotuen saamiseksi. Voimia sinulle.

Mukavaa joulua kaikille!

Juliaana ja työnimetön 25+jotain

Vierailija

Ei edes joulukuusta saatu kasattua =) oltiin aatto anoppilassa ja kun en itse ollut sitä kuusta aattoaamuna kasaamassa niin ei kuulemma mies ehtinyt. Joulupäivänäkin olin aamuvuorossa ja nukuin päälle vielä päiväunet. Alkoi sitten tuntua ihan turhalta koko kuusi kun niin pitkällä jo oli joulu. No meni se joulu näinkin...

Rakenneultra oli jo maanantaina mutta sukupuolta ei nähty. Ensin sanoi että selvä tyttö mutta kun sentin liikahti niin jotain vilahti haarojen välissä eikä kätilö osannut sanoa mitä se oli. En sitten tiedä että miten tuo poika näkyisi että näkyykö siellä haaruksissa vaan joku pussi vai selkeesti ne vehkeet =) tämä oli sellainen valkoinen möykky haaruksissa, mutta ei näkynyt kaikissa asennoissa.

Liitoskivut on onneksi ollut taas hiljakseen. Keskiviikkona taas neuvola ja saan kelan paperit. Pitää muistaa kysyä kun on melkein päivittäin ikävän tuntusia supistuksia mitkä tuntuu myös yläkropassa. Rintaa puristaa ja niskaa koskee. Muutaman kerran on mahassa tuntunut ikävä "poksahdus" sellainen tunne kuin vauva menisi poikki. En tiedä että onko jäänyt johonkin jumiin jos liian nopeasti vaihdan asentoa. Kipeetä se tekee ja pysäyttää kyllä liikkeen.

Nyt tuntuu että viikot menevät taas liian hitaasti ja laskettuun aikaan on liian pitkä aika... no viikon 30 jälkeen aika menee varmaan vauhdilla.

rv 22+4

Vierailija

Käynyt aina välillä täällä kurkkimassa mutta taitaa aika moni olla vielä joulun vietossa :)

Täällä masu pullollaan pienestä myllertäjästä, jouluherkuista ja suklaasta.. nami! Joulu on kyllä ihanaa aikaa!

Otettiin miehen kanssa eilen ex-tempore miniloma parisuhteelle kun mummo tuli lapsia katsomaan. Lähdettiin Hesaan, oltiin hotellissa yötä, hyvää safkaa, yhdessäoloa, löhöilyä, kuhertelua ym :) Valmiiseen aamupalapöytään ja päiväks itikseen shoppailemaan. Olo nyt aika poikki mutta kyllä oli ihana virkistys!!

Oletteko muut huomanneet masukeilla rytmiä? Täällä pieni on illalla hyvin aktiivinen ja herää aikaisin aamulla. Mutta vaikka itse kuinka kukkuisin unettomana yöt niin tämä ihanuus vetelee sikeitä[kunpa rytmi jatkuisi myös masun tällä puolen :) ]

Myös kun olen syömään käymässä niin pieni vilkastuu"jes, ruokaa!" ja syönnin jälkeen tekee parit kuperkeikat myös ikäänkuin sulattelun merkeissä ;)

Oliko kukaan teistä käynyt 4d:ssä? Muistaakseni oli hiljattain siitä puhe, parikin?

Tosiaan sama piä kesät talvet niin kaikki unohtuu.. Myös tämä raskaus tekee oman osansa :) Mies alkais olemaan suostuvainen siihen niin mietinnässä nyt että raaskiiko sinne mennä?

Mukavaa viikonlopun jatkoa!

Jo-hanna ja Lupu 26+5

Vierailija

Ei kiva tilanne sulla Verticia, toivottavasti löydät sen joulumielen, työ/rahamurheista huolimatta!

Täällä odotetaan aattoa ja vapaata kuin kuuta nousevaa, työmotivaatio ei tosiaan ole kovin kummoinen...

Me ei kinkkua paisteta, sisäfiletanko ostettiin sen sijaan ja kanaa. Laatikoita meinataan kuitenkin maistella ja joulutortut ja piparit paistaa..

Äitiyspakkauspäätös löytyy jo netistä, nyt täytyy vaan odotella että tulee lappu kotiin, ihanaa päästä hypistelemään pikkuruisia vaatteita..

Onko kukaan huhtikuisista pakkausta jo saanut kotiin?

Hyvää ja Rauhallista Joulua kaikille!

Terkuin,

numerokolme ja pikku hippu rv 26+3

Vierailija

Pitkästä aikaa pääsin kirjottamaan tällä meijän loistoluokan koneella, tupannu jumittamaan aina kun rupeen kirjottamaan, mutta onneks oon päässy edes lukemaan teidän muiden juttuja.

Onneksi olkoon uusille rouville, oli hieno kuva, onnen täyteinen.

Verticialle voimia, ei kuullosta helpolta tilanteelta ja juuri kun tarttis sitä rahaa mieluusti saada muutama kymppi säästöönkin.

Itselläni loppuu huomenna koeaika töissä, joten uskallan ehkä jo huokaista. Meillä meni joulu rauhallisesti kahdestaan kotona tai siis kolmistaan jos koira lasketaan. Viimenen joulu kun voi ajatella vain omaa napaa ja mukavuudenhaluansa. Mies oli sukulaisten kanssa hommannu hienon joululahjan, videokameran, saadaan mötköstä heti kuvaa kun maailmaan putkahtaa ja jos muistaa niin oishan se hieno saada videolle koiran ilme kun mötkö sitten joskus tuodaan kotiin.

Onneks nyt on lomaa (toki palkatonta) loppiaiseen asti, saa oikeesti hengähtää ja löytää sitä työmotivaatiota taas hetkeks aikaa, äippäloma kun alkais 3.3, sain onneks kolme kuukautta palkallista, vaikka ei kyllä oo paljon suurempi kuin ois 2007 tulojen mukaan. Palkanlaskija kun lähettää tiedot eteenpäin niin en oottele kauheen aikasin tulevan sitä äitiyspakkaustakaan ja muitakaan tietoja.

Neuvolassa käytiin viimeksi 12.12, ja hemoglobiini ei ollu noussu, oli siis 105. Jouduin menee labraan antaa näytteen, saan varmaan tietää seuraavassa neuvolassa 5.1 tuloksen. Nyt oon ainakin syöny rautaa oikeaoppisesti joten pitäis olla noussu. Yölliset vessareissut alkaa olla tuttuja, mutta onneks omaan hyvät unenlahjat niin nukahdan heti takasin, mut tuskallisempia on yölliset suonenvedot jaloissa, aamulla kun saattaa pohje olla tosi kipee kun yöllä on vetäny niin kovaa. Mahallaan nukkuminen ei oo enää kauheen helppoa, on siis siirtyny semmoseen puolittaiseen kylki-maha-asentoon, kun oon aina tykänny nukkuu mahallani. Jos vauvan masuaikaisesta liikehdinnästä ja rytmistä voi päätella mimmonen lapsi tiedossa ni meille tulee vilkas iltavirkku ( onneks äitikin on aina ollut iltavirkku, siihen asti kunnes alotti päivätyöt).

Mutta täytyy ruveta valmistautumaan, kohta lähetään anopille syömään.

Joulun jatkoja.

Satuilija ja mötkö 26 + jotain ( en oo nyt ihan varma)

Vierailija

mehän käytiin tossa joulukuun alussa heti. viikkoja sillon oli 20+5. SUosittelen vaikka onhan se rahan menoo.. mutta on jotenkin niin ainutlaatusta nähä semmosta kuvaa vauvasta.. Sulla alkaa oleen vaan kiirus jo kun 26-28 viikot alkaa oleen takarajaa millon saa "hyvää" kuvaa eli sen jälkeen alkaa oleen vauva liian iso kuvattavaks..

Viimenen yövuoro menossa täällä ja sitten olis seuraavan kerran töitä uudenvuoden päivänä iltavuoron merkeissä... Aaaaaaaaa ihanaa vapaata !!! 3 päivä pääsenkin YKSIN alennusmyynteihin törsäämään...

palataan ens viikolla astialle josko muutkin mammat olis saanu suklaat nautittua =)

mani ja Bamse 24+3

Vierailija

Kuulumiset heitän täältä yövuorosta kehiin minäkin. Joulun pyhät ollut hiljasta täälläkin kaikki nauttinu joulusta ja ruuasta.

Verticia: paljon jaksuja tohon työhommaan ja ennen kaikkea siihen talouspuoleen.. hoitoalalla itekkin ja kyllä alkaa tekeen tää jaksaminen tiukkaa.. vaikka sopimusta jatkettiin taas tammikuun lopulle asti niin en vaan tiiä kuinka jaksan ite sinne asti tätä hommaa tehä. Miten sulla alkaa vasta 11.4. äippäloma?? Mulla ainakin jos varhennettuna ottaa niin pääsee lomalle 14.2. muutoin maaliskuussa.

Oma napa: kasvaa kovaa vauhtia. Neuvolasta sain taukoo hetkeks kun paineet oli tasottunu ja sanoin etten voi jäädä saikulle ja ei mitään hyötyä kun supistelee olin sitten kotona sängyssä tai töissä hommissa.. ei mitään vaikutusta. No kaikki siis muuten ok. Hb vaan alkanu nyt laskeen.. josko jouluruuat ja maksaloora olis nostanu sitä hieman.

UUpumus on valtava... odotan kun kuuta nousevaa että sais jo jäädä kotiin.

Oon vähän kahen vaiheilla otanko pakkauksen vaiko rahan. Toisinaan se raha on aika mitään sanomaton ja himottaa ne toppavaatteet ja makuupussi kun mistään ei tunnu löytyvän niitä myynnistä vaikka oon kaikki huudot sun muut selannu.

En oo lukenu vanhoja pinoja joten en tiiä mitä on täällä tapahtunu, mutta toivottavasti te kaikki voitte hyvin!

Mani ja Bamse rv 24+2

Vierailija

Hei vaan kaikki!

Eipä ole paljon ollut kirjoittelijoita täällä meidän pinossa tällä viikolla. Alkuviikko meni kyllä aikamoisessa hulinassa kun piti saada työt pois päiväjärjesjestyksestä puhumattakaan kaikesta joulujärjestelyistä.

Mulla meni kyllä kaikki tosi viime tinkaan. Aaton aattona vietiin varastoon säilöön varmaan reilu 10 laatikollista tavaraa jotka majailivat remontin jäljiltä keskellä olohuonetta ja eteistä. Viimeiset lahjat sai kääreen puolelta öin ja kuusikin koristeltiin vasta aattona puolenpäivän aikaan. Niin, ja mä en ole tosiaan mitään jouluruokiakaan tehnyt itse. Kaksi päivää oltiin syömässä sukulaisilla ja kyl ei muutenkaan olis millään jaksanut enään ruokien tekemistä edes miettiä. Ihan uskomattonman hienoa kuulla että joku on jaksanut vääntää kotona jos jonkin sortin pöperöä.

Joululoma tuli kyllä tosi tarpeeseen. On ollut aivan ihanaa kun on saanut makoilla ja lökötellä. Joka päivä on kyllä jotain pientä tullut puuhasteltua mutta ihan oman jaksamisen ehdoilla. Nyt jo surettaa valmiiksi, että ihanuus loppuu maanantaina kun pitää mennä töihin. No uuden vuoden jälkee ajattelin kyllä ottaa ne pari irtopäivää vapaaksi.

Muuten tuntuu että maha senkuin kasvaa kasvamistaan. Hirveä myllerrys käy koko ajan masussa. Mukavaahan se on, mutta välillä jo vähän kivuliastakin. Liikkuminen hidastuu hidastumistaan. Toivottavasti pysyy kunnossa äippäloman alkuun asti. Mun suunnitelma sijaisen perehdytyksen kanssa loppuu viikko ennen mun äippäloman alkua. Lisäksi pitäisi lähteä sen kanssa tammikuussa työmatkalle itärajan taakse. No täytyy tankata tätä lököttelyä näitä joulun välipäivinä. Seuraava loma on tiedossa onneksi jo hiihtolomaviikolla.

Eipä tässä muuta kuin mukavia loppupyhiä kaikille. Toivottavasti joulu oli antoisa ja rauhallinen.

Ai niin, meidän masuasukki saku sai anopilta jo ensimmäisen joululahjankin. Hauska tuttikuppi jossa on joka sivulla hahmo jolla on reikä suun paikalla. Niihin voi laittaa tutit talteen. Oli muuten aika veikee :-)

Terkkuja

Päkkänä ja Saku 24+1

Uusimmat

Suosituimmat