harmittaa lasten puolesta kun mummi ei tulekkaan jouluksi meille...

Vierailija

otettiin meille koiranpentu ja mun mutsi veti siitä niin hirveet herneet nänään, että sanoi että eivät tule avopuolisonsa kanssa meille aattona jos koiraa ei voi palauttaa... en voi käsittää tuota.. siis 50v aikuinen ihminen pilaa lasten lasten joulun tollasella ihme kiukuttelulla.... (ja syy tähän koiravihaan on kuulemma se, että, meillä ei ole muka varaa siihen)

Kommentit (11)

Vierailija

Koiran pito on kallista -- muista eläinlääkärimaksut, rokotukset, (vakuutus), madotukset jne. ruuan ja muun lisäksi. Miksi hankkia eläin osamaksulla? Olisitte edes odottaneet että teillä on oikeasti varaa siihen.

Huoh. Maksakaa sille mummille rahat takaisin, jos teillä kerran ylimääräistä on koiraa varten.

Vierailija

Mutta ymmärrän kyllä äitiäsi. Hän haluaisi tietysti rahansa takaisin ja teillä olisi varaa maksaa hänelle, muttette maksa vaan ostatte koiran. Kivat sulle.

Vierailija

koiran maksan siis 2 osassa. Nyt on paras aika ottaa koira jos ikinä sitä halutaan ottaa (etenkin pentuna) koska olen kotona hoitovapaalla ja on aikaa opettaa koiraa ja olla läsnä. Tuleepahan ostettuu suklaataki vähemmän ku se raha menee koiraan. ap

Vierailija

Minkä ikäisiä lapsenne ovat? Jos ovat pieniä, niin ei varmaan kannata kauheasti kertoa mummin poisjäännin oikeaa syytä. Pahoittavat vaan turhaan mielensä. Lasten joulu on JOULU ilman mummiakin. Mummin oma häpeä, jos tuollaisestä vetää herneet nenuun. Itsepä kärsii.

Sitäpaitsi sinuna sanoisin, että ei sitten tarvi tulla ollenkaan. Jos tulee, niin todennäköisesti antaa kaikkien ymmärtää, että koira on liikaa ja kaikkien joulufiilis katoaa.

Ole aikuinen ja pidä perheesi puolia.

Vierailija

eihän se sen koira ole eikä sen sitä tarvii hoitaa.. kehtas vielä soittaa mun naapurille/kaverille ja haukkua senki pystyyn ja sanonut et mitä sä oot menny pakottaa mua ottaa koiraa... yms.. ihan törkee... ihan ku mä ottasin koiran sen takii et joku kaveri sanoo niin... uskomatonta. No onnex mulla on sentään anoppi joka on meidän puolella ja ihan innoissaan koirasta. huomenna pitäs mennä ostaa joululahjoi vielä mut en nyt tiiä ostanko mutsille mitään jos ei tuu edes meille. ap

Vierailija

mutsi otti kai herneet sen takia nenään kun ollaan sille tämän kämpän takuuvuokra velkaa (ollaan sovittu että makselen sille sitten osissa velkoja tyyliin 50e/kk) nii tosta se kälätti että maksakaa velkanne jos teil on kerran rahaa ostaa koira (maksoi siis 500e). sanoin sille että senkin maksan osissa.. nyt kun rahaa ei ole hirveesti ylimääräistä kun olen vielä hoitovapaalla.. mutta kyllä me nyt yx koira saadaan elätettyä kuiteskin... harmittaa koko tilanne.. tekis mieli ottaa lainaa ja maksaa mutsille se takuuvuokra siitä niin ei tarttis enää katella sitäkään. ap

Vierailija

Miksi ap ei olisi saanut ottaa koiraa??? Jos kerran olivan äitinsä kanssa sopineet maksaa vakuusmaksun lainaaminen osamaksuna, miksi ihmeessä eivät olisi saaneet ottaa koiraa? Koirakin tulee maksettua todella nopeasti, eikä todellakaan kotikoiran pitäminen tule kalliiksi (edes rokotusmaksut eivät sitä nosta paljoakaan). Lisäksi koiran on todelltu olevan hyväksi lapsille, monessakin suhteessa (mm. allergiat, sosiaalistuminen, vastuunotto), joten todella hyvä aika hankkia pentu.

Meillä on myös harkinnassa koiran ottaminen perheeseen, kahden koirattoman vuoden jälkeen. Yllätyksekseni siskoni (kissaihminen) alkoi vaahtoamaan, kuinka hän ei ymmärrä koiran ottamista lapsiperheeseen... Olin tipahtaa penkiltä! Teki mieli tokaista takaisin, etten todellakaan ymmärrä mitä ihmeen virkaa on kahdella kissalla, jotka tuhoavan asuntoa tekemisenpuutteesaan...

Vierailija

ja vielä ikävämpää olisi, jos sellainen menisi läpi. Aikuiselta on lupa odottaa kypsempää käyttäytymistä, vaikka ei koirista pitäisikään. Hänen asiansa ei myöskään ole laskea teidän taloutenne tuloja ja menoja. Itse sanoisin, että lapsille mummin poisjäänti on pettymys, ja samaan syssyyn toivottaisin rauhallista joulua. En kerjäisi, en pyytäisi tulemaan, mutta en kieltäisi tulemasta, jos mieli muuttuu.

Vierailija

Saadaan olla ihan rauhassa ilman mun vanhempia tai appivanhempia. Minusta on kiva, että saadaan viettää "meidän näköinen" joulu ilman tiettyjä pakollisia kuvioita. Ennen oltiin vuorojouluina jommankumman vanhemmilla, mutta nyt oon viimeiset kolme vuotta halunnut tehdä omaa joulua ja omia joulutapoja.

Ymmärrän kyllä sua täysin, että ottaa aivoon. Meillä on aina ollut eläimiä, ja jokaisesta karvakuonosta mun äiti on saarnansa pitänyt. Milloin on ollut liian vähän rahaa pitää niitä, milloin lapset liian pieniä, milloin elukat sotkee ja milloin mitäkin... Minä sanon aina tällaisissa tilanteissa äidilleni, että tämä on meidän perhe ja meidän tapamme elää!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat