Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

OLENKO oikeutettu ansiosidonnaisee`?? :O APUA??!!

Vierailija

Itse luulin,et pitää olla ollut töissä oliks se nyt 23kk tjn.. mut kelasta ei suostunutkaan laittaan mun peruspvärahahakemusta eteenpäin ennenkuin oon hakenut ansiosidonnaista??

Työhistoria: kokopäivätöissä 1999-2003

lasten kanssa kotona: 2003-2006

työtön työnhakija: 2007

työelämässä: osa-aika töitä tammi-toukokuu 2008

työtön kesä-heinäkuun

kokopäivätyössä elokuu-marraskuu 2008

APUA?? Itse en ymmärrä??

Kommentit (4)

Vierailija

joka on yleensä liiton työttömyyskassa. Kai olet liitossa ja liittynyt työttömyyskassaan tai sitten pelkkään työttömyyskassaan. Jos olet niin sinun pitää hakea sieltä sitä ansiosidonnaista. Eivät varmaan laittaneet kelasta hakemusta eteenpäin, koska se on sitten se viimeinen se peruspäiväraha jota saat. Ensin siis katsotaan, että saisitko liiton työttömyyskassasta päivärahaa. En viitsi alkaa laskea päiviäsi, mutta luulisi, että tuolla työkokemuksella saisi ansiosidonnaista.

Vierailija

hyväksyttty syy olla pois työmarkkinoilta. Muistaakseni työhistoriaa voidaan huomioida 7 vuoden taakse laskettaessa ansiosidonnaista ja kerätä ne vaadittavat kuukaudet sieltäkin, koska todellakin olet ollut hoitovapaalla. Itselläni tehtiin juuri näin, palkkalaskelmat sain entisen työnantajani palkkakonttorista kun sanoin että tarvitsen x - x väliseltä ajalta palkkalaskelman kassaa varten.

Vierailija

Mutta: "Haettaessa ensimmäistä kertaa päivärahaa oikeus ansiopäivärahaan syntyy kun hakija on täyttänyt työssäoloehdon alkuehdon, joka täyttyy, kun työntekijä on 28 lähinnä edellisen kuukauden aikana ollut 43 kalenteriviikkoa sellaisessa vakuutuksenalaisessa palkkatyössä, jossa työaika kunakin kalenteriviikkona on ollut vähintään 18 tuntia. Kokoaikatyössä palkan täytyy olla työehtosopimuksen mukainen tai jollei sitä ole, vähintään 961 euroa kokoaikatyöstä."

http://www.tyj.fi/default.asp?id=22&docid=11

Eli kysymys on, oletko lasten jälkeen (vuosien 2007 ja 2008 aikana) saanut tuon työssaoloehdon täyteen?

Uusimmat

Suosituimmat