Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun mun äidillä on nyt edunvalvoja, niin voiko äiti antaa joululahjaksi lapsenlapsilleen

Vierailija

lahjat (rahaa) niinkuin aina ennenkin?

Siis ei äiti sitä enää tajua ehdottaa, mutta onko se lain puolesta ok, että äidin tililtä annetaan lapsenlapsille lahjat?

Kommentit (5)

Vierailija

Hänellähän on valta päättää äitisi rahoista. Tosin kyllähän hänenkin pitää vuosittain tehdä tiliä viranomaisille että mihin on rahoja laittanut mutta tuskin nyt kukaan ottaa hernettä nenuun järkevän kokoisista joululahjarahoista lapsenlapsille.

Vierailija

sitä varten ylimääräistä rahaa.

Jos valvottava on niin huonossa kunnossa, ettei itse osaa sanoa, että haluaa ostaa lahjoja, ei niitä hänen rahoillaan myöskään osteta.

Vierailija

...niin edunvalvojahan pystyy haluttaessa todistamaan maistraatille, että on tehty kuten ennenkin eli voidaan olettaa, että valvottavan tahto toteutuu. Eli uskon että onnistuu.

Vierailija

Esimerkiksi uudessa edunvalvontavaltuutuksessa, jossa voi määrätä jo etukäteen, kenestä tulee edunvalvoja, jos itse menettää harkintakykynsä, voi vaikka etukäteen kertoa, minkä kokoiset rahalahjat haluaa edunvalvojan aikanaan lahjoittavan kenellekin.

Uusimmat

Suosituimmat