Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsingissä VESALA

Vierailija

millaista aluetta?millaiset palvelut?onko kaupat kaikki mellunmäessä ja kontulassa

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Kansainvälinen ympäristö jos sitä haluaa. Hänen kuopuksensa ekalla luokalla oli aikoinaan 27 lasta ja yksitoista eri kotikieltä.

Vierailija

Helsingin kovinta ghettoo. Niin sanotusti aito meininki, jos tykkää gangsta rapista. Yhtä puolituttua ammuttiin rikollisten välienselvittelyssä, vaikka oli tilanteessa sivullisena. tapahtui Vesalassa tai Mellunmäessä.

t. yksi iskä

Vierailija

Itse olen asunut 4v Aarteenetijänkujalla ja mitään valittamista ei ole ollut, tuntuu Aarrepuiston toisella puolella olevan eri meininki..

Vierailija

Huumeruiskuja pihalla, pyörät, autot ja irtaimistovarasto olivat kovasti varkaiden suosiossa. Pyromaan sytytti lehtiroskiksen palamaan ja pyörävarasto, irtainvarasto ja puolet autokatoksesta paloi maan tasalle. Naapurissa oli hörhöpariskunta, joka riehui ympäri vuorokaudet eikä isännöitsijä tehnyt mitään... Poliisi ja ambulanssi hakivat pariskunnan hoiviinsa usein ja heti seuraavana päivänä he kulkivat käsikädessä ja illalla kaikki alkoi taas uudestaan... Muijan olisi äijän mukaan täytynyt siivota neljältä aamuyöllä ja sen kuuli kyllä kaikki muut talon asukkaat. Yritin vaihtaa kämppää tuloksetta ja lähdin itse nostelemaan kaupungin kämpästä enkä enää edes suostuisi sellaisessa asumaankaan. En todellakaan suosittele Vesalaa kenellekään !

Vierailija

kehottaisin välttämään tuukkalantietä. 3 kaveria asunut siellä ja kukaan ei ole viihtynyt kovin kauan. Varhelantie on myös täynnä roskasakkia ja mustalaisia, tai ainakin oli vielä muutama vuosi sitten.

Vierailija

... Kontula, Mellunmäki, Myllypuro (eli melkein koko Itä-Helsinki), Jakomäki ja aika huonoja Malminkartano, Kannelmäki, Malmi, Pihlajamäki... Suuri osa helsinkiläisistä asuu näillä alueilla. Varmastikaan ei ole niin rauhallista kuin jossain perähikiällä, mutta eivät nämä alueet nyt mitään Bronxia ole. Itse olen asunut muutamilla mainitsemillani alueilla ja nyt asun Vesalassa, Rekipellontiellä. Rauhallista on, rauhallisempaa kuin muualla, missä olen asunut. Tosi paljon riippuu kadunpätkästä, talosta, rapusta ja ihan siitä lähinaapurista, että kuinka viihtyisää on asua. Meidän hiekkalaatikollamme ei ole huumeruiskuja näkynyt, mutten toisaalta missään päin Helsinkiä laskisi kovin pientä lasta yksin pihalle.

En ole nähnyt poliisien täällä ikinä menevän useamman partion voimin minnekään, sen sijaan Malminkartanossa tehtiin useinkin vastapäiseen taloon iskuja usean partion voimin.

Vierailija

Kyllä ainakin täällä länsimäessä on saanut kulkea ihan rauhassa. Mieheni sisko on myös asunut "vesalan slummissa" ikänsä ilman ongelmia.

Kontulan ostari nyt on epäsiisti ja mustalaisia pörrää, mutta eipä nekään vaivaa jos niihin ei kiinnitä huomiota.

Koti on siellä minne kodin luot:)

Vierailija

Tervetuloa tänne vaan!

Täällä on oikeesti myös rauhallisia rappuja, joissa asuu lapsiperheitä ja eläkkeellä olevia ihmisiä.

Tietenkin täällä sattuu ja tapahtuu, mutta ainaskaan ei oo ikinä tylsää. En ole täällä koskaan pelännyt. Olen ottanut periaatteeksi että live and let live. Eli minä en häiritse ja sekaannu muiden elämään, ja hekin antavat minun elää omaa elämääni. Spurguilla on oma alue missä ovat, pölkkybaari, pitävät sen myös hyvin siistinä. Siitä kun kävelee ohi, niin moikkaavat ystävällisesti, minä moikkaan takaisin. Kohteliasta porukkaa.

Ota nyt asunto vastaan, ei kannata nirsoila asunnottomana. Ja jos et viihdy, niin ainahan voit vaihtaa asuntoa tai hakea toiselle alueelle.

Vierailija

En nyt viitti kertoa rappua missä asun, ap, mutta siellä nyt kummiskin.

Kaupat on aika lähellä, on Siwan ja Alepan lisäksi myös KKK Marketti siinä Metroaseman lähellä, sieltä löytää jo aika hyvin kaikkea.

Sitten Mellunmäen ostari sekä Kontulan ostarit tarjoavat lisävalikoimaa.

Muita tosi hyviä puolia ovat metron läheisyys, eli pääsee tosi kivasti stadiin. Ja Vantaan läheisyys on siinä kätevää että siinä vaan kävelet Vantaan puolelle eikä tartte maksaa seutulippua jos on jotain asiaa julkisilla Vantaalle.

95N päätepysäkki on siinä lähelle, eli yölläkin pääsee julkisilla kätevästi kotiin.

Hyvät ulkoilumaastotkin löytyy läheltä.

Lisäksi Tuukkalantien kämpissä on tehty keittöremppa, huoneistokohtaiset rempat, partsin rempat (uudet partsit ja lasitettu) ja ihan viimeiseksi nyt kylppärirempat. Eli siistit ja modernit kämpät ovat.

Ehkä ainut miinuspuoli on 4-kerroksisten taloissa hissin puute.

Lapset ovat meillä leikkineet pihoilla myös yksin, leikkikavereita löytyy aina. Autotiet ovat kaukana leikkipakoista, eli eivät ihan heti pääse auton alle juoksemaan.

Useista asunnoista näkee hyvin pihalle missä lapset leikkivät, eli siitä voi vähän valvoa mitä lapset siellä tekevät.

Lisäksi hyvä pyykkitupa on, josta voi varata vuoroja (kolikoilla toimivat koneet).

Ei täällä minusta ole huono paikka asua. Ja kaiken kruunaa tosi edulliset vuokrat.

Vierailija

ja vuosi pitää asua..jos siellä on noin hirveetä

toisaalta serkkuni on asunut ikänsä pihliksessä,joka sekin aika kauheeta aluetta!

ja nyt avovaimo ja 3v lapsi siellä

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat