Miehen käytöksestä

Vierailija

Taustatietoa: Mieheni tekee vaativaa esimiestyötä palkallisena isossa firmassa, itse olen normaali palkallinen vielä vajaan kuukauden töissä, jonka jälkeen alkaa äitiyslomani (olen siis raskaana rv 30) ja meillä 3-vuotias esikko.

Mies on valmiiksi stressaantunut töistään, ja kaipaa siis kotona lepoa, jota olen parhaani mukaan yrittänyt hänelle antaa. Nyt olen itse kolmatta päivää kovassa kuumeessa, ja siitä huolimatta jouluostokset yms. on tehtävä. Täällä kotona jäi luonnollisesti kaikki tekemättä; siisti koti muuttui sikolätiksi ja jääkaappi aamotti tyhjyyttään.

Miehen äidillä ja siskolla on yhteinen yritys, jonka jakelutehtäviin mies pyydettiin tänään (joululoman eka päivä) klo 9. Tuli kotiin klo 14, jolloin pyysin että lähdettäisiin ruokaostokset tekemään (olen siis edelleen kipeänä). Sitten lähdettiin ja koko kaupassaoloajan mies kulki aivan v*neena ja selvästi väsyneenä, ja kun kysyin miksi hän osti meidän koko perheelle vain neljä perunaa jouluksi, räjähti tämä täysin haukkuen minut mm. aivovammaiseksi ja v*n ärsyttäväksi, aina valittavaksi ämmäksi. Ja siis lapsemme vieressä kuulemassa kaiken. Ja siis todella huusi, niin että koko kauppa varmasti kuuli. Lähdin tästä luonnollisesti loukkantuen muualle, palaten hetken kuluttua hakemaan laukkuni kärrystä ja nappasin samalla lapsen mukaan kyynelet valuen. Mies tuli perässä kärkkyen, että mitä pitää vielä ostaa. Vastasin, että yksi lysti mulle, tee mitä haluat.

Tuli vielä perässä, että jättääkö nämä kärryt tähän, sanoin että edelleen itselleni ihan sama. Kannoin lapsen ulos kaupasta pukeakseni hänet. Mies tuli loppupeleissä perässä ilman ostoksia ja matkalla haukkui lisää, kuinka ei saatu ostoksia tehtyä ja kaikki mun vikaa, kun en osaa olla hiljaa. Mitkään mun jutut ei kuulemma enää kiinnosta, ja lähtee tänää illaksi hoitamaan siskonsa lapsia, että tämä pääsee miehensä kanssa jouluostoksille.

Meille jäi edelleen jääkaappi tyhjäksi ja lahjat ostamatta. Kotona soitin isälleni, joka käytti meidät lapsen kanssa ruokaostoksille. Kun tultiin kotiin, mies ei sanonut minulle mitään, ja lähti suoraan siskolleen. On siis koko päivän hoitanut vain äitinsä tai siskonsa asioita, minulle jäi nyt kuumeessa vielä kodin siivouskin, kun huomenna tulee jo aamupäivästä jouluvieraita.

Tosi hieno joulufiilis tuli, puhumattakaan siitä, mitä lapsi tästä kaikesta ajattelee.

Kommentit (9)

Vierailija

Ja haluavat tuoda joululahjansa muksulle, ei siis mitään suursiivousta tarvitse tehdä. Imurointikin vaan ottaa vähän kunnon päälle kuumeessa :). Noh, tässä se melkein jo on tehty, onneksi.

ap

Vierailija

Miehesi käyttäytyy aivan kamalalla tavalla. Etkö voisi viettää vanhempiesi luona joulua, ettei tarvitsisi kuumeessa siivota? Kutsut vaikka vieraasi sinne.

Vierailija

Jos toinen omasta työstään jo ihan ratkiväsynyt, eikö ensin hoideta oman perheen asiat, ja sen jälkeen autella muita jos jaksetaan?

Mutta ei, mä kuulemma vaan aina valitan ja luulen olevani täydellinen.Kun ihmettelin, että eikö kaksi ajokortillista, joilla yhteinen tilikin, voi hoitaa siten lahjaostokset, että toinen kotona lasten kanssa. Kun tosiaan koko aamupäivän mies oli hoitanut tämän siskon firman asioita, ja kaikki tiesivät minun olevan kipeänä ja jäävän näin kahdestaan energisen leikki-ikäisen kanssa.

ap

Vierailija

Tälläistä parisuhdemallia en nimenomaan halua lapselleni välittää, siksi tätä huoledin ja murehdin, kyllä haukut yksinäni kestäisin (jos haluaisin).

Kiitos teille, selkeytti kovasti ajatuksia.

ap

Vierailija

Enkä kyllä ymmärrä ihan noita miehesi sukulaisia, että kehtaavat noin toimia. Uskomattominta on minusta, että miehesi lähtee hoitamaan siskon lapsia, kun oma raskaana oleva vaimo on kuumeessa, ja hoitaa miehen lasta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat