Tottelevatko yläasteikäiset pojat paremmin kauniita naisopettajia?

Vierailija

.

Kommentit (14)

Vierailija

Lainaus:

auktoriteetti joko on tai ei ole.

Minulla se on sisäsyntyisesti, mutta lisäksi olen tietoisesti harjoittanut nuorten kanssa toimimiseen tarvittavia avuja. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia olla opena. Vaikka olin 24-vuotias maisteri ja keskivertoa kauniimpi. Kollegalle tekisi mieli kertoa muutama vinkki. Hän on 60 v, mutta ei pärjää opena laisinkaan, vaikka on jo 30 vuotta ollut. Päivääkään en jaksaisi hänen housuissaan olla opettaja, niin kamala on sivustakin seurata... Vanha koira ei tässä tapauksessa edes halua uusia temppuja oppia.

Minäkin olen keskivertoa kauniimpi opettaja (yläasteen poikien mukaan), mutta kurinpito-ongelmia ei ole ollut koskaan. Oppilaat varmaan vaan huomaavat heti alussa, että tarkoitan mitä sanon. Luontaista auktoriteettia on, mikä taas kaiketi liittyy minusta huokuvaan itsevarmuuteen. En ole hiiri.

Vierailija

Kyllä sitä saa ja oppii iän mukana. Itse olin nuori tyttö kun valmistuin, ja mokasin monessa jutussa, ja olin välillä helisemässä luokkien kanssa. Toistakymmentä vuotta kun on kulunut, olen oppinut monta asiaa lapsista, ja muutenkin, kun ikäero on kasvanut oppilaiden ja minun välillä, on hirveän paljon helpompaa saada sellainen luontainen auktoriteettiasema.

Olen tässä vuosien varrella pyöristynytkin, ja ulkonäkö on muuttunut, ja täytyy sanoa, että se, että oppilaat miettivät muuta kuin opetettavaa ainetta tunneilla ei mitenkään edistä oppimista. Muutenkin 'äidillisen' näköisen open kanssa on helpompi hoitaa ne ikävämmät asiat, ja kertoa huolensa. Olen kyllä itse pelkästään huojentunut, että ne 'iskuyritykset' mitä nuorempana oli ovat jo takana päin.

Vierailija

Sama muuten pätee työelämässä. Ulkonäkö on pirun iso plussa, jos muut asiat ovat kunnossa. Jos muuta asiat eivät ole kunnossa on hyvä ulkonäkö jopa haitaksi, eli heilahtaa tytön huitukan puolelle.

Nätti plikka ammattiin vaaditulla ammattitaidolla ja sillä uskottavuudella, jota on tyypillisesti vain 10 %:lla ihmisistä, niin varsinkin miehet syövät kädestä ja ovat täysin myytyjä.

T: Mies DI

"Vierailija - 23.12.2008 05:56 (ID 1157462)

Nätin lisäksi pitää olla kiva ja sopivasti napakka.

Sitten ne pojat syövät kädestä ;)

t. työstään täysin rinnoin nauttiva nätti opettajatar"

Vierailija

auktoriteetti joko on tai ei ole.

Minulla se on sisäsyntyisesti, mutta lisäksi olen tietoisesti harjoittanut nuorten kanssa toimimiseen tarvittavia avuja. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia olla opena. Vaikka olin 24-vuotias maisteri ja keskivertoa kauniimpi. Kollegalle tekisi mieli kertoa muutama vinkki. Hän on 60 v, mutta ei pärjää opena laisinkaan, vaikka on jo 30 vuotta ollut. Päivääkään en jaksaisi hänen housuissaan olla opettaja, niin kamala on sivustakin seurata... Vanha koira ei tässä tapauksessa edes halua uusia temppuja oppia.

Vierailija

onko opettaja mies, nainen, iso, pieni, lihava, laiha, ruma, kaunis.. ainut mikä merkkaa on auktoriteetti. Muistan omalta kouluajalta, että joillain opettajilla oli vain jotain sellaista sanoin kuvaamatonta auktoritettiä, että kun luokkaan mentiin ekakertaa niin kaikki vaistosivat heti, että nyt ei kannata kikkailla mitään.. Ei siinä tarvittu pelottavan näköistä ulkokuorta, kovaa ääntä tai kirosanoja. Se on jotain sellaista jotai ei pysty opiskelemaan tai harjoittelemaan..

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat