Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kellään tietoa raskaushormonin pitoisuus-arvoista alkuraskaudessa..

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eli tässä vähän taustaa:

13.12. Verinen vuoto viikkoa ennen odotettujen menkkojen alkua. Ei mitään kipua ja vuoto menkkoja vähäisempää, mutta veristä.Aloin pian "epäilemään" kyseessä olevan kiinnittymisvuodon.

17.12. vuoto niukkeni ja muuttui ruskeaksi. Ostin apteekista jonkun rask.testin (luki, että voi tehdä jopa 2 pv ennen menkkojen alkua), tuli haalea +. Hieman menkkatyyppistä kipua alkoi.

19.12. Uusi rask.testi (edellistä halvempi :)), näytti haaleampaa + kuin aiempi.

21.12. Piti normaalisti vasta menkat alkaa. Taas rask.testi ja tuloksena haalea +. Vielä hieman ruskeaa vuotoa.

Koko viime viikon ja tänäänkin vielä, raskaustuntemuksia (Olen ollut 3 kertaa aiemmin raskaana, joten tiedän). Eli on huimannut, painontunnetta alamahassa jne. Myös lievät menkkakivut mulla aina olleet oire raskaudesta.

Tänään epätietoisuuteen hermostuneena soitin terkkarille, joka lähetti päivystykseen polille. Tänään enää hieman tullut rusk. vuotoa. No, siellä sitten ultrattiin ja jotain näkyi, sanoikohan että paksuuntumaa kohdun limakalvolla. Ei kuulemma siitä voinut vielä mitään päätellä, että odotellaan niitä raskaushormonikoetuloksia. Soittivat sitten minulle, että joo, on varattu aika ens viikon ma uudestaan tehtävään rask.hormonikokeeseen, että on varmasti arvot laskeneet.. Mä olin ihan, että häh? Siis miksi laskeneet? No, kuulemma kyseessä keskenmeno, että liian matala tuo arvo veressä näillä viikoilla 4+1, ja se arvo oli siis jotain 60.

Mä en vaan tajua, kuinka se keskenmeno voi tulla jo viikon ennenkun menkat piti alkaa? Kellään ollut näin? Mä oletin oikeasti koko ajan, että se vuoto olis vaan sitä kiinnittymisvuotoa, vaikka tokihan tuo turhan kauan on kestänyt. Mutta ei mitään kovia kipuja, ja oireitakin siis vielä. Niin ja vielä se, että kun hoitaja mulle sitten soitti siitä arvosta, niin sano, että kun ei siellä kohdussa edes näkynyt oikein mitään kunnon raskauden alkua. Mutta kun viikot vasta 4+1...

Mutta kysymykseni siis kuuluukin (sekavasta selostuksesta huolimatta), että millaisia nuo arvot verestä mitattuina pitäisi olla näillä viikoilla, että onko mahkuja että olisinki vielä raskaana?

Kommentit (1)

Vierailija

Tässä linkkejä hcg-viitearvoihin

http://www.advancedfertility.com/earlypre.htm

http://www.medix.fi/do.xsp?viewType=productview&redirect1=%2Fdo.xsp%3Fob...

Itsellä lähinnä tietoa hoitoalkuisista raskauksista, ja niissä tuon hcg:n pitäisi mielellään olla tuossa vaiheessa pari sataa. Mun käsittääkseni tuossa vaiheessa ultrassa ei pitäisikään vielä voida juuri mitään näkyä (varmaa ainakaan).

Lievät vuodot alkuraskaudessa ovat ihan tavallisia, ja jos sulla ei ole vielä kunnon vuoto alkanut, niin en löisi pillejä pussiin.

Aika jännä, että heti pitivät keskenmenona, sillä onhan noita onnistuneitakin raskauksia huonohkoilla hcg-arvoilla. Hyvä kumminkin, että pääset kontrolliin, siitä näkyy sitten ovatko arvot nousseet riittävästi.

Itselläni kokemus tuhruvuodosta ja huonosta hcg:n noususta alkuraskaudessa. Vaikka viikon päästä arvot olivat jo hyvät, niin huono alku ennakoikin sitten kohdunulkoista... :(

Toivottavasti sulla tämä päättyy vielä hyvin!

Uusimmat

Suosituimmat