Millaisia raskauhormonipitoisuuksia alkuraskaudessa...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kirjoitin tän tuolle km puolellekin. Olen myös aiemmin tänne tällä vko:lla kirjoittanut, mutta nyt kyselen tämmösitä...

Eli tässä vähän taustaa:

13.12. Verinen vuoto viikkoa ennen odotettujen menkkojen alkua. Ei mitään kipua ja vuoto menkkoja vähäisempää, mutta veristä.Aloin pian "epäilemään" kyseessä olevan kiinnittymisvuodon.

17.12. vuoto niukkeni ja muuttui ruskeaksi. Ostin apteekista jonkun rask.testin (luki, että voi tehdä jopa 2 pv ennen menkkojen alkua), tuli haalea +. Hieman menkkatyyppistä kipua alkoi.

19.12. Uusi rask.testi (edellistä halvempi :)), näytti haaleampaa + kuin aiempi.

21.12. Piti normaalisti vasta menkat alkaa. Taas rask.testi ja tuloksena haalea +. Vielä hieman ruskeaa vuotoa.

Koko viime viikon ja tänäänkin vielä, raskaustuntemuksia (Olen ollut 3 kertaa aiemmin raskaana, joten tiedän). Eli on huimannut, painontunnetta alamahassa jne. Myös lievät menkkakivut mulla aina olleet oire raskaudesta.

Tänään epätietoisuuteen hermostuneena soitin terkkarille, joka lähetti päivystykseen polille. Tänään enää hieman tullut rusk. vuotoa. No, siellä sitten ultrattiin ja jotain näkyi, sanoikohan että paksuuntumaa kohdun limakalvolla. Ei kuulemma siitä voinut vielä mitään päätellä, että odotellaan niitä raskaushormonikoetuloksia. Soittivat sitten minulle, että joo, on varattu aika ens viikon ma uudestaan tehtävään rask.hormonikokeeseen, että on varmasti arvot laskeneet.. Mä olin ihan, että häh? Siis miksi laskeneet? No, kuulemma kyseessä keskenmeno, että liian matala tuo arvo veressä näillä viikoilla 4+1, ja se arvo oli siis jotain 60.

Mä en vaan tajua, kuinka se keskenmeno voi tulla jo viikon ennenkun menkat piti alkaa? Kellään ollut näin? Mä oletin oikeasti koko ajan, että se vuoto olis vaan sitä kiinnittymisvuotoa, vaikka tokihan tuo turhan kauan on kestänyt. Mutta ei mitään kovia kipuja, ja oireitakin siis vielä. Niin ja vielä se, että kun hoitaja mulle sitten soitti siitä arvosta, niin sano, että kun ei siellä kohdussa edes näkynyt oikein mitään kunnon raskauden alkua. Mutta kun viikot vasta 4+1...

Mutta kysymykseni siis kuuluukin (sekavasta selostuksesta huolimatta), että millaisia nuo arvot verestä mitattuina pitäisi olla näillä viikoilla, että onko mahkuja että olisinki vielä raskaana?

Kommentit (2)

Vierailija

tosin ilman vuotoa. Sain plussan tosi aikaiseen 3+2 ja aluksi oli paljon kohdun kasvukipuja, jotka loppuivat sitten joskus neljän viikon paikkeilla. Koska testiviivakin pysyi haaleana, sain lähetteen verikokeeseen (oli jo yksi km alla). Viikolla 5+0 arvo oli 170 eli oli jäänyt kesken kun viikkoja oli aika tasan se 4 (tähän verrattuna sun arvo kuulostaa vähän alhaiselta). Lääkärin mukaan ei mahdollisuutta onnistua. Vuoto alkoi itsestään 6+1.

Pieni arvo (muutama kymmenen) ymmärtääkseni viittaa siihen, että hedelmöittynyt munasolu on hetkellisesti ollut kiinni kohdunseinämässä, mutta irronnut lähes samantien. Vasta kun kaikki materiaali on poistunut kohdusta, testi on taas nega, vaikka raskaus onkin vasta ollut niin alussa. Tuo sinun arvosihan voisi periaatteessa nousta vielä, mutta vuoto ei vaikuta hyvältä ja raskaustestin viivan olisi pitänyt tummua kyllä jo. Olen pahoillani, aina sitä menettää vauvan ja kuvitellun tulevaisuuden :´( Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

Mutta positiivistä on se, että km jälkeen raskautuu aika helposti. Minulla on siis putkeen kaksi keskenmenoa ja toistaiseksi onnistunut raskaus ilman menkkoja välissä. Tässä raskaudessa arvo oli 5+0 yli 8200 eli aika huima ero. Voimia!!!

Miksu 12+4 (neljäs tulossa +3 km takana)

Vierailija

Mulla oli tassa raskaudessa yli 1000 viikolla 4+jotain eika kohdussa nakynyt mitaan (todennakoisesti arvo oli noin korkea jo varhain siksi etta tama raskaus alkoi kaksosraskautena, toinen alkio ei kuitenkaan kehittynyt); epailivat kohdunulkoista kunnes kohdussa nakyi jotain. Mutta on silti olemassa jonkinlainen mahdollisuus etta olet edelleen raskaana, koska normaaliarvojen vaihteluvali on erittain raskauskohtainen ja n. kaksi viikkoa hedelmoittymisesta voi periaatteessa olla mita tahansa 5:sta n. 500:aan. Todennakoista on kuitenkin etta epailevat kemiallista raskautta (juuri tuo tilanne etta alkio hipaisee kohdun seinamaa mutta ei jatka kehitystaan) etenkin vuodon takia. Syy, miksi haluavat varmistaa arvon laskevan (TAI nahda alkion kohdussa jos arvo jatkaa nousuaan) on etta eivat ole voineet sulkea pois kohdunulkoisen raskauden mahdollisuutta. Kohdunulkoinen raskaus on jatkuessaan riski aidille, joten sen mahdollisuus pitaa selvittaa epavarmoissa tilanteissa mahd. nopeasti. Voimia toivotan taaltakin!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat