Nettilääkärisiskot hoi! Eihän voi olla angiina,

Vierailija

kun ensin tuli kova kurkkukipu ja sitten kova kuume, parissa päivässä kuume meni pois ja kurkkukipu jatkuu.

Että jos olisi angiinapöpö, niin ei kai se kuume hellittäisi?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Kyllä minä varaisin ap:n oireilla ajan terkkarille. Ei lääkäriin vaan terveyden hoitajalle. Ei ap:n oireiden kuvaus minusta kuulostanut pikkukurkkukivulta.

Vierailija

Mutta jos jollakulla on oireena kuume ja kurkkukipu, johtuu kuume melko todennäköisesti nielutulehduksesta (toisin kuin jos oireena on lisäksi vaikkapa yskä ja nuha, silloin nielutulehdus on vähemmän todennäköinen). Jos nielutulehdus on korkeakuumeinen, se lienee bakteerin aiheuttama. Bakteeri taas on usein Streptokokki, angiina-sellainen tai jonkin muun ryhmän. Jos tämä ei kelpaa, saa olla kelpaamatta. Puhutko yleensäkin ihmisille näin epäystävälliseen sävyyn?

Vierailija

Haavaumat ja rakot kun voivat olla nielussakin.

Olen itse loppusuoralla oman enterorokkoni kanssa. 3 vkoa täynnä! Taudin alussa (kun olin sairastanut viikon), lähetti lääkäri angiinatestiin. Negatiivinen oli.

Kuume oli yli 40 astetta 2 päivää. Ja nieleminen on ollut ihan hirvittävää tuskaa!

Vierailija

Meidän tytöllä oli kova kuume kun aamulla herättiin, vein muksun lääkäriin

ihan vaan sen takia että täällä on angiinaa ym. liikkeellä.

Ja angiinahan sillä oli. Ei muuta oireita kuin kuume:)

Vierailija

Mulla oli angiina marraskuussa ja yhtenä iltana 38 asteen kuume...Angiina uusi sitten vielä joulukuussa vailla yhtään kuumetta. Nielunviljelyllä todettu.

Vierailija

Lainaus:

Paljon pahempia kuin itse se angiina.

2

Johan siellä saisi ravata jatkuvasti jos kurkkukivun takia jokaikinen iikka haluaisi lääkäriin. Yleensä kyseessä on virus.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat