****MAALISMASUT VK 52****

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

HYVÄÄ JOULUVIIKKOA!!!

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p_...

sari84---1.3.---1.---Rovaniemi---24/28---LKS

kolmekamua---1.3.---3.---Pääkaupunkiseutu---26/28---Joku Helsingin sairaala =)

maikku80---2.3.---3.---Joensuu---28/28---P-KKS

minni74---5.3.---7.---Vantaa---34/38---NKL

Tintti23---5.3.---2.---Pori---25/29---SatKS

Anzi---5.3.---1.---Pohjanmaa---26/28---E-PKS

sohvero---5.3.---1. ja 2. =) ---Joensuu---24/24---P-KKS

ansku85---6.3.---1.---Pohjois-Pohjanmaa---23/23---OYS

Tuleva_09---6.3.---1.---Pirkanmaa---22/26---TAYS

Kumkwatti---6.3.---2.---Lounais-Suomi---35/??---???

Sunny08---7.3.---2.---Outokumpu---25/24---P-KKS

hanttu82---7.3.---1.---Kotka---26/30---KOKS

Onsku76---9.3.---2.---Helsinki---32/31---NKL

keyes---9.3.---2.---Rovaniemi---27/28---LKS

Äiti1983---10.3.---3.---Etelä-Häme---25/30---K-HKS

Woodbecker---12.3.---Pääkaupunkiseutu---29/32---Jorvi

eveys---14.3.---2.---Muurame---26/25---K-SKS

Emilii24---15.3.---3.---Etelä-Lappi---28/32---L-PKS

Mirabella---15.3.---3.---Vantaa---31/33---KOS

kotilo---18.3.---3.---Pohjois-Uusimaa---29/33---Hysa

kaaka---18.3.---3.---Espoo---32/31---Jorvi

Vacsuli75---18.3.---1.---Pääkaupunkiseutu---33/29---Jorvi

veksuli---18.3.---2.---Lounais-Suomi---34/35---TYKS

inkeli---18.3.---3.---Outokumpu---22/26---P-KKS

Katzy75---20.3.---2.---Keski-Suomi---33/35---K-SKS

Piiperö-78---21.3.---3.---Pohjois-Karjala---29/32---P-KKS

Särki1---21.3.---2.---Mikkeli---29/32---MKS

LillaMy---22.3.---2.---Ulvila---25/26---SatKS

Nasse75---22.3.---2.---Pirkanmaa---33/34---TAYS

Kinde71---23.3.---5.---Joensuun lähistö---34/46---P-KKS

Kaarna@laiva---24.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS

Kaisa_kissa---24.3.---1.---Joensuu---22/44---P-KKS

Nasuliini---24.3.---2.---Keski-Suomi---25/34---K-SKS

annika73---24.3.---3.---Pohjanmaa---35/38---MTHA

Daim---25.3.---2.---Tampere---26/30---TAYS

iiiik---25.3.---3.---Keski-Suomi---30/32---K-SKS

kupla3---25.3.---3.---Pori---30/38---SatKS

jatta78---26.3.---1.---Espoo---30/30---Jorvi

Maria08---28.3.---1.---Kemijärvi---26/30---LKS

Milli75---28.3.---2.---Rovaniemi---33/35---LKS

Kommentit (13)

Vierailija

ja meillä senkun synnytykset ja nyyttien kainaloon saaminen lähestyy :) Olettekos kukaan vielä mittailleet vatsanympärystä? Mittasin ensimmäisen kerran 25+ viikolla ja toistamiseen nyt 30+0 ja vatsanympärys navan kohdalta mitattuna on huimat 113cm, apua!! Vyötärönympärys ennen raskautta oli n. 85cm eli aika reilu muutos :/ Lääkärin mukaan kohtu on kuitenkin ihan sopusuhtaisen kokoinen näille viikoille, joten ei pitäisi olla huolta hirmuisen isosta vauvasta. Luultavasti vaan vatsanpeitteet antavat nopeammin periksi, kun on jo kuudes pikkuinen meille tuloillaan :)

Hyvää uuden vuoden viikkoa kaikille!

Alfiina rv 30+0

Vierailija

Kun ei ketään kirjoittele mitään ;-) no eipä ole itsekään tullut kirjoitettua, kurkittua vaan...nyt ajattelin että on hyvä pikku hetki kun juusto on heraantumassa tuolla hellalla ja täytyy vaan odotella...

Eilen saatiin viimeisiä joululahjahankintoja tehtyä, ja ruokaostokset. Vielä pari lahjaa puuttuisi...ei suotta viime tipassa!

Olo on aika vaihteleva. Masussa varmasti kaikki hyvin kun pitää niin kovasti liikettä siellä, mutta itse on tullut mentyä varmaan vähän liikaa. Olis ehkä aika hiljentää taas tahtia.

Oikein rauhallista ja onnellista joulunaikaa kaikille teille kanssaodottajille perheinenne!

Äiti1983 Alma 29+0

Vierailija

Vaikkei mullakaan mitään joulustressiä päällä olekaan ja hommat ovat mukavasti pulkassa (lahjat ostettu ja paketoitu, joulunaluspäiviksi suunnitellut kyläilyt kyläilty, ruokaostokset tehty, koti loppusilausta vaille valmis aattoa varten...), niin pari ruokalajia odottaa vielä tekijäänsä, ja siksipä en ala täällä sen enempää jaarittelemaan.

Tulinpa vaan toivottamaan kaikille oikein antoisaa ja iloista joulua!:)

Nasuliini ja Skepi 27+0

Vierailija

Ihanaa, sillä joululoma jatkuu vielä!

Kirjoittelin parisen viikkoa sitten viimeksi ja kerroin hiukan perheemme tai lähinnä mieheni rankasta syksystä. En oleta lukijoiden muistavan, mutta täytyy kuitenkin sanoa, että joululoma -ja varsin pitkä sellainen- tuli kyllä tarpeeseen! Mieskin on saanut paremmin nukuttua ja näyttänyt vähän irtautuneen työasioista.

Joulu meni mukavasti. Toivottavasti kaikilla muillakin! Kutsuimme appivanhemmat meille joulunviettoon ja tuntui, että ratkaisu oli hyvä. Minulla on yliahkera ja avulias anoppi, joka touhusi kovasti ja oikein vaatimalla vaati minua lepäämään. Tuntuikin ihanalta nukkua aamuisin pitkään ja ottaa vielä päivälläkin kunnon unet. Unentarpeeni on selvästi taas lisääntynyt. Olenkin nyt yrittänyt muistaa ottaa joka päivä rautatabletin.

Tuossa jo pläräsin vähän ensi vuoden kalenteria... Edellinen lapsemme syntyi rv 37+3, joten jos tämä päättäisi tulla maailmaan yhtä hyvissä ajoin, pääsisin synnyttämään jo ennen helmikuun puoliväliä. Mutta tuttavapiirissä on kyllä tapus, jossa aikaisemmat kaksi lasta syntyivät reippaasti etuajassa ja kolmas meni puolestaan reippaasti yli. Parempi varmasti, ettei liian aikaisin ala synnytystä odottelemaan...

Tässä vielä lopuksi mun tiedot tuonne maalismammoihin:

mammutter---3.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS

mammutter rv 30+4

Vierailija

Joulu meni ihan kivasti, ja tuli ihan kivoja lahjojakin. :) Vauva potkii vielä kovasti ja riehuu masussa, aamuisin se on hiljaisempi. :)

Meidän sukuun olisi sitten tulossa meidän vauvan lisäksi yksi vauva, kun mun serkku on myös raskaana, ja se on nyt kolmannella kuulla, ja sillä on laskettu aika 21.7.09, ja se on vielä mun nimipäivänä. Onhan se ihan kivaa että meidän vauva saa pikkuserkun ja leikkikaverin, niillä tulee sit 4 kuukautta ikäeroa.

Hyvää Sunnuntaita kaikille!

Hanttu82 ja Poju rv 30+1

Vierailija

Taas ajattelin ryhdistäytyä ja ottaa itseä niskasta kiinni ja kirjoitella kuulumisia.. mitään kummoisia ei ole viime kerrasta tapahtunut..

Joulu oli ja meni ja kaikki meni hienosti!

Yövuorot olisi ollut töiden puolesta jouluna, mutta olin sairaslomalla.. =( Verenpaine alhaisuudellaan aiheuttaa huimausta ja pyörrytyksen oloa, ja töissä kun joutuu koko ajan seisomaan jalkojensa päällä ja kävelemään paljon, myös rappusia niin huimaus ei oikein sovi kuvioon, ainakaan rappusissa.. Myöskin supistukset alkoivat vaivaamaan kun kovin joutui kävelemään rappusia ja muutenkin kävely ja liikkuminen paikasta toiseen kuuluu työnkuvaan..

Illalla sitten kotona huomasi että kävelty on kun teki kipeää.. Sairaslomalla olo hieman helpottanut, onneksi.. alkuvuodesta sitten taas kokeilemaan miltä ne työt tuntuu.. puolitoista kuukautta olisi sitten jäljellä ja sitten alkaakin jo äitiysloma!! Aika on mennyt kyllä TODELLA nopeasti..

Masussa kaikki hyvin! Kovia ja välillä kipeitäkin on potkut ! Mutta tästä olen vain tyytyväinen niin ei tarvitse ruveta stressaamaan onko kaikki masussa hyvin.. ;) Neuvola-aika täytyisi tilata huomenna, toivottavasti verenpaine alkaisi pikkuhiljaa nousta alkulukemiinsa, niin saattaisi olokin kohentua..

Huomenna täytyisi myös soitella esikolle jotain tekemistä kerhonjen tai vastaavien merkeissä kun jää sitten vakihoidosta vallan pois kun minä jään kotiin.. kiipeilee muuten pitkin seiniä jos ei minnekään pääse toisten lasten kanssa.. =) jumpassa käy aina kerran viikossa, mutta olisi mukava saada viikkoon joku toinenkin "ohjelmanumero".. =)

Meillä isä halusi pitää isäkuukauden, ja pitää sen heti huhtikuussa, ja toukokuussa hänellä onkin kesäloma, joten on iso apu kun hän on siinä heti auttamassa kun pieni syntyy. Ja saadaan ihan rauhassa opetella kaikki yhdessä vauva-arkea! =)

Kaikille jaksamista ja masun kasvatteluja! =)

LillaMy rv 28 tasan tänään... ;)

Vierailija

Joulu alkaa olla kohta vietettynä. Ihania päiviä ovat olleet sukulaisten parissa joka päivä eri paikassa. Tosin maanantain ja tiistain viimevalmistelut kostautuivat jo aattona lisääntyvillä supistuksilla ja eilen olin taas varma, että viimeistään yöllä on sairaalaan lähdettävä, niin inhasti supisteli ja tiuhaan. Lepo ja puolitoista litraa vettä taisivat kuitenkin rauhoittaa tilanteen ja tänään olenkin ottanut rennosti, vaikka väkeä meillä olikin.

Lasten nukkumarytmit ovat menneet vähän sekaisin ja tänään onneksi kaksikko saatiin vähän aikaisempaan nukkumaan. Kohta mennään saunaan rentoutumaan.

Neuvola vasta 7. päivä ensi vuonna, vaikka äkkiähän sekin jo on.

terkuin kupla3 rv 27+1

Vierailija

on tehty täälläkin päin. Saisi jo huominen tulla!

Vauva valvotti viime yön, joten enköhän nuku hyvin ensi yönä. Kyljistä pistää kovastikin öisin ja jalat puutuu. Päivällä noista jutuista ei ole tietoakaan.

Siirrän viime pinosta tietoni:

AnniHelena---1.3.---2.---Tampere---34/33---TAYS

Oikein ihanaa Joulua kaikille!

AnniHelena 30+2

Vierailija

No siinä se joulu tuli ja meni.Kyllä menee aika nopeasti.No nyt se mun sf-mitta on humahtanut ylöspäin,tuossa pari päivää sitten rupes tuntumaan liikkeitä tosi ylhäältä,ja tänä aamuna tuntu varmaankin pyllerö ponkottavan kylkiluissa asti hyvinkin!Perjantaina käyn siellä neuvolassa mittauksessa,mut en oo kyllä enää huolissani etteikö maha ois kasvanu....

Yön nukuin TOSI huonosti,heräsin jatkuvaan,vauvallakin oli joku yövirkeys ja mylläs kamalasti.Ja siten heräilin ihan ilman syytä.Muutaman yön tuo vauva onkin nukkunut tosi hyvin,että oon saanu koisia=)

Nyt on jo kaukalo MELKEIN ostettu,oon kahtonu mallin ja liikkeen valmiiksi mistä sen käyn ostamassa ens kuussa.

Aateltiin nyt sitten ostaa myös isompi sänky,että mahtuu vauvankin kanssa siinä nukkumaan.Alku viikkoina saattaa päästä helpommalla kun ottaa ihan suosiolla vauvan viereen nukkumaan,ettei tarvitse pompata myötääseen rauhottelelemaan eri puolella huonetta.

Nyt tuijottamaan tunteita ja tuoksuja,mä oon jääny koukkuun siihen sarjaan....

Sunny 30+3

Vierailija

Alfiina---9.3.---6.---Pääkaupunkiseutu---31/32---NKL

Joulu meni meilläkin oikein hyvin, tosin on tullut syötyä vähän liikaakin ja herkuteltua. En taida uskaltaa painonnousua tarkistaa :/

On ollut ihanaa saada olla lomalla! Ennakoivat supistukset on alkaneet täällä vaivata ja vatsa on kyllä jo mahdottoman iso. Nukkuminen on joinakin öinä hankalaa liitoskipujen ja selkäkipujen kanssa, mutta ihan kohtalainen vointi vielä. Synnytystä jo välillä mietin, mutta ei se onneksi mitenkään pelota. Viidettä synnyttäessä sain elämäni ensimmäistä kertaa epiduraalipuudutuksen ja se oli niin helpottava ja mahtava kokemus että :)

Hyviä vointeja kaikille toivotellen: Alfiina rv29+6 (huomenna siirrytään uusille kymmenille!)

Vierailija

Miten sitä on vaan niin laiska kirjoittamaan?

Nyt on juhlat juhlittu ja arki alkaa jälleen. Olen ollut jo joulun alta sairaslomalla supistusten takia. Kuopus jää nyt pelkkään eskariin, joten on enemmän kotona seuranani.

Täytyipä minunkin mitata vatsanympärys. Tuloksena 105cm rv 28+5. Normaalisti on n. 80cm. Vatsa on kyllä huomattavasti isompi kuin edellisiltä.

Vaivaako muita liitoskivut? Jos käyn päivällä supistusten saattelemana taapertamassa max kilometrin lenkin, en loppupäivänä pääse liikkumaan juuri lainkaan. Niin kipeä on häpyluu ja nivuset. Alushousujen ja sukkien jalkaansaanti on tuolloin taito sinällään. Mutta ulos on kuitenkin päästävä.

Mutta esim. siivoaminen ei aiheuta supisteluja, liitoskipuja kyllä.

Yöt nukun kuitenkin hyvin, onneksi. Liitoskivut helpottavat yön aikana ja olen aamulla taas suht vetreessä kunnossa.

Olen kuitenkin asennoitunut, että yliaikaiseksi mennään. Edelliset on syntyneet 40+0 ja 40+6. Ja ne yliaikaispäivät on todella pitkiä. Varsinkin, jos on odottanut syntyväksi jo hieman etukäteen.

Vaatetta niskaan ja näyttämään nenää tuonne pakkasilmaan.

Kaarna@laiva rv 28+5

Vierailija

Aikamoisa vilinää ja vilskettä on pitänyt meillä ja on täällä käymiset kyllä jääneet. Eilen ja tänään oltiin kyläilemässä ja yritetään kuitenkin viettää aikaa ihan oman perheenkin kesken. Remppa saatiin onneksi hyvään vaiheeseen että päästiin kotikin siivoamaan ja koristelemaan jouluksi.

Maanantaina oli ultra jossa tarkistettiin vauvan koko tuon rd:n takia. Mieskin pääsi vihdoin ja viimein mukaan. Olikin hieman pettymys kun lääkäri ultrasi ehkä vajaan minuutin :-(.

Pitäisi vielä päättää mitä tekaisen mukaan huomiselle kyläilylle. Jotain hyvää jälkkäriä pitäisi keksiä...

Tosiaan kaikille oikein rauhallista joulun jatkoa!

t. Mirabella ja Hilma 28+4

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat