Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi 7,5v, isä ei kuvioissa mukana enää 6 vuoteen, isovanhemmat haluis tavata silti

Vierailija

eli erosimme noin 6 vuotta sitten lapsen isän kanssa, häntä ei ole kertaakaan kiinnostanut tavata lastaan enää sen jälkeen. Nyt isovanhemmat ottivat yhteyttä että haluaisivat silti tavata lasta vaikkei isä olekkaan kiinnostunut.

Sinänsä ihan kiva idea, vaikkeivät olekkaan nähneet lasta 6 vuoteen, MUTTA mitäs sitten kun he saavat uuden lapsenlapssen (minun lapsi siis tällä hetkellä heidän ainoa lapsenlapsi) unohtavatko minun lapseni täysin kun on se heidän poikansa lapsi siinä pojan kanssa? En haluaisi tutustuttaa lastani mammaan ja pappaan jos HEKIN sitten hylkäävät niinkuin isä teki (vaikkei lapsi tietysti edes muista isäänsä)

Lapsella tällä hetkellä iso juttu tuo koulu sun muut jutut, olisi AIVAN KAMALAA jos nyt tutustuisi isovanhempiinsa ja sitten esim vuoden kuluttua jos lapseni isä saisi toisen lapsen niin isovanhemmat hylkäisivät.

Lapsella on mummo ja pappa minun puoleltani, joten siitä ei jää paitsi, silti mietityttää tuo, ovat niin sen tapaisia että voivat olla innoissaan lapseni kyläilystä justiinsa niin kauan kun se on ainoa heidän lapsenlapsensa, jos ja kun lapseni isä saa toisen lapsen niin keskittyvät siihen sitten varmaan ihan täysillä (ellei isä eroa senkin äidistä ja hylkää lasta)

Mitäs tekisit jos olisit minun sijassani? 6 vuoteen eivät ole halunneet ottaa yhteyttä

Kommentit (12)

Vierailija

Isä käy kyllä katsomassa lasta, mutta ei haluaisi meidän käyvän vanhemmillaan. Lapseni isän vanhemmat ovat eronneet ja mummia on käyty katsomassa, mutta kauempana asuvaa pappaa ei ole nähty. Kysyi kuitenkin taas mitä lahjaksi enkä haluaisi lahjoja, kun ei kiinnosta pitää yhteyttä.. Luultavasti meilläkin pian tuon kaltainen tilanne..

Vierailija

jälkeen ovat rohkaistuneet itse, varmaan tämä asia on heidän mielissään pyörinyt pitkään.

Itse antaisin tavata, mutta kertoisin teille tuon huolesi: pelkäät että lapsi hylätään taas. Puhu asiasta heille.

Vierailija

Isä ei lapsiaan tapaa tai muutenkaan muista.

Silti käyvät isän äidin luona säänöllisesti pari yötä olemassa. Mummo ostaa joulu ja synttäri lahjat, isä ei.

Meillä tosin se ero, että näin on ollut eron jälkeen koko ajan. Alkuun oli pappakin, mutta se oli kuoli.

Minullakin on vanhemmat joita näkevät useasti.

Niin ja isän äidillä on 2 muutakin lastenlasta ja nämä minun lapseni eivät ole yhtään eri asemassa.

Minusta sekä mummolla, että lapsilla on oikeus nähdä toisiaan isästä huolimatta.

Vierailija

Kuten jo sanottiin, teillä saattaa olla ihan näkemyserojakin. Noissa tilanteissa ei ole aina niin yksinkertaista ottaa yhteyttä vaikka periaatteessa ollaankin aikuisia ja järkeviä.

Itselläni on lähes sama tilanne. Siis lapsen kannalta. Vanhin sisarukseni on 10v nuorempi ja aina ollaan kaikki oltu mielestäni "tasoissa".

Vierailija

Lainaus:

6 vuoteen eivät ole halunneet ottaa yhteyttä

Onkohan isovanhempien näkemys asiasta sama? Oletko sinä ottanut heihin yhteyttä viimeisen kuuden vuoden aikana? Oletko antanut heille mahdollisuuden pitää yhteyttä sinuun ja lapseesi?

Avioeroissa on se ongelma että etävanhemman puoleisensuvun suhteet lapseen usein katkeavat kokonaan jos ei ole luonnollisista tapaamismahdollisuutta. Pitää nähdä moninkertaisesti vaivaa järjestääkseen niitä tapaamisia kun omien vanhempien kanssa se onnistuu luonnollisesti.

Minusta tärkeintä olisi että osaisit erottaa omat tunteesi ja loukkautumisesi lapsen tunteista. Ne eivät ole välttämättä samat, eikä se vähennä sinun tunteitasi ollenkaan. Mutta lapsenetu on eriasia.

Vierailija

Älä kuitenkaan hehkuta asiaa ja voithan (tunnet varmaan heidät ja tiedät miten kannattaisi puhua) jotenkin ottaa tämän pelkosi puheeksi. Ota varovaisesti ja vältä kaikkea syyttelyä. Älä myöskään hauku heidän poikaansa vaan toteat vaan rauhallisesti, että toivot enemmän kuin mitään maailmassa, että lapsi saa kontaktin isänsä sukuun, mutta toivot, että isovanhemmat pystyvät tähän vastaamaan myös pidemmällä aikavälillä...

Vierailija

älä kuitenkaan puhu lapselle liikaa toiveita heidän suhteen. Isän vanhemmat haluavat tavata ja menette tervehtimään pitkästä aikaa ja vaihtamaan kuulumisia..

Ehkä heille on ollut suuri kynnys ottaa yhteyttä sinuun. Ehkä ovat toivoneet että poika olisi ollut aktiivisempi ja olisivat olleet sitä kautta yhteydessä lapsenlapseen.

Vierailija

Lapsesi syyttää sinua kovasti jälkikäteen jos et anna tavata. Lapsella ei voi koskaan olla liikaa ihmisiä, jotka välittävät hänestä. Ties vaikka isäkin tuntisi pistoksen omassa tunnossaan ja voisi joku päivä tavata lapsensa. Vaikka lapsi ei kaipaisi isänsä puolen sukua nyt, niin joku päivä hän tulee kaipaamaa ja kyselemään juuristaan.

Vierailija

jatkossa mitä tahansa. Selitä ettet halua että lapsi pettyy jälleen jos tulee hylätyksi. Luulen niin että loppupeleissä se isäkin haluaa tavata lastaan sen jälkeen kun hänen vanhempansa ovat lapseen tutustuneet.

Lapsesi on aina isänpuolenkin isovanhempien lapsenlapsi ei se asia muutu vaikka lapsesi isä siittäisi kymmenen uutta lasta. Verisukulaisuus on ja pysyy.

Vierailija

että ovat nyt nimenomaan luopumassa toivosta, että sitä "oikeaa lastenlasta" enää tulisi ja siksi on viisainta nyt tutustua siihen ainoaan.

Mutta kyllä antaisin silti tutustua. Lapsellehan se on rikkaus, että ympärillä on paljon välittäviä aikuisia. Turha tulevaa on murehtia ja vaikea isovanhempien on lasta enää unohtaa, jos lapsi on jo voittanut sydämet.

Vierailija

Meillä vähän samanlainen tilanne. Lapsen isä ei ole koskaan nähnyt poikaansa ja isovanhemmat keräsivät neljä vuotta rohkeutta ottaakseen yhteyttä. Nyt ollaan kahden vuoden ajan pidetty yhteyttä säännöllisen epäsäännöllisesti.

Vierailija

kaupassakin kävelee vain ohi katsomatta edes päin, vaikka aiemmin huomaan että katsoo kauempaa ilmeellä "voi v, tuolla nuo ovat"

on siis jo naimisissa (me ei oltu)

pari kertaa vuodessa olen isälle jaksanut laittaa viestiä että joko kiinnostaisi, ei vastausta, isovanhempia ollaan nähty silloin tällöin kaupassa, eli olisivat voineet pelkän tervehtimisen sijaan kysyä että sopiiko jos näkisivät lasta

Uusimmat

Suosituimmat