Lapsi 1 v. kuumetta 38 ja punaiset laikut poskilla

Vierailija

Kuulostaako parvorokolta?

Eli nyt illalla huomattiin, että pojalle tuli poskiin sellaiset punareunaiset laikut (keskellä sellainen vaalea alue, vähän kuin itikan pistoalue), jotka olivat ensin pieniä, sitten laajenivat isommiksi ja lopulta hävisivät (n. tunnin aikana). Sitten alkoi nousta kuume, ennen nukkumaanmenoa mitattiin kainalosta 38. Laitettiin suppo ja unten maille, nukkuu nyt rauhallisesti.

Voisiko siis olla parvorokkoa? Nuo syntyvät ja häipyvät laikut vähän hämäävät...

Kommentit (8)

Vierailija

siis miten mä olen luullut et kuumeen raja aikuisilla on 37 ja lapsilla 37.5.

ja tottakait lääkettä että nukkuu yönsä rauhallisesti. näkeehän sen sitten nouseeko kuume jälleen seuraavana päivänä (kun joka tapauksessa pitää katsoa se kuumeetonta päivää)

Vierailija

point taken, my bad.

Mutta jos saivarrellaan, niin kainalolämpö on KUINKA PALJON ALHAISEMPI kuin pepusta mitattu?

Ja edelleen ekan viestin kysymykseen PARVOROKOSTA haluaisin vastauksia/arvauksia... :)

ap

Vierailija

lääkitystä ennekuin lämpö on muuttunut kuumeeksi. Vasta kun lämpöä on yli 39, niin kuumetta alentavaa suositellaan käytettäväksi. Pienellä kun lämpö voi nousta muutenkin 38. Tämän luin ihan lääkärisivustoilta. Vaikeampi seurata taudin kulkua jos antaa pienessä lämmössä lääkettä.

Vierailija

Meidänkin 1 vuotiaalla on samat oireet!

Mutta ne vain jatkuvat eilisestä asti ja kuumetta oli 39.3, niin käytiin tänä aamuna terveysasemalla ja yllätys, yllätys! Yksi korva on tulehtunut. Joudutaan sitten syömään antibioottikurin loppuun :(

Vierailija

kuumeen raja on 38.5, sitä ennen on lievää lämpöä tuon ikäsellä. Eli pelkkä vaatteiden riisuminen voi laskea ruuminlämmön normaaliksi. Eli 38, ei ole kuumetta eikä vaadi lääkitystä vielä ollenkaan.

Mä kuulin juuri lääkäriltä, että pieni kuume eli 38.5 voi olla jopa hyväksi ja pienentää lapsen riskiä sairastua pehmmin, joten siitä syystä kuumelääkettä ei tulis antaa kun vasta kun kuume nousee, ja lämpöä on yli 38.5.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat