Parhaat vinkkinne karjalanpaistin valmistamiseen??

Vierailija

Kannattaako lihanpalat esim. pyöräyttää pannulla ennen uuniin laittoa tms.

Kommentit (8)

Vierailija

Mä ostaisin naudasta paistia ja possusta lapaa tai etuselkää. Kannattaa kypsentää pitkään. Periaatteessa sillä ei ole hirveästi väliä, että mitä lihaa käyttää, mutta nauta on kuin purukumia, jos sitä ei hauduta riittävän pitkään.

Vierailija

Lainaus:

Kannattaako lihanpalat esim. pyöräyttää pannulla ennen uuniin laittoa tms.

Olennaisinta on pitkä uunissa oloaika, 4-6 tuntia.

Vierailija

muttta kaada vesi kiehuvana lihojen päälle. tämä sulkee syyt ja tekee lihasta mureamman.

porkkanoita, sipulia, suolaa ja pippuria mausteeksi:) Nam!

Vierailija

Riittävän pitkä haudutusaika vaan ja hyvät lihat. Jos on ripaus lammasta/karitsaa, niin aina vaan parempaa. Joulupöytään ei kaipaa muuta kuin ne perinteiset sipuli, porkkana, suola, maustepippuri, laakerinlehti, mutta variaatiot on arjessa kivoja.

Muuloin kyllä hyvin toimii tuolla yllä mainitun lihaliemellä, itse teen usein kasvisliemellä ja lisään sekaan perunoita, papuja, paprikaa, lanttua, naurista jne ja on hyvää.

Vierailija

Ja minusta tulee paremman makuista niin. Mun karjalainen pappa neuvoi kevyesti ruskistamaan. Nesteeksi vain vettä, mausteeksi suolaa ja maustepippuria. Lihaliemikuutio ei kuulu karjalanpaistiin. Olen kuullut, että jotkut niitäkin käyttävät.

Vierailija

Lisäkysymys: tietääkö kukaan mitä noi on englanniksi? Asutaan ulkomailla enkä oikein tiedä mistä löytäisin nuo lihat. Kait on sen verran tavallisia, että löytyy tavallisista kaupoista? Asutaan USA:ssa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat