Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi kamala! Suurperheen koti paloi :(

Vierailija

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1628262

Toivottavasti saavat paljon apua jotta joulu ei menisi ihan ilman mitään...

Sivut

Kommentit (82)

Vierailija

Jos 12-vuotias on kotona 8- ja 7-vuotiaiden sisarustensa kanssa ja tulipalo syttyy ja kaikki menehtyvät niin miten se eroaa tästä tapauksesta? Vaikka 12-vuotias olisi yksin kotona niin voi silti menehtyä tulipalossa kotonaan.

Vierailija

omistaja kuuluvat samaan L+ mafiaan. Se mafia pyörittää useampaakin pikkukuntaa Pohjois-Suomessa. Aika hyvin ovat valtuustoihin soluttautuneet. Miksi eivät myös vakuutusmaailmaankin.

Vierailija

meno ja isä ei ole voinut olla ihan varma onko siksi ollut juuri silloin kotona!

Lainaus:

montako lastaan oli ollut kotona vaikka just oli sieltä lähtenyt....... 7-8

Vierailija

hengenpelastuksesta. Itse olen 5 hengen perheen vanhin ja tuollainen vastuu olisi ollut rankkaa, olisin varmaan saanut painajaisunia, jossa edelleen pelastaisin hädissäni rakkaita pikkusisaruksiani. En ole mikään sankarityyppi, mutta olisin ehkä suoriutunut (vaikea sanoa, kun ei tullut tilaisuutta testata) pelastushommista, jos olisin todennut, että kas olen porukan vanhin, pakko tehdä jotain.

Meille aina löytyi aikuinen paikalle tai sitten jos ei ollut, ripoteltiin naapureihin, jos vanhemmilla oli menoa. Olin 7 vuotta vanhempi perheemme kuopusta. Ja ihan vastuuntuntoinen ihminen minustakin tullut, esimiesasemassa jne. Ei siihen tarvita tuollaista harjoittelua.

Vierailija

Pakastimen sähkövika aiheutti suurperheen kodin tulipalon

23.12.2008 15:58

A A STT

Ylivieska. Ylivieskan talopalon syttymissyyksi on selvinnyt pakastimeen tullut sähkövika. Arkkupakastinta oli säilytetty omakotitalon ensimmäisen kerroksen ulkoterassilla.

Sähköviasta alkaneen alkupalon jälkeen palokaasut purkautuivat suoraan talon ullakkokerroksiin, josta palo levisi asuintiloihin. Suurperheen omakotitalo tuhoutui maanantaina palossa lähes kokonaan.

Apulaispalopäällikkö Marko Hintsala Jokilaaksojen pelastuslaitokselta sanoo, ettei arkkupakastinta suositella pidettäväksi ulkotiloissa. Hänen mukaansa vakuutus korvaa kuitenkin vahingot.

Terassilla ollutta pakastinta oli suojattu erilisillä seinillä. Tulipaloon ei liity rikosta eikä tahallisuutta.

"Laitteen valmistajan ohjeiden mukaan pakastin tulisi säilyttää plussan puolella ja kuivassa", Hintsala sanoo.

Kotinsa menettäneelle perheelle on järjestetty joulun ajaksi asuinpaikka. Myös sukulaiset, tuttavat ja yhteiskunta ovat järjestäneet perheelle apua.

Vierailija

jossa lestadiolaisperheen 13v poika pelasti naapurin ei-lestadiolaisperheen 2v tytön, joka oli hukkumassa kotinsa pihalla olleeseen aitaamattomaan lampeen? Lestadiolaispoika sukelsi lampeen ja sai hiuksista tytön kiinni ja hilattua rantaan. Jos tämän ikäisen ei tarvitsisi IKINÄ joutua hengenpelastuspuuhiin, niin olisikohan ollut parempi että tämäkin tyttö olisi jätetty pelastamatta kun hänen vanhemmat eivät pitäneet häntä silmällä eivätkä ITSE menneet pelastamaan lastansa..?

En niinkuin vain jaksa ymmärtää mitä tekemistä tässä on taas lestadiolaisuudella? Silti uutisista luemme JOKA päivä karmaisevia kirjoituksia päihtyneistä vanhemmista joiden alle kouluikäiset kulkee pitkin kaupunkia, ala-asteikäinen pelasti jonkun palosta, isä puukotti äidin jne... Ja kukas NÄIDEN ei lestadiolaisten lasten traumoista huolehtii? Hyvät av mammat varmastikin.

Vierailija

Isällähän oli pienimmät mukanaan. Kyllä kouluikäisten pitäisi osata jo tunti olla yksinään kotona kun iso osa ei-lestojen perheen lapsista on tuntitolkulla yksin iltapäivisin. Mitä tämä uutinen kertoo? Että suuressa perheessä kasvaa neuvokkaita ja toisistaan huolehtivia ihmisiä.

Vierailija

että jos vastaavaa sattuisi tavis perheessä, ja lapsia voisi olla roimasti vähemmän, yksikin riittäis (eli 12 vuotias jätetty huolehtimaan vaikka 5v sisaruksestaan) niin jo ois moni sitä mieltä että lapset huostaan vaan... vanhempia keskusteluja vaan muistelen. Mulla ei ole mitään lestadioilaisia vastaan, itseasiassa mulla on yksi sellainen erittäin läheisenä ystävänä,Sitä mäö vaan ihmettelen, kun uutisessa ei puhuta mitään äidistä, missä hän on ollut tapahtumahetkellä?

Vierailija

haluaisin kysyä miksi kaikkien pitäisi muka tukea heitä rahallisesti? Talohan oli vakuutettu ja enpä usko että meillekään kukaan järjestäisi suurta rahakeräystä jos talomme palaisi. Vai johtuuko se siitä että heillä on 12 lasta (joista osa takuulla jo aika lailla aikuisia) ja meillä "vain" neljä? Kun talo siis oli vakuutettu, keräyksen rahat menevät heille oikeastaan vain taloudellisen voiton puolelle, eikös?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat