Pystyttekö todistamaan, että lapsenne on teidän tai

Vierailija

onko teidän lapsellanne jotain todistuksia, kuka hän oikeasti on?

Kommentit (15)

Vierailija

Paljon matkustellaan ulkomailla ja lapsia kaapataan laittomiin adoptiorenkaisiin jne. Ei Suomikaan varmaan enää kovin kauaa aikaa ole mikään lintukoto. Eikö ketään muuta huoletta tämä seikka yhtään?

ap

Vierailija

Lapset ovat syntyneet Saksassa, ja täällä kyllä saa automaattisesti kaupungin virastosta syntymätodistuksen (monta, itse asiassa, niitä tarvitaan mm. lapsilisän hakemista varten) kun lapsi ilmoitetaan syntyneeksi.

Sormenjälkiä ei täälläkään kyllä oteta (harmi).

Vierailija

No kyllähän lapsella (6kk) passi on mutta ei eihän sitä ole mikrosiruna taltioitu

hänen ihonsa alle. Eli periaatteessa voisi kai joku väittää että vauva onkin hänen eikä minun. Tosin viimeistään DNA testeillä asia todettaisiin valeeksi.

Ja lapsi on kyllä jo nyt niin äitinsä näköinen väritykseltään että ei nyt ihan kuka tahansa pääse väittämään moista.

Mutta periaatteessa - ei - vaikka passi löytyy niin jos joku toinen kaappaisi lapsen niin milläs sen kukaan todistaa että lapsi on minun ilman DNA testejä.

Vierailija

Lainaus:

Synnytin Espanjassa ja täällä syntymätodistukseen tuli heti siellä synnytyssalissa minun sekä vauvan sormenjäljet.

Siis todella fiksu! Aito, oikea todiste siitä että lapsi-äitipari kuuluvat yhteen.

Vierailija

Eihän niistäkään voi olla iloa, kun eivät yhdistä lasta siihen todistukseen oikeasti?

Eikös taas Ruotsissa kerätä kaikilta sormenjäljet? Sellainen rekisteri olisi aika kätevä tunnistuspankki.

ap

Vierailija

vain aleta tekemään kalliita dna-kokeita. Ja eihän ne edes valmistu hetkessä, joten kaappaaja voisi sen aikaa pitää lapsen itsellään. Tsunamin jälkeenhän siellä jotkut perheet oikein taisteli jostakin pienestä lapsesta, joka oli selvinnyt hengissä. Toinen omansa menettänyt oli ilmeisesti niin suruissaan, että piti lasta omanaan. Silloin kyllä tehtiin dna-koe. Mutta varmaan sille toiselle oikealle sukulaiselle kova paikka.

Lainaus:

Että jos joku kaappaisi pienen lapseni (ei puhu vielä) vaikka jossain kauppakeskuksessa ja kaappaaja saataisiin kiinni niin mitä jos hän kivenkovaa väittäisi olevansa lapsen äiti/isä? Millä todistaisin että lapsi on oikeasti minun? Jos vaatteet olisi lapselta vaihdettu ja tämä kaappaaja näyttäisi ulkonäöltään edes suurinpiirtein lapselta.

Vierailija

ja siinähän molemmilta vanhemmilta ja vauvalta otetaan verinäytteet.

Isä oli mitä väitin joten kaipa tuo äitiyskin siinä samalla selvisi.

Vierailija

Mikään kirjallinen dokumenttihan ei sinäänsä todista yhtään mitään kenenkään henkilöllisyydestä aukottomasti. Varsinkin lapsilla ulkonäkö muuttuu sen verran vuodessakin että esim. passilla pystyisi varmaan naapurin lapsetkin väittämään omaksi jos kaikki lapset ovat suht. tavallisen suomalaisen näköisiä pellavapäitä. Eli kuka todistaa aukottomasti että se lapsi jota raahaat kädessäsi on oikeasti se jonka passi sinulla on laukussasi. Ei kukaan.

Syntymätodistukset sitten vasta arvottomia ovatkin mielestäni jos oikeasti halutaan aukottomasti todistaa jonkun henkilöllisyys. Sukupuoli kun täsmää niin kuka tahansahan lapsi voi olla se "tyttövauva virtanen" joka syntyessään painoi 3760g ja oli 51cm pitkä.

Vierailija

Lainaus:

Paljon matkustellaan ulkomailla ja lapsia kaapataan laittomiin adoptiorenkaisiin jne. Ei Suomikaan varmaan enää kovin kauaa aikaa ole mikään lintukoto. Eikö ketään muuta huoletta tämä seikka yhtään?

ap

Että jos joku kaappaisi pienen lapseni (ei puhu vielä) vaikka jossain kauppakeskuksessa ja kaappaaja saataisiin kiinni niin mitä jos hän kivenkovaa väittäisi olevansa lapsen äiti/isä? Millä todistaisin että lapsi on oikeasti minun? Jos vaatteet olisi lapselta vaihdettu ja tämä kaappaaja näyttäisi ulkonäöltään edes suurinpiirtein lapselta.

En minä tosiaankaan tiedä millä todistaisin että lapsi on juuri minun ja kyllä tämä ajatus ahdistaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat