Helvetti tämä on tasan viimeinen joulu kun meille kokoonnutaan!

Vierailija

ja vastaat itse oman ja oman perheesi joulun sujumisesta.

Kommentit (8)

Vierailija

Menee niin totaalisesti hermot molempiin vanhempiini. Erosivat pari vuotta sitten erittäin riitaisesti ja sen jälkeen on joulut vietetty meillä. Viime vuonna meni ihan hyvin, ruuat ostettiin porukassa ja kasattiin joulupöytä nyyttäri meiningillä.

Tänä vuonna ei sitten enää toivoakaan. Isäni häipyi uuden perheensä kanssa etelään ja palaa vasta aattoa edeltävänä yönä, ilmoitti ettei ehdi ostaa mitään. No kun äitini kuuli tästä ei hänkään tietenkään halua osallistua enempää. Joten lupautui ostamaan yhden valmiin porkkanalaatikon. Siis voi helevtti että ärsyttää. Minulla 2 pientä lasta ja 7. kuulla raskaana. Supistusten takia kohdunkaula jo lyhentynyt ja pitäisi levätä, mutta eipä se ketään kiinnosta kun ne omat riidat menee kaiken edelle.

Tänään äitini soitti ja alkoi tilittää jotain avioliiton aikaisia velkoja. Miten Isäni on jättänyt kaikki hänen maksettavakseen. Koitin hokea koko puhelun että en halua valita puolia, selvittäkää keskenänne. Mutta kun ei voi mennä jakeluun. "et kai sinä nyt voi olla isän puolella??" No en ole kummankaan puolella, "no miksi et ole minun puolella?"

Kaiken lisäksi olen pyytänyt ettei ostaisi miljoonia lahjoja lapsille, kun en halua että lapset oppivat siihen että jouluna tulee kymmeniä paketteja joka tuutista. Eikä voi sitäkään kunnioittaa.

Peruutan kohta koko joulun.

Kiitos että sain avautua.

Vierailija

Älä hyvä ihminen henkihieveriin siellä itseäsi ja tulevaa vauvaa raada! Nyt vaan kaupasta valmis kinkku, rosolli, punajuurisalaatti ja peruna- ja lanttulaatikko (porkkanalaatikkohan teille tulikin) pöytään ja jälkiruuaksi konvehtirasia ja kahvia!

Jouluja tulee ja mene ja tästäkin joulusta ohi päästään ;-)

Ja nauti hyvä ihminen siitä, että joku haluaa lapsenlapsilleen ostaa jotain. Meillä anoppi ei halua nähdä meitä jouluna eikä lapsemme (ainoa lapsenlapsi) ole saanut postissakaan lahjan lahjaa.

Vierailija

No jos ei jatkossa osta, niin sitten pistät pakettiin ensi vuonna sukkia ja kirpparilta ostettuja lehtiä vaikka ja jokainen toki omaan kääreeseen ;-)

Paras joulusiivous on valojen hämärtäminen. Kynttelikön valossa ei haittaa vaikkei kaikki ole niin tip top.

Vierailija

koettaa hoitaa asiat kotiinpäin, lastennekin takia. Mielestäni voit SINUN kotisi ja lastesikin takia kyllä sanoa vanhemmillesi rehellisesti että et halua nyt Jouluksi mitään riita-asioita.

Minä soitin eilen isälleni ja pyysin ettei tarttuisi pulloon kun menemme perheeni kanssa sinne aattoiltana. Oli vaikeaa sanoa se, tuskan hiki oli puhelimessa mutta päätin että PAKKO. Meillä myös vanhemmillani ollut vaikea syksy ja olen sitä miettinyt..

MUTTA me olemme nyt aikuisia, meillä on oma perhe. Emme ole vastuussa aikuisten ihmisten elämistä. Mutta sanoa voimme heillekin suoraan.

Jos he eivät aikuisina kunnioita sinun perhettäsi, se on tyhmää.

Sinä teet nyt sellaisen joulun siellä kuin kerkiit. Olkoon ostamatta ruoat..jos kerran noin lapsellisia ovat. Ostat sen mitä itse haluat, se on sitten heidän kurjuus jos joku puuttuu!!!

Vierailija

mutta kun tiedän että ihan päivästä riippuu haluaako ja kiinnostaako. Eli ensi jouluna voi olla ettei lapset saa yhtään pakettia mummilta ja me joudutaan sitten ostamaan lahjoja senkin edestä koska muksut on tottuneet että niitä lahjoja on röykkiöittäin.

Saavat kyllä tosiaan tyytyä aika valmisruokiin, ja joulusiivous tehdään tasan niihin huoneisiin missä jouluna ollaan. En jaksa mitään kaappeja puunata... :D

ap

Vierailija

Viettäkää joulu juuri niinkuin itse haluatte, ja kenen kanssa haluatte. Helpoa ja yksinkertaista. Antakaa vanhempienne olla omissa oloissanne ja kestäkää sen seuraukset.

T: aina kotona oman perheen kesken rauhassa joulua viettävä

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat