Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä tällaisesta joulun vietosta?

Vierailija

Vanhempani hoitavat monta kertaa vuodessa sisareni perheen lapsia. Hoito tarkoittaa usein keskimäärin viikon yöhoitoa esim. hiihto- ja syysloman, kesällä, ennen joulua, välillä pidempiäkin jaksoja. Nyt vanhemmillani on taas ollut tässä ennen joulua 1 sisareni lapsi hoidossa. Hakivat perjantaina ja palauttavat jouluaattona, vanhempani jäävät sisareni perheen luo syömään ja viettämään aattopäivää (ruoka, pukin tulo, kahvittelu). Meillä vanhempani ovat käyneet aattoiltaisin myöhään tuomassa paketit. Tänä vuonna sanoivat, että voivat tulla vähän aikaisemmin ja tällä kertaa kahville. Aikaisempina aattoiltoina ovat tulleet kun mieheni ja lapsemme ovat olleet jo nukkumassa. Minusta tuntuu pahalta, että eivät ole tulleet koskaan meille viettämään joulua kanssamme. Olen puhunut tästä vanhempieni kanssa, mutta eivät ole ottaneet kutsua vastaan.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Eivät tule etukäteen syystä että

a) sisaren lapsia yksi tai kaksi mukana

b) ovat laittautuneet parhaimpiinsa, eivät vaaranna mitään, että jotain likaantuisi, kaatuisi, aikataulu pettäisi tms. äiti haluaa aina mennä suoraan juhlapaikalle ajoissa poikkeamatta matkalla minnekään

Vierailija

ehditkin jo vastaamaan. ihanaa, että poikasi näkee edes pappaansa. minun vanhemmat vetävät yhtä köyttä. kiitos, sanasi helpottivat. tämä ahdistuu iskee aina nukkumaan mennessä, välillä tekee unettomuutta. päivisin asia ei minua vaivaa. hyvää yötä kaikille!

Vierailija

En voi muuta sanoa, kuin että yritä antaa periksi siinä, että kaikki ihmiset eivät toimi samoin kuin sinä haluaisit ja toivoisit.

Meillä anoppi ei halua nähdä meitä ollenkaan koko jouluna (eikä ainoaa lapsenlastaan) ja kyllä mullekin oli se järkytys, että kuinka joku nyt tuolla tavalla voi tehdä (mä en itse voi kuvitella etten haluaisi jotain narkkislastakin nähdä jouluna ja hänen lastaan), mutta nyt alan vihdoin ymmärtää, että jokaisella on ihan oma oikeus päättää mitä tekee jouluna ja kenen kanssa sen viettää ja missä. Ei ole olemassa mitään mummovelvollisuuksia. Jos tuo on teillä jo traditio, niin miksi hakkaamaan joka vuosi asian kanssa päätä seinään. Te ette ole sisaresi kanssa yhtä suosittuja ja sen asian kanssa sinun on nyt vaan elettävä. Meille b-luokan kansalaisellekin joulu tulee!

Vierailija

Ystäväni kehoitti kirjoittamaan kirjeen, mutta en ole oikein kirjoitusihmisiäkään. Tekstiä ei vaan synny, möykky on kuitenkin iso sydämessä.

Vierailija

viettämään toista jouluaattoa, kuten meillä isossa perheessä tehdään. Syömme jouluruoan ja jaamme pukin jättämät lahjat joulupäivänäkin, joskus Tapaninakin taas eri porukan kanssa.

Vierailija

jurputukseen:

Meillä miehen isovanhemmat on niin puolueellisia. Mielellämme koko suku olisimme tekemisissä enemmänkin mutta ei, tätä yhtä lastenlasta ja hänen lastaan hyysätään ja paapotaan, asuvat 300km päässä toisistaan mutta siellä jos tarvitaan lapsenvahtia tai muuta apua niin sinne mennään, meillä käy kylässä kerran vuodessa lapsen syntymäpäivillä, asutaan 5km päässä. Ja tämä lapsenlapsi käyttää isovanhempia suruttomasti hyväkseen. Ja kaikki tämä siksi että tämä yksi nyt sattuu olemaan uskossa kuten isovanhemmatkin ja me muut kuulutaan ilmeisesti mappi ö:hön.

Vierailija

Lainaus:

Meillä samantapainen tilanne, mieheni äiti on asettanut mieheni sisaren lapset etusijalle. Surettaa, kun omat lapseni eivät tule olemaan yhtä läheisiä mummonsa kanssa.Tarkoitan tuolla etusijalle asettamisella sitä, että mummo viettää paljon enemmän aikaa näiden toisten lasten kanssa. Ehkä oman tyttären lapset ovat jotenkin "läheisempiä" kuin pojan lapset, en tiedä?

siis meillä lapsia ja mieheni sisko saamassa esikoisensa.

Hän on ollut jotenkin etusijalla aina vanhemmilleen,odotettavissa siis lastenlasten suhteen samaa vaiko?

Vierailija

Mainittakoon tähän vielä, että miehen vanhemmat ovat joulupäivänä menossa miehen siskon luo. Miehen siskolla ja tämän avomiehellä ei ole lapsia. Eli kuulunee tähän samaan kuvioon.

Vierailija

Meillä on kerran nostettu kissa pöydälle asioista ja sen jälkeenkään ei tilanne muuttunut. Paras lähtökohta on se, että ei yritä muuttaa toisia ihmisiä vaan itseään. Itke, vihaa ja sitten unohda koko juttu. Luokaa itsellenne omat joulutraditiot ja nauttikaa omasta perheestä!

Vierailija

Olen siis se. joka valittti että miehen sisaren perhe on anopille tärkeämpi. Anoppi ja tämä sisar ovat uskovaisia, minä ja mieheni emme. Johtuisiko osittain siitä?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat