Joko teillä on joulu? Vai onko jotain tekemättä?

Vierailija

Mulla on just joululeivät uunissa, mutta muuten alkaa olla homma hanskassa. Kunhan leivät on kypsät, niin lähdetään tekemään viimeiset ruokaostokset. Sitten jumiudutaan neljän seinän sisälle nauttimaan :)

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Perinteisesti olemme onneksi tilanneet laatikot muualta, ihanaa. Siivous on tekemättä ja piparit sun muut leipomatta. Lapset sairastuivat ensin ja nyt minä, aivan karsea olo.

Vierailija

ja osa jouluruoista hankittu. Tänään täytyy kuitenkin vielä töiden jälkeen käydä kaupassa ja sitten illalla pitää paistaa kinkku.

Vierailija

- Käydä kaupassa

- Tehdä viimeiset joulusiivoukset (lähinnä pientä lelujen korjausta ym)

- Paistaa kinkku

- Tuoda kuusi sisään ja koristella se

Mutta sen olen päättänyt että en ota näistä mistään stressiä

Ystävä rakas kuule tätä,

tekemättä jotain jätä.

Näytä kiireelle kieli

ja ota rento mieli.

Muista tähdet ja taika

ja unohda sitten aika.

Hyvää Joulua!

Vierailija

Eilen jo tosin aloitin sen verran, että järkkäsin tavarat paikoilleen, pyyhin pölyjä ja ikkunoita sisäpuolelta. Kun on neljä lasta ikähaarukalla 2-8v. , ei kovin paljon etukäteen auta siivota, jos haluaa aattonakin olevan vielä suht siistiä! Viime yönä paketoin loputkin lahjat. Ruuat on valmiina odottamassa. Eilen leivoin uuden pullasatsin syötyjen tilalle. Illalla teen kakun ja vien aattona ystävälle.

Ihmeen vähän stressiä, vaikka mieskin on vielä tänään iltaan asti töissä ja kaikesta on selvittävä yksin tänään - lasten kanssa.

Vierailija

Kinkku paistamatta, piparit, tortut ja kakku leipomatta (osa). Ei siinä kuitenkaan kauheasti ole, olin laskenut että saan tänään tehtyä ilman kiirettä. Ja tietty lapsi sairastui eli tää päivä meneekin sit siinä...

Vierailija

Mies lähti tekemään viimeiset ostokset ja hakemaan vielä pakettia postista. Sitten otetaan kuusi olohuoneeseen. Loppupäivän ohjelmassa lapsilla ja minulla kuusen koristelu, torttujen paistaminen ja kinkun paistaminen, mies joutuu menemään vielä illaksi töihin.

Vierailija

Piparit on leivottu aikaisemmin, nyt purkki on jo tyhjä. Mies on siivoillut ja sisko tuli kylään joulun ajaksi ja lupasi autella ruokien kanssa, eli kai meillekin joulu tulee. Muutama lahja pitäisi jaksaa paketoida ja miesväki lupasi käydä kaupassa.

Vierailija

Joulutortut ja kinkku pitäis tänään paistaa. Imuroida ja tehdä graavilohi ja rosolli. Huomiseen jätän lanttulaatikon, sillit ja riisipuuron. Turha stressi pois, kaikki äipät!! Ulkona sataa lunta!! Sinne siis välillä. Naperot mukaan jouluhommiin!!Tulee se joulu sieltä. Ja toivottavasti valkoinen!!

Vierailija

siivottu vähäsen. Ei ole tarkotuskaan että koti on putipuhdas jouluna, ei vaan ole yksinkertaisesti mahdollista kolmen pojan kanssa :)

Me otamme joulun aina suht rennosti, ei stressata graavattujen lohien ja valkoisten kauluspaitojen kanssa. Ollaan vaan ja syödään kun siltä tuntuu jne.

Toivottavasti muutkin osaisivat ottaa joulun rennolla meiningillä, eikä mitään yltiöpäistä hössötystä desinfiointiainepullo ja rätti kädessä..

hyvää joulua!

Vierailija

työpäivääkin on vielä n. kolmeen asti jäljellä ja sitten vasta ehtii hieman siivoilemaan ja värkkäilemään. Jäädyke jälkiruuaksi ja rosolli pitäisi vielä tehdä, niin ja salaatti mutta sehän kuitenkin tehdään vasta hieman ennen jouluruokaa, muut on ostettu kaupasta valmiina. Niin joo mies käy vielä hakemassa yhden valkkaripullon alkosta töistä tullessaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat