Kyllä nuoret on laiskoja...

Vierailija

Ehtii myöhemminkin valvoskella. Olisi ehkä kannattanut kysyä hieman aikaisemmin lastenvahtia?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

no kyllä toi laiskuus on ihan ihan yleinen tauti nuorilla...he tarvitsevat unta kasvaakseen ja kehittyäkseen.Tutkimustulokset on osoittanut että hormoni toiminta saa nuoren valvomaan myöhään ja kasvukausi teettää sitä että aamulla ei tunnu jaksavan nousta ylös "ihmisten aikoihin" koska kroppa ja aivot tarvii lepoa!

Vierailija

Vaikka minä olen saanut olla laiska nuori, ei se tehnyt minusta laiskaa aikuista. Jokaisella perheellä tapansa, sinun ei ole ainut oikea.

Hyvää joulua!

Vierailija

laiskat nuoret ovat joskus työntekijöitä yhteiskunnassamme-

mm. vanhustenhoitajia- vaihtavat meidän vaippojamme vanhainkodeissa

... jos muistavat- jaksavat- haluavat---mitä välii???

t. ei laiska äiti/ ap

ps. onneksi on ahkeriakin nuoria- kiitos heille- heissä on tulevaisuus:::)))

Vierailija

niin kovasti kun luin kuinka osa haukkuu nuoria laiskoiksi! Niin kun moni järkevä jo sanoi; ei saa yleistää. Vaikka onhan niitä "laiskojakin"....tai paremmin motivaatiorajoitteisia:DD

Itse olen nuori, opiskeleva, töissäkäyvä ja viimeksi eilen sain kehut pomoltani kun kinusin lisää työvuoroja. Toki onhan se niin et opiskelijalla ei ole sitä ylimääräistä rahaa niin siksikin on pakko olla töissä niin paljon kun vain jaksaa. Kaikki kun ei ole syntynyt kultalusikka ahterissa! Toisaalta, verottaahan se töissä käyminen opiskelua(ainakin minulla) mutta kun nyt jonkiun moiset paperit saisi niin saisi jättää nuo "paskahommat".

Vierailija

Ihmisarvo ansaitaan tässä maassa sillä että tehdään töitä jo silloin kun olisi vielä oikeus nauttia itsekkäästi omasta nuoruudestaan (nyt en sitten puhu kotitöistä vaan vaikkapa oikeudesta nukkua pitkään lomalla). Ehkäpä tuossa onkin osasyy siihen, miksi nykyiset vanhemmat saavat lapsensa vasta nelikymppisinä; otetaan se "itsekäs aika" nuorina aikuisina tai jopa sen jälkeen kun sitä ennen ei ole saanut olla rauhassa.

Vierailija

Kysehän oli teinistä, joka asuu ap:n luona! Minä en ainakaan sietäisi, että kodissani asuu teini, joka ei voi nousta kymmeneltä ylös olemaan lasten kanssa, kun mun on pakko mennä pankkiin. Kyllä saisi nousta. Teini ei ole orja, mutta hänellekin kuuluu kotitöihin osallistuminen ja usein se on just lapsenvahtina toimimista. Eihän ap ollut menossa hurvittelemaan laivalle ja vaatinut teiniä lapselleen vahdiksi vaan siksi aikaa, että saa oman velvollisuutensa hoidettua.

Miksi ei suostunut nousemaan? Siis eikö tuo ole ihan automaattista, että nousee ylös tuosta syystä...

Vierailija

laiskan ja yhteiskuntaan kelpaamattoman tekee vain se, ettei hän suostu tuosta vain vahtimaan ap:n pieniä kullanmuruja? Minä en ole koskaan ollut laiska, mutta tarvitsen kyllä heräämiseen aikani, enkä heti sängystä noustesta haluaisi ryhtyä lapsenvahdiksi...

Vierailija

väsymykseen. Nyt aikuisena nousen töihin klo 5 aamulla. Kasvaminen on fyysisesti rankkaa, mutta voihan sen teininkin hetkeksi ajaa ylös jo 10 aikaan : ) Ehkä ap:n pyyntötyylissä oli vikaa?

Vierailija

ainakin palaa käpy kiinni lasten mummoon, joka kupeksii aamulla ylhäällä jo klo 06.00 lähtien jos ei jo aikaisemmin. Sitten on tekevinään vaikka mitä ja on ahkeroivinaan jne. Päivittelee kun itse nukun klo. 10.00 asti, jos vain mahdollista.

Siitä huolimatta tuo mummo on niin perkeleen saamaton, että hermot menee.

Toisilla on unirytmi erilainenkuin toisilla.

Nuorilla teini-ikäisillä vuorokausi on 26 tuntia, eli joka ilta mentäisiin pari tuntia myöhemmin nukkumaan ja sitä kautta sitten pari tuntia myöhemmin herättäisiinkin. Päälle se, että ollaan kasvukaudessa, niin tottakai nuoret nukkuvat vapaa päivinä puolille päivin. Se on normaalia.

Toki poikkeuksiakin on.

Pahinta on kuitenkin ne mummot joiden (tutkimusten mukaan kuuluu ikäkauteen) vuorokaudessa on vain 22 tuntia. Heräävät sitten ennenaikoja ja ovat muka ehkeria, kun eivät tarvitse yöunta. No jos ei nuku niin ei paljon jaksakaan ja sen kyllä näkee aikaan saamattomuudessa, vaikka eivät sitä nuo mummot aina tunnustakaan.

Itse 36 vuotiaana nukun aina yli klo 10 aamulla, jos vain mahdollista. Olen sen verrran nuorekas, että vuorokaudessani on edelleen ainakin 25 tuntia.

Itse huolestuisin joa teini-ikäiset eivät nukkuisi riittävästi, se on aivojen kehityksestä pois.

Vierailija

minä mielelläni vaihtaisin välillä ...tarvitsisi itsekin käydä pankissa ym. hoitamassa asioita toisinaan, mutta ei ole ketään joka katsoisi taaperoani. ahdistaa kun joudun aina raahaamaan muksun joka paikkaan mukaan. ja meille saisi myös tulla leikkimään. ei taida kyllä olla niin hyvä mäihä, että asuttaisiin samalla paikkakunnalla?

Vierailija

Kamalasti puuhaa kaikkea ja mitään näkyvää ei tule aikaiseksi, koska ei osaa tehdä mitään keskittyneesti loppuun asti vaan tekee hieman sitä ja hieman tätä jne... Muistan kun kävin lomilla opiskelupaikkakunnalta niin perjantaina kun äitini alkoi laittaa lihakeittoa niin kun sunnuntaina lähdin niin en ehtinyt saada sitä edes mukaani, koska se ei vieläkään ollut valmis.

Vierailija

Pyysin tuttua nuorta lapsenvahdiksi pankissa käynnin ajaksi- ei voi, kun nukkuuu- haloo, klo on 10---

eli lapset vaan mukaan pankkiruuhkaan...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat