Pyykinpesukoneen käyttöturvallisuus

Vierailija

Monilla johto on aina seinässä....

Kommentit (5)

Vierailija

naurettavana varsinkaan, jos pesukone on samoissa tiloissa suihkun kanssa. Sähkölaitteisiin tulee vikoja, jolloin ne eivät toimi suunnitellulla tavalla. Vikavirtasuojauksetkaan eivät aina ole kunnossa. Johdon ottaminen pois seinästä pyykkikoneen tyhjennyksen ajaksi tuntuu minusta silti tarpeettomalta. En ole koskaan kuullut sellaisesta viasta, joka aiheuttaisi riskitilanteen tässä tilanteessa.

Lainaus:

Lainaus:

Irrotan koneen seinästä kyllä suihkun ajaksi, enkä mene laittamaan konetta päälle märillä käsillä.

Kyllähän aina on hyvä olla varovainen, mutta minusta tuntuu että ihmiset jotenkin "pelkää" sähköä.

Vierailija

Eli ei sitä johtoa tarvitse ottaa seinästä pois.

Anteeksi, mutta minua naurattaa tämä..

Lainaus:

Irrotan koneen seinästä kyllä suihkun ajaksi, enkä mene laittamaan konetta päälle märillä käsillä.

Kyllähän aina on hyvä olla varovainen, mutta minusta tuntuu että ihmiset jotenkin "pelkää" sähköä.

Vierailija

Lainaus:

Eli ei sitä johtoa tarvitse ottaa seinästä pois.

Anteeksi, mutta minua naurattaa tämä..

Lainaus:

Kyllä se on ihan yleinen ohje, että pesukoneen johto irroitetaan seinästä käytön jälkeen ja itse märkänä laitetta ei rävelletä. :O

"Sähkölaitteita voi käyttää kosteissa tiloissa, jos pistorasiat ovat suojamaadoitettuja. Kosteissa tiloissa saa käyttää vain tarkoituksenmukaisia ja ehdottomasti ehjiä sähkölaitteita. Sähkölaitteita ei saa kastella eikä käyttää märkänä. Ole myös varovainen sähkölaitteita sijoittaessasi: älä laita sähkölaitetta altaan tai ammeen reunalle. Muista irrottaa johto pistorasiasta aina käytön jälkeen."

http://www.fortum.fi/document.asp?path=14020;14028;31772;31773;31781;317...

Vierailija

Väittelemme täällä miehen kanssa pitääkö sähköjohto irroittaa seinästä ennen kuin tyhjentää pyykinpesukoneen. Minä olen sitä mieltä että ei, mieheni väittää että ehdottomasti kyllä.

En ole ikinä kuullutkaan tämmöisestä sähköturvallisuusriskistä. :O Irrotan koneen seinästä kyllä suihkun ajaksi, enkä mene laittamaan konetta päälle märillä käsillä.

Auttakee! Meillä riidellään nyt tästä! XD

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat