Millainen todistus 3.-luokkalaisellasi oli?

Vierailija

Oliko muilla sellainen,jossa oli jokaisen oppiaineen kohdalla 2 rastia, ensin "osaat keskeiset asiat" ja sitten "osallistut oppituntityöskentelyyn"? Ja sitten rastivaihtoehdot erinomainen, kiitettävä, hyvä, tyydyttävä jne

Olen vaan "hieman" yllättynyt lapsemme tokarista. Esim. äikästä tullu kaikista kokeista 10 tai 10- , lapsi lukee paljon (korjaston vakiasiakas) ja on saanut kehuja esim. kirjoittamisesta opettajalta. Silti äidinkielen kaikki rastit "hyvä"-kohdassa.

Ympin kokeita ollut kaks, ekasta sai 9+ ja toisesta 9. Rasti "hyvä" kohdassa.

Luulin, että ois ollu kiitettävä?? Äikästä odotin jopa erinomaista /kiitettävää..

No, en valita, hämmästelen vaan. Ja kieltämättä olen pettynytkin.

Kommentit (3)

Vierailija

kolmen lukukauden systeemi. Saavat ehkä jonkun todistuksen sitten ennen hiihtolomaa, kun tämä talvilukukausi loppuu.

Aikonaan mun koulussa ei saanut parasta arvosanaa, jos ei myöskään harrastanut asiaa koulun ulkopuolella. Esim. musiikista ei riittänyt koulussa opittu, vaan piti käydä soittotunneilla, liikunnastakin piti olla jossain seuratoiminnassa mukana osallistumassa kisoihin jne. No en tiedä, vaaditaanko tällaista enää.

Vierailija

ja numeroarvostelut tulee heti ekalta alkaen ja 5 kertaa vuodessa!

Äidinkielestä ja matikasta annetaan 4 eri arvosanaa osa-alueiden mukaan. Nyt kolmannella ei ole enää annettu lisäksi sanallisisa arvioita kuten 1-2. luokilla.

Meidän kolmasluokkalainen on matikassa kiitettävä, äidinkielessä osa-alueet hyvää ja kiitettävää. LIsäksi arvioidaan tiedeaineet (vain yksi numero), toinen kotimainen, kuvaamataito, liikunta ja uskonto.

Vierailija

lapsemme on oikeasti liikunnallinen, harrastaa seurassa yhtä lajia ja aktiivisesti vapaa-aikanaankin liikkuu. Ei ole kuin viikko, kun opettaja kehui, että lapsi on liikuntatunneilla aina innoissaan mukana ja harmittelee, jos liikuntatunti peruuntuu jostain syystä.

Ja liikunta-rastikin oli HYVÄ-kohdassa :o(

AP

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat