1v vaatteiden koot???

Vierailija

Olen onnellinen tulevan 1v tytön äiti, mutta ei hajuakaan,

minkä kokoisia vaatteita hankin vauvalle etukäteen? Vauva painaa 13 kg.

Itse ajattelin, että 86-90 cm olisivat sopivia?

Kommentit (10)

Vierailija

Juu, näin varmaan on. Jotenkin vain ajattelin, ettei 1v voi olla 90 cm pitkä ja housuissa se kasvuvara on mielestäni pahempaa kuin puseroissa. 13 kg 1v taas ei kuulosta minun korvaan sirolta ruumiinrakenteelta.

Vierailija

Lainaus:

Juu, näin varmaan on. Jotenkin vain ajattelin, ettei 1v voi olla 90 cm pitkä ja housuissa se kasvuvara on mielestäni pahempaa kuin puseroissa. 13 kg 1v taas ei kuulosta minun korvaan sirolta ruumiinrakenteelta.

Totta, ei 13kg ihan mikään hirveän sirolta 1v:ltä kuulosta.

Eli varmaan kokoa 86-92 dm, niin kun ap ajattelikin, on ihan hyvä koko varmaan näin alkuun.

Ja sitten kun lapsi on saapunut kotiin, voi katsoa lisää vaatetta.

Vierailija

ihan mitä vaan 75cm ja 85 cm väliltä. 86cm --> voi olla ihan hyvä valinta, ei oo ainakaan liian pieniä. Varaa vaatteita maltilla ja sit kun lapsukainen tulee ja koko selviää, niin ostat sit lisää.

Onnea ja hyvää joulua.

Vierailija

Pituutta oli 1 v neuvolassa 74 cm ja painoa 9 kg. Teillä on melkoisen iso lapsi, ainakin nyt, muttei sitä tietenkään tiedä, mitenkä kasvu tasoittuu. Meillä on nyt eli 3 vuotiaana käytössä 86-90 cm vaatteet.

Vierailija

Kun siis olet 1v:n tuleva äiti?

Lapset kasvaa hyvin yksilöllisesti etenkin jos tulevat eri maasta, saattaa ruuminrakenne olla sirompi kun tavis suomalais lapsen.

Mutta tuo koko haarukka 74-86 cm osuu aika hyvin.

Meidän 1v käyttää 80cm vaatteita.

Melba, ei kaikkien lapsilla ole pitkää selkää, eli useammille lapsille käy ihan saman kokoiset ylä- ja alaosta vaatteista :-)

Joka tapauksessa ap paljon onnea vauvasta/lapsesta!!

Vierailija

mutta kai sä nyt tiedät minkä kokoinen lapsesi on, noin suunnilleen?

kato sen nykyisten vaatteiden kokolapusta koko ja osta yksi koko isompi. tai vaihtoehtoisesti pari kokoa isompi, jos haluat, että kestävät pidempään. jos ostat zarasta, niin osta noin kolmivuotiaan koko, n eon niin pieniä

Vierailija

Aika painavalta kuulostaa neiti, tuo on keskiverto 2-vuotiaan paino jo. Voisin kuvitella, että 86 housuista ja 90-92 voisi olla puseroista sopiva. Osta varalta muutama 80c cm housut ja 86 pusero, niin eivät ole liian isoja. Varsinkin jos on oppinut just kävelemään, niin housut ei saa olla liian pitkät. Suoralahkeisissa varsinkin on oltava silloin lyhyemmät lahkeet, jos taas on resorit, niin voi olla reilumpaa kokoa.

Onnea perheellenne!

Vierailija

ja vaatekoko ollut 86-92cm merkistä riippuen (pituuttakin on ollut keskimääräistä enemmän molemmilla lapsilla).

Uskoisin että tuo 86cm olisi hyvä koko, jos ostat etuukäteen "perussetin" ja sitten lapsen tultua täydentelet sitä.

Onnea lapsesta!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat