Mille raskausviikoille asti saikaan lentää?

Vierailija

Mulle olisi tiedossa työmatka Keski-Eurooppaan juuri ennen äitiysloman alkamista rv 34-35... Itse jättäisin sen väliin, mutta saattaa olla pakko mennä.

Mietin siis, jos sitten menisi junalla (tulee pitkä reissu...)

Kommentit (3)

Vierailija

Viimeisen raskauskuukauden aikana ei tule lentää eli lentomatkustaminen sallitaan 36. raskausviikon loppuun saakka (kansainvälisen ilmakuljetusliiton suositus).

Finnairin lyhyillä kotimaan- ja Skandinavian-lennoilla saa matkustaa 38. raskausviikon loppuun saakka edellyttäen että raskaus on edennyt normaalisti ja raskauskomplikaatioita tai merkkejä ennenaikaisesta synnytyksen käynnistymisestä ei ole ilmennyt.

28. raskausviikon jälkeen vaaditaan lääkärintodistus, joka todistaa, että raskaus on edennyt normaalisti. Ellei raskaudentilassa tapahdu muutoksia, 28. raskausviikon jälkeen tarvitaan vain yksi lääkärintodistus. Todistuksen voi tarvittaessa hankkia jo raskauden kestettyä 27 viikkoa.

Eri yhtiöillä on eri määräykset, riippuu siis paljolti siitä, millä yhtiöllä lentää.

Vierailija

Lainaus:

Viimeisen raskauskuukauden aikana ei tule lentää eli lentomatkustaminen sallitaan 36. raskausviikon loppuun saakka (kansainvälisen ilmakuljetusliiton suositus).

Eri yhtiöillä on eri määräykset, riippuu siis paljolti siitä, millä yhtiöllä lentää.

Toivon, että mun ei olisi välttämätöntä lähteä enää tuonne. Jospa saisin sijaisen lähtemään. Toisaalta, voi olla, että en saa lääkärintodistustakaan tuota lentoa varten, koska kahden aikaisemmankin lapsen kohdalla ollut pieniä merkkejä ennenaikaisuudesta, ja lapset syntyneet reilua viikkoa ennen LA.

t: ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat