Järkyttävän tunteettomia ihmisiä täällä.

Vierailija

Olen seurannut tuota kotisynnytys-tarinaa tai sehän on täysin totta Marin perheelle.

Ihmetytää se, että miten julmia ihmiset on Marille, henkilölle, joka on kokenut mitä suurimman menetyksen. Tuska on varmasti tarpeeksi suuri ilman, että muiden pitäisi sitä vielä omilla kommenteillaan yrittää pahentaa.

Todellista kuolinsyytä ei kaiketi tiedä vielä kukaan, paitsi kaikkitietävät av-mammat täällä. He ovat valmiita tuomitsemaan ilman faktoja.

Hyvin todennäköistä, että lapsi oli kuollut kohtuun pari päivää aikaisemmin. Annatteko samanlaista sympatiaa henkilölle, jonka lapsi kuolee kohtuun pari päivä ennen laskettua vaikka olisikin ollut tarkoitus synnyttää sairaalassa?

Oikeuttaako se, että Mari valitsi kotisynnytyksen, tuollaisen haukkumisen, vaikka todennäköisesti kuoleman syy ei todellakaan ollut se kotisynnytys.

Ja ihan kuin olisi tahallaan aiheuttanut vauvansa kuoleman. IHAN TOSI, MIETTIKÄÄ!!

Ihan käsittämättömiä empatiakyvyttömyyttä=(

Ja ihan kuin av-mammat voisivat päättää, että mikä on oikea tapa surra ja mitä saa tehdä kun oma lapsi kuolee. Jokaisella on oma tapansa ja aikansa surra, ei voi itsekään tietää, miten reagoisi, jos noin kauhea asia tulisi eteen. Kenellä on oikeus päättää, miten Mari saa surra ja käsitellä asiaa, muilla kuin Marilla itsellään?

Ja mikä on sanonut, ettei heillä ole vauvan kuvaa kotinsa päydällä, jos se on netissä?

JA SOVITAANKO SEURAAVAA:

Menkää Marin tilanteeseen ja olette menettäneet vauvanne ja todellista syytä tähän ei vielä tiedetä. Kohdelkaa Maria niin kuin haluaisitte itseänne kohdeltavan tuossa tilanteessa. Empatia ei ole sen kummempaa.

Ruotikaa asiaa sitten kun todellinen kuolinsyy selviää, jos asiaa nyt yleensäkään tarvitsee teidän ruotia.

Te olette huolissanne siitä, että miten Mari on reagoinnut asiaan. Minusta paljon huolestuttavampaa on teidän reaktio nuorta äitiä kohtaan, joka on kohdannut vauvan kuoleman.

Kommentit (9)

Vierailija

Äiti on rohkea, kun tuo kuolemalle kasvot. Samalla tämä koko juttu on varmasti pelastanut monen syntymättömän pienokaisen hengen, kun odottavat äidit valpastuvat seuraamaan tarkemmin loppuraskauttaan. Lisäksi meidän muiden raskaita asioita käsitelleiden äitien on ollut helpompi kestää omat surut ja murheet, kun on selkeästi muitakin, jotka kärsivät. Itse olen seurannut tuota tarinaa jo monta päivää ja lähetän ison voimahalin kovia kokeneelle perheelle ja toivotan samalla jaksamista KAIKILLE äideille, ihan riippumatta siitä, mitä jostakin asiasta ajattelee.

Terveisin kovia kokenut äiti

Vierailija

Kuten itse sanoit, hyvin todennäköisesti.

Mutta haluaisitko itse tuollaista kohtelua, kun kuoleman todellista syytä ei vielä tiedetä. Ihan eri asia on ne, jotka juovat ym. raskaana ollessa, mutta tässä ei oel vielä kukaan voinut todeta varmasti, että äiti olisi omalla toiminnallaan aiheuttanut vauvan kuoleman.

Mutu ei oikeuat tuollaista alaarvoista kohtelua kenellekään.

Lainaus:

on todellakin vastuussa tapahtuneesta, hyvin todennäköisesti ainakin. En mä silitä päähän niitäkään, jotka ryyppää odotusaikana, jättää pienen lapsen yksin kotiin jne.

Vierailija

että vauva ei ole voinut olla kovin kauaa kuolleena.. ihon värikin ja kaikki.. itse olen nähnyt kuolleen vauvan joka oli ollut pari paivää kohdussa ´kuolleena ennen syntymäänsä.. ja oli paljon kalpeampi kun kuvan vauva.. edelliselle siis sille joka aloitti sanoin nimenomaan.. itse en tekisi taphtuneesta tääläistä julkista juttua jolloin kenenkään ei sitä tarvitsisisi ruotia..

Vierailija

hänen toimintatapaansa. Tietenkin olen surullinen hänen puolestaan, mutta silti mielestäni äiti toimi väärin. Ja uskon hänen olleen jossain määrin lapsellinen tai psyykkisesti sairas näin toimiessaan. Ilmeisesti siitä kaikki johtui?

Vierailija

on todellakin vastuussa tapahtuneesta, hyvin todennäköisesti ainakin. En mä silitä päähän niitäkään, jotka ryyppää odotusaikana, jättää pienen lapsen yksin kotiin jne.

Vierailija

liittyen kirjoittanut vielä yhtään viestiä, eli tämä on ensimmäinen. Nämä ihmiset, jotka voimakkkaasti tuomitsevat äidin vauvan kuoleman todennäköisenä aiheuttajana tekevät tavallaan yhteisöllistä palvelusta muille kotisynnytystä harkitseville. Kun yhteiskunta nykyään on niin salliva, eli kaikenlainen vaihtoehtoilu ei enää aiheuta juuri olankohautusta kummempaa reaktiota, tulee ylilyöntejä. Itse pidän myös lasten rokottamattajättämistä ja tulehdusten hoitamattajättämistä saman ilmiön lievempinä muotoina - eli tavallaan nämä ihmiset ottavat isoja riskejä ei ainoastaan omissa asioissaan, vaan usein myös sellaisissa asioissa, joista veronmaksaja maksaa lopulta ison laskun. Ja ne veronmaksajat olemme me kaikki. En ole mikään hirveä sairaalojen tai edes rokotusohjelmien ihailija, mutta niiden palveluja olen käyttänyt, koska se on matalampien riskiensä myötä yhteiskunnalle halvempaa kuin niiden käyttämättäjättäminen. Yhteiskunta on maksanut minulle paljon, joten tavallaan myönnyn tekemään yhteiskunnalle edullisimman valinnan kiitollisuudenvelassa. Moni varmaan ajattelee samoin, ja siksi on helppoa paheksua ihmistä, joka ei ole kokenut olleensa kiitollisuudenvelassa yhteisöään kohtaan.

Vierailija

Kotisynnyttäjä ottaa hirvittävän riskin. Leikkii siis lapsensa elämällä.

Moista toimintaa saa IHAN VAPAASTI äänekkäästi halveksia.

Vierailija

vaikka asianruotimista netissä ei voi kuin ihmetellä. Mutta olen järkyttynyt näistä kommenteista mitä täällä palstalla tulee.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat