Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onkohan minun synnytyksessäni toimittu väärin?

Vierailija

Luin tuolta eräältä palstalta että lapsi ei pärjää ilman lapsivettä kovin kauaa, minulla meni vedet aamu klo 5, lapsi syntyi seuraavan päivän iltana klo 18, eli 37tuntia sen jälkeen kun vedet menivät

Vedet menivät sängylle ja sairaalassa vettä vielä tuli kokoajan vähän aina silloin tällöin

käynnistivät synnytylsen yli 24h sen jälkeen kun vedet olivat menneet, kun mitään ei ollut yön aikana tapahtunut vaikka supisteli

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

ja ehkä muutosta on tullutkin, mutta -04 sairaala käännytti äitejä kotiin odottelemaan supistuksia vaikka vedet oli mennyt. En tiedä tilanteista sen enempää, mutta ihmettelen silti, oli tilanne mikä tahansa.

Vierailija

Lapsivettä muodostuu kaiken aikaa lisää, eli valuminen ei haittaa. Jos vedet menee huomattavan aikaisessa vaiheessa ja lapsen keuhkot ei oo vielä kehittyneet, nainen voi joutua makaamaan steriileissä oloissa sairaalassa vesienmenon jälkeen viikkojakin. Tulehdusriskit vaan eliminoidaan.

Vierailija

Mulla on 2 synnytystä kolmesta käynnistynyt vesien menolla, ekalla kerralla lääkäri antoi ohjeeksi että odotetaan 24 h (90% synnytyksistä käynnistyy itsekseen tämän ajan kuluessa vesien menosta) ja sitten aletaan käynnistää. Käytännössä ei siis kuitenkaan yöllä aloiteta käynnistystä vaan seuraavana aamuna. Antibiootti on aloitettu kun vesien menosta on se 24 h.

Tokalla kerralla käynnistys aloitettiin jo aiemmin minun pyynnöstäni mutta synnytyspä ei meinannutkaan käynnistyä millään. Vauva syntyi 2 vrk päästä vesien menosta. Lapsivettä tulee koko ajan lisää joten ei vauvalla sen puolesta hätää ole, tulehdusriski vaan kasvaa ja siksi yleensä tiputetaan antibioottia.

Vierailija

Mutta ehkä on parempi psyyken kannalta, ettet pohdi sitä. Etenkään näin joulun alla. Sinulla kaiketi on kuitenkin terve lapsi. Jos vielä tule raskaaksi, huomio tämä lapsivesi-asia.

Vierailija

Käynnistettiin seuraavana yönä. Sitä lapsivettä kuulemma tulee uutta kokoajan, vaikka vedet menivät..ja kaikki meni hyvin. Ainakin mulla on reipas, sosiaalinen ja fiksu 6v lapsi..Älä huolehdi ap:)

Vierailija

Vedet menivät pe aamulla, kuuden tunnin päästä mentiin sairaalaan. Otettiin hetki käyrää mutta ei ollut supistuksia ja vauvalla kaikki hyvin niin laittoivat kotiin ottamaan vauhtia. Yön supisteli harvakseltaan, välillä loppui kokonaan. La aamulla menin taas sairaalaan, otettiin tulehdusarvot mutta ne oli ok. La iltapäivällä alettiin sit käynnistää oksitosiinitipalla kun ei supistuksia muuten tullut. Sunnuntaina aamuyöstä syntyi poika.

Kyselivät toki joka välissä lapsiveden väriä, mutta kun se oli kirkasta niin ei ollut syytä kiirehtiä. Lapsivettä muodostuu koko ajan kuitenkin lisää. Ei mulla tullut mieleen että olisi jotenkin väärin toimittu, lapsen sydänääniä seurattiin sitten käynnistämisen alusta ihan syntymään saakka ja kaikki meni hyvin.

Vierailija

eikä edes yritetty käynnistää, tulehdusarvoja seurattiin. Pitäskö tehdä potilasvahinkoilmoitus, koska lapseni alkoi narista jo joutui teholle??

Vierailija

lapsen vointia sydänäänistä...Käsittääkseni kotona ei saa olla monia tunteja lapsiveden menon jälkeen, vai olenko väärässä?

Vierailija

esikoisestani mulla meni lapsivesi pe-illalla, la-aamulla menin sairaalaan, la-illalla meinasivat lähettää mut kotiin kun ei ollut supistuksia. hätäännyin ja ruikutin, etten uskalla lähteä, meiltä oli yli tunnin ajomatka sairaalaan. kätilö kävi erikseen neuvottelemassa lääkärin kanssa, ja sain luvan jäädä, SILLÄ EHDOLLA että suostun supistusten käynnistämiseen.

lapsi syntyi sunnuntaina iltapäivällä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat